W moim kochanym GTI TDI 20 Jahre z 97 roku (silnik AFN) ciągle się coś dupcy ze wspomaganiem..
Pewnego nieszczęsnego dnia pompa wspomagania się rozleciała, płyn rozlał po całym niemal silniku, a auto zostało wstawione do najbliższego warsztatu (co jak się potem okazało było nieziemskim błędem). Gostek założył jakąś aluminiową, natomiast oryginalną starą - jak twierdzi - wyrzucił. W dodatku zalał czerwony zamiast zielonego płynu i w ogóle nie przepłukał układu. Przez może 2 dni po odbiorze auta wszystko było dobrze, a potem zaczęły się problemy.
Wyglada to tak, że zaraz po odpaleniu (jak silnik jest zimny) wszystko jest ok - cichutko chodzi i kiera kręci się cacy. Natomiast po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi zaczyna się buczenie (i to raczej nie lekkie) oraz wspoma słabnie.
*#cenzura#*.. mnie to, więc auto oddałem w ręce jakiegoś ponoć lepszego eksperta. Przepłukał mi układ, zmienił pompę na inną (niestety też alu) i zalał płynem zielonym. No i co to dało? Zaraz po wyjechaniu od niego, na pierwszych światłach znów to samo
 
  No i cały czas jest kupa. Raz jest ciszej, raz głośniej, ale cały czas nie tak jak trzeba. Każdy kogo o to pytam mówi co innego i obstawia inną wersję. Jedni obwiniają pompę (ponoć te alu są nic nie warte), inni maglownicę (ale jak byłem np. w serwisie regenerującym takowe rzeczy to pan stwierdził, ze w maglownicy nie ma co się zepsuć i tak buczeć), a jeszcze inni jakaś nieszczelność gdzieś.
Ja wiem tyle, że złości mnie to maksymalnie... No i chce coś z tym w koncu zrobić. Postanowiłem więc kupić ori pompę, maglownicę i najlepiej też przewody od wspomy. Tyle tylko, że i z tym są problemy. Nr pompy udało mi się dzięki ETCE dorwać, ale z maglownicą są już jaja.
Czy ktoś jest mi w stanie pomóc i podpowiedzieć co będzie pasowało do tego mojego gruchota, ewentulanie gdzie tak naprawdę leży problem???
Pozdrawiam









 Te z 97 mają srebrny guzik ręcznego
  Te z 97 mają srebrny guzik ręcznego    
 
 Jak będę miał założoną ori żeliwną po pełnej regeneracji to się wszystko powinno wyjaśnić...
  Jak będę miał założoną ori żeliwną po pełnej regeneracji to się wszystko powinno wyjaśnić...