czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darekwalcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 10:37
Lokalizacja: wałcz

Post autor: darekwalcz » czw gru 04, 2008 16:12

darekwalcz, zagrzej silnik do 90st i sprawdź też oporność.
1.258kohm t0 1258 ohm. czyli 1,2 i +40 stopni ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw gru 04, 2008 16:17

darekwalcz pisze:1.258kohm t0 1258 ohm. czyli 1,2 i +40 stopni ?
to napisałem bo pytałeś jak to się przelicza.
Kiepsko trochę, że wskaźnika nie masz sprawnego...
darekwalcz pisze:jak je sprawdzić ?
Sprawdza się tak samo, wartości też chyba takie same powinny być.
Na zimno ten niebieski ma trochę za małą oporność, mieszanka może być za uboga przy rozruchu.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 16:17 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:19

panowie , ale przy 80 stopniach powinien mieć 350 ohm a przy 100 stopniach powinien miec około 200 ohm , to jest przecież termistor o ujemnym współczynniku oporności



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 04, 2008 16:20

darekwalcz pisze:.258kohm t0 1258 ohm. czyli 1,2 i +40 stopni ?
Tak.
Ale chodzi Ci o czujnik temp. zasysanego powietrza czy temp. płynu chłodzącego ?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:21

to są takie same czujniki i mają takie same parametry



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 04, 2008 16:23

miś fazi pisze:to są takie same czujniki i mają takie same parametry
Wiem, ale nie o to mi chodzi, bo tu ktoś radził zagrzać silnik do 90st. a wtedy to już zupełnie inne odczyty są :D


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw gru 04, 2008 16:25

miś fazi pisze:panowie , ale przy 80 stopniach powinien mieć 350 ohm a przy 100 stopniach powinien miec około 200 ohm
Wszystko się zgadza. Kolega ma jednak problem ze ssanie i ważne są te wartości na zimno, to zraz. Po2 - powinien grzać silnik i mierzyć w całym zakresie temperatur, problem w tym, zę oba są uwalone i nie bardzo wiadomo jaka jest temperatura.
Wniosek. Jeśli wskaźnik jest sprawny to czarny do wymiany. ( o ile instalacji gdzienie porwali przy wyjmowaniu silnika)
Jak będzie miał już wskazania to pomierzy niebieski, ale tak czy owak sądzę, że też trzeba nowy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:26

a moim skromnym zdaniem kolega coś urwał przy wkładaniu silnika

[ Dodano: 04 Gru 2008 15:26 ]
albo coś zle podłączył



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw gru 04, 2008 16:27

zodiak pisze:Wiem, ale nie o to mi chodzi, bo tu ktoś radził zagrzać silnik do 90st. a wtedy to już zupełnie inne odczyty są
tak, inne, ale jeśi
bodzio_j pisze:mierzyć w całym zakresie temperatur,
To sprawdzisz jak się zachowuje.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:27

albo wyjąć oba i wsadzić do gara z wodą i podgrzewać :bigok:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw gru 04, 2008 16:28

miś fazi pisze:a moim skromnym zdaniem kolega coś urwał przy wkładaniu silnika

[ Dodano: 04 Gru 2008 15:26 ]
albo coś zle podłączył
Bardzo możliwe
Trzeba zacząć od sprawdzenia wskaźnika. Zewrzyj piny w czarnej kostce, wejdź do auta i przekręć zapłon. Jeśli wskazówka poleci na max tzn., że instalacja jest ok a czujnik już nie, jeśłi nie poleci to instalacja uwalona..
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 16:34 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.



darekwalcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt wrz 19, 2008 10:37
Lokalizacja: wałcz

Post autor: darekwalcz » czw gru 04, 2008 16:31

a zeby sprawdzic wskaznik to wystarczy zewrzec kable od wtyczki ???



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 04, 2008 16:34

darekwalcz pisze:a zeby sprawdzic wskaznik to wystarczy zewrzec kable od wtyczki ???
tak sprawdzisz wtedy wkaźnik i przewody do czujnika. Tylko przy włączonym zapłonie!


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw gru 04, 2008 16:41

napisz kolego jeszcze ile masz czujników , trzy , czy dwa w tym trójniku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości