Jak sprawdzić czujnik temp cieczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ok, o to chodziłoFahoo pisze:DrLupus, sprostowanie do twego AAM tez ten diagram
 Master of Diagrams - dobre
 Master of Diagrams - dobre  
Jeszcze jedno - napisałeś, że czujnik sprawdzam przy odłączonym zapłonie - czyli motor nie chodzi tak? Tzn. mam go rozgrzać, wyłączyć, odpiąć przewody od czujnika i sprawdzać omomierzem wg diagramu?
					Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 20:41 przez DrLupus, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima 
więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i
mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy
ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp
np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega
liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik
			
									
									więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i
mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy
ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp
np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega
liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik
- eldorado84
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
kolego mam pytanko masz silnik sdi więc czujnik jest chyba taki sam co w moim aaz. możesz się udzielić do tego co napisałem w innym poście?Fahoo pisze:wieszzzzz gdyby to było lato to na dworze było by ciepło i było by te wymagane 20`C do pomiaru i mozna było by mierzyc na aucie...jest zima
więc chyba nalezało by wyjąc czujnik zaniesc do domu tu jest około 20-25`C i mierzyc potem nagrzac wode w czajniku ,znaczy zagotowac i
mierzyc przy 90-99`C .innej opcji nie ma
mozna mierzyc na aucie ale to troche problematyczne przy dzisiejszej pogodzie i temp.zewnętrznej,mozna grzac auto ale ile ci to zajmie przy
ujemnych temp. powietrza ?
te dwa skrajne pomiary juz dadzą jakiś obraz...tak jak napisał norek przydał by sie termometr wtedy zrobił byś pomiary pośrednie przy temp
np 60`C wtedy miał bys pełen obraz charakterystyki opornościowej czujnika i byś wiedział czy przebieg impedancyjny czujnika przebiega
liniowo czy krokowo-ma być liniowy krokowo znaczy uwalony czujnik
"Miałem wsadzony ori czujnik i działał tak jak trzeba, potem momentalnie się zepsuł i pokazywał 70 stopni
 czytałem wiele postów na forum i wymieniłem czujnik temp. ten co przy krućcu i co.... a to że kupiłem 1-wszy czujnik i pokazywał 110stopni (koszt 25zł) kupiłem następny za 30zł pokazywał 110stopni, podjechałem (czego żałuje) do elektryka i powiedział ze to wina zegarów, więc wymieniłem koszt 100zł - efekt - ten sam !!!! Potem podjechałem do następnego elektryka, wyciągną pare starych czujników zmierzył omomierzem rezystancję i wybrał ori VW-Audi i co EUREKA zaczeło działać wszystko IDEALNIE (koszt 20zł), ale... no właśnie to był stary czujnik i działał jakieś 2tygodnie a potem znów na 70stopni poszedł to taki:
 czytałem wiele postów na forum i wymieniłem czujnik temp. ten co przy krućcu i co.... a to że kupiłem 1-wszy czujnik i pokazywał 110stopni (koszt 25zł) kupiłem następny za 30zł pokazywał 110stopni, podjechałem (czego żałuje) do elektryka i powiedział ze to wina zegarów, więc wymieniłem koszt 100zł - efekt - ten sam !!!! Potem podjechałem do następnego elektryka, wyciągną pare starych czujników zmierzył omomierzem rezystancję i wybrał ori VW-Audi i co EUREKA zaczeło działać wszystko IDEALNIE (koszt 20zł), ale... no właśnie to był stary czujnik i działał jakieś 2tygodnie a potem znów na 70stopni poszedł to taki:http://www.wega.net.pl/cg...50&sid=60974edc
więc kupiłem markowy FAE i to samo 110stopni pokazuje a co najlepsze prze ok 112 miga mi kontrolka od płynu koszt 78zł
koszt = 253zł + czas + paliwo (nie wspomne o termostacie i czujniku od wentylatora czyli ok 50zł)
a tu podobny temat:
http://74.125.77.132/sear...lnk&cd=15&gl=pl
23stycznia mam oddać auto do elektryka
 = kolejne pieniądze - Kocham VW - daje mi tyle ....... "pięknych i nie zapomnianych dni"
 = kolejne pieniądze - Kocham VW - daje mi tyle ....... "pięknych i nie zapomnianych dni"http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
						http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasu temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
 temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy
			
									
									1.juz nie mam seata ponad rok czasu
 temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
 temp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy
- eldorado84
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
dziś zrobiłem test. Mam 3 czujniki i sprawdzałem wszystkie w godującej się wodzie czyli ok 100stopni:Fahoo pisze:eldorado84, hmm nie wiem jak sie ustosunkowac do tego co napisałes ale sprobuję
1.juz nie mam seata ponad rok czasutemp zawsze mi pokazywał 90`C i na VAG-u i na zegarze.
2.zmien elektryka bo powinien vagiem w blokach pomiarowych sprawdzic temp. i porównac z tą na zegarze.
3.Nawet ori czujniki trafiają się fabrycznie nie sprawne,ja biore czesci z intercarsu i zawsze jest ok/ jak narazie/ i wszystko pasuje nawet zamienniki
wiec nie wiem masz mega pecha?
Mierz impedancje w domu na zagotowanej wodzie no bo inaczej nie pomierzysz
W kilku postach tez czytałem ze sie innym tez zdarzają takie cuda z czujnikami cieczy
- czujnik ori VW-Audi (357919501A) wsadził go wcześniej elekrtyk i działał przez pewien czas o dziwo bardzo dobrze. Sprawdzałem na google.pl że to czujnik od 1.9TDI
Dziś go sprawdziłem omomierzem : na 1/3 pinie nic nie wykazało (chyba uszkodzony), a na 2/4 pokazało 117ohm - przy ok 100stopni
- następny czujnik to zamiennik "no name" i na 1/3 pinie pokazało 85ohm a na 2/4 pokazał 98ohm (cena 35zł)
- no i czujnik FAE (33650) na 1/3 pinie pokazał 100ohm a na 2/4 pokazał 93ohm (cena ponad 70zł)
a teraz mam pytanko gdzie są podłączone 1 i 2 pin (bo wcześciej miałem je podłączone razem i najprawdopodobniej podłączone do masy). A 2 i 4 miałem podpięte w tą okrągłą kostkę. Czy ma ktoś schemat elektryczny który pokazuje ten czujnik i jak kabelki idą. A moze fabrycznie są jakieś podłączone oporniki które po przepaleniu pokazują takie głupoty. Moim zdaniem tutal leży wina po stronie elektyki; coś się przepaliło i tyle. Więc potrzebny schemat elektyki. Bo wnioskując po moich pomiarach omomierz jest jak wskażnik w zegarach tyle że on pokazuje w omach. Bo jak dobrze pamiętam jak podłączyłem czujnik i podpiołem się z 3 i 4 pinem to nic nie poazywało a jak wpiołem 1 pin do masy to automatycznie wskazówka wskazówka zegara poszła na 110stopni i zaczęła migać kontrolka od braku płynu/wody. A jak rozmiąłem z masy powędrowała na zero wskazówka więc dzieś tutaj musi być błąd bo pokazuje za dużo wić dostaje za duży prąd (???), nie wiem... . A jak podpiołem 2 pin do masy to nic nie pokazywało
					Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 16:07 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
						http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
dzisiaj sie wzielem za sprawdzania przewodow i niestety w moim silniku ABU nie ma tych samych kolorow przy komputerze i czujniku ale dodam ze rozkrecilem to kostke na zdjeciu i o dziwo akurat 4 styki od czujnika byly zasniedziale,wyczyscilem , podlaczylem pod Vaga i odrazu ladnie pokazuje 90  ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70
  ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70
 
Po sprawdzeniu mierniki na koncowkach 1,3 jest okolo 180-200omow (zaraz po wlaczeniu sie wentylatora) ale na 2,4 jest 420-460omow?
Wniosek jest taki ze widocznie styki 2,4 odpowiedaja za wskazania wskaznika w kabinie? moze mi ktos na to odpowiedziec czy sie myle?bo jesli nie to jednak jest czujnik do wymiany
			
									
									 ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70
  ale na wskazniku dalej wacha sie kolo 70
Po sprawdzeniu mierniki na koncowkach 1,3 jest okolo 180-200omow (zaraz po wlaczeniu sie wentylatora) ale na 2,4 jest 420-460omow?
Wniosek jest taki ze widocznie styki 2,4 odpowiedaja za wskazania wskaznika w kabinie? moze mi ktos na to odpowiedziec czy sie myle?bo jesli nie to jednak jest czujnik do wymiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości






