Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								TDIoman							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 69
 		- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
 		
		
											- Lokalizacja: Siedlce
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 18:03
			
			
			
			
			Witam. Ma problem w moim mk3, muszę wymienić rolkę napinacza paska wieloklinowego, czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ? jest to silnik 1Z. Z góry dziękuje za wszytskie info.
pozdrawiam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			
								To_mas							 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 8027
 		- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
 		
		
																- Lokalizacja: Śląsk
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: To_mas » czw mar 26, 2009 18:35
			
			
			
			
			przecież ta rolka jest widoczna od góry po co Ci kanał ?
(chyba ze myslę nie o tej co autor tematu )
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								GSOWIEC							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 296
 		- Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
 		
		
											- Lokalizacja: Słupsk
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: GSOWIEC » czw mar 26, 2009 19:22
			
			
			
			
			TDIoman pisze:czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ?
Z kanału, ciężko będzie to zrobić  

 Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt, podważ rolkę, zdejmij pasek. Potem wykręcasz rolkę i zakładasz nową.
15 minut roboty.  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								piter_s							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 984
 		- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
 		
		
											- Lokalizacja: okolice KROSNA
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piter_s » czw mar 26, 2009 20:50
			
			
			
			
			dokładnie, od góry wszystko zrobisz, rolkę odciągniesz kluczem wsadzając go na pręt rolki.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								TDIoman							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 69
 		- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
 		
		
											- Lokalizacja: Siedlce
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 21:06
			
			
			
			
			dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								marrcin							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 414
 		- Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
 		
		
																- Lokalizacja: SosnoVWiec
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: marrcin » czw mar 26, 2009 21:35
			
			
			
			
			
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Razal							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 929
 		- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
 		
		
																					- Lokalizacja: Dolnośląskie
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Razal » czw mar 26, 2009 21:58
			
			
			
			
			TDIoman pisze:dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
Dokładnie tak. 
Alternator zostawiasz w spokoju 

 
			
									
									
		
		
				Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								To_mas							 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 8027
 		- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
 		
		
																- Lokalizacja: Śląsk
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: To_mas » pt mar 27, 2009 00:09
			
			
			
			
			TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Razal							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 929
 		- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
 		
		
																					- Lokalizacja: Dolnośląskie
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Razal » pt mar 27, 2009 08:38
			
			
			
			
			To_mas pisze:TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
Hehh  no tak dokładnie, a napinacz trzyma mocno...  Ale spokojnie przy odrobinie wysiłku idzie to bez problemu zdjąć i założyć. Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
 
			
									
									
		
		
				Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								prusax							
 
						- Laweciarz

 			
		- Posty: 77
 		- Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
 		
		
																- Lokalizacja: Szczecin
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: prusax » pt mar 27, 2009 09:56
			
			
			
			
			jak już ściągniesz rolkę to wyjmij pręt na którym ona pracuje i nasmaruj go, tam lubi popiskiwać i blokować ramię
			
									
									
		
		
				Pozdrawiam
PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
 
						- Ma gadane

 			
		- Posty: 243
 		- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
 		
		
											- Lokalizacja: Świecie
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » pt mar 27, 2009 10:05
			
			
			
			
			GSOWIEC pisze:Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt
albo klucz typu "żabka" 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								kkolekk							 
						- Ma gadane

 			
		- Posty: 200
 		- Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
 		
		
																- Lokalizacja: Namysłów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kkolekk » pt mar 27, 2009 15:25
			
			
			
			
			lebszy dostęp będziesz miał po ściągnięciu obudowy filtra powietrza
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Pruszkowiak							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1449
 		- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
 		
		
																- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pruszkowiak » pt mar 27, 2009 15:30
			
			
			
			
			Razal pisze:Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
To wynika z prawa fizyki (siła razy ramię)=moment
Im dłuższe ramie tym większym momentem  można zadziałać na napinacz i łatwiej go będzie odciągnąć.Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								jaszczur							 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 6611
 		- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
 		
		
																					- Lokalizacja: Opole
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jaszczur » sob mar 28, 2009 08:08
			
			
			
			
			Pruszkowiak pisze:Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona  
dokładnie dlatego breszka jest wskazana
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 37 gości