Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Czy posiada ktoś opis każdego z pinów w przełączniku świateł.
Mam przełącznik razem z regulacją silniczków.
Jest tam bodajże 17 pinów.
Szwagier podpiął mi automatyczny włącznik świateł, ale to podpięcie mi się nie podoba dlatego też chciałbym je sprawdzić.
Dodatkowo mam wyprowadzoną diodę ( bo niestety w MK3 nie ma lampki informującej włączenie świateł mijania)
Czy ktoś posiada jakiś schemat?
Dajcie znać.
Za wszelkie informacje bardzo dziękuję
kable od przełącznika świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kable od przełącznika świateł
Ostatnio zmieniony sob lis 15, 2008 15:25 przez meaner, łącznie zmieniany 1 raz.
styki 83a -halogeny - biało - żółty
83b - tylne przeciwmgłowe - szaro- biały
56 - manetka blindy długich świateł , biało - czarny
58r - światła pozycyjne lewe , szaro - czerwony
58l - światła pozycyjne prawe , szaro - czarny
58b - oświetlenie zestawu wskażników , szaro- niebieski
58 - do bezpiecznika F 19 , szaro -zielony
83 - przekażnik halogenów , szaro - niebieski
31 - masa , brązowy
31 plus 12V , czerwony
X - do stacyjki , czarno - żółty
83b - tylne przeciwmgłowe - szaro- biały
56 - manetka blindy długich świateł , biało - czarny
58r - światła pozycyjne lewe , szaro - czerwony
58l - światła pozycyjne prawe , szaro - czarny
58b - oświetlenie zestawu wskażników , szaro- niebieski
58 - do bezpiecznika F 19 , szaro -zielony
83 - przekażnik halogenów , szaro - niebieski
31 - masa , brązowy
31 plus 12V , czerwony
X - do stacyjki , czarno - żółty
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
oznaczony na włączniku NL i jest szaro żółtymiś fazi pisze:styki 83a -halogeny - biało - żółty
na włączniku NSLmiś fazi pisze:83b - tylne przeciwmgłowe - szaro- biały
przekaźnik lini X (plus po zapłonie) obsługuje nie tylko halogenymiś fazi pisze:83 - przekażnik halogenów , szaro - niebieski
31 masa brązowymiś fazi pisze:31 - masa , brązowy
31 plus 12V , czerwony
30 plus stały żółto czerwny
http://images20.fotosik.pl/298/1afcf92e3412fed6.jpg
http://images21.fotosik.pl/243/15f86458c2febed9.jpg
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 19:29 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
A jak myślicie, przekręcenie na raz przełącznika świateł które linie łączy?
A które są połączone jak przekręci się w pozycję 2 ( no o halogenach nie wspominam bo jak już chcę je włączyć to po prostu włączam światła.). Chciałbym zachować standardową funkcjonalność świateł.
Czasem zdarza mi się, że automatyczny włącznik świateł mi się nie wyłączy po zgaszeniu silnika ( raz czy dwa razy mi się zdarzyło - przy czym raz rozładował mi się akumulator bo nie sprawdziłem i poszedłem do pracy, i wyszło na to, że 8 godzin na krótkich to było zabójstwo dla akumulatora
)
Aha i jeszcze jedno. Jak podłączyć dodatkowo wszystko tak, by potencjometr od rozjaśniania i z ściemniania kontrolek (ten obok przełącznika świateł) działał poprawnie.
teraz mam tak, że potencjometr w ogóle nie działa
tylko wszystko jest rozjaśnione na maxa i finał.
Czasem mi się zdarza, że podświetlenie prędkościomierzy i tego przełącznika zaświeci mi się po czasie, podobnie z diodą którą sam wyprowadziłem (pewnie tak samo podłączona jak podświetlenie - nie pamiętam
).
Czekam na propozycje
I z góry dzięki za podzielenie się swoją wiedzą
A które są połączone jak przekręci się w pozycję 2 ( no o halogenach nie wspominam bo jak już chcę je włączyć to po prostu włączam światła.). Chciałbym zachować standardową funkcjonalność świateł.
Czasem zdarza mi się, że automatyczny włącznik świateł mi się nie wyłączy po zgaszeniu silnika ( raz czy dwa razy mi się zdarzyło - przy czym raz rozładował mi się akumulator bo nie sprawdziłem i poszedłem do pracy, i wyszło na to, że 8 godzin na krótkich to było zabójstwo dla akumulatora

Aha i jeszcze jedno. Jak podłączyć dodatkowo wszystko tak, by potencjometr od rozjaśniania i z ściemniania kontrolek (ten obok przełącznika świateł) działał poprawnie.
teraz mam tak, że potencjometr w ogóle nie działa

Czasem mi się zdarza, że podświetlenie prędkościomierzy i tego przełącznika zaświeci mi się po czasie, podobnie z diodą którą sam wyprowadziłem (pewnie tak samo podłączona jak podświetlenie - nie pamiętam

Czekam na propozycje

I z góry dzięki za podzielenie się swoją wiedzą
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101242
tu masz temat o automatycznym włączaniu świateł bez dokupywania zbędnych awaryjnych bajerów, a jeśli chcesz włącznik zachować lub kupić takui sam to po opisie zorientujesz się co z czym połączyć.
Co do podświetleń, musisz wyjąć włącznik i zobaczyć. Nie napisałeś czy stało się to po zamontowaniu tego dodatkowego włącznika czy był tak już wcześniej. W środku włącznika jest otecjometr, może się zepsuł i ktoś podpiął podświetlenie z jego ominięciem
tu masz temat o automatycznym włączaniu świateł bez dokupywania zbędnych awaryjnych bajerów, a jeśli chcesz włącznik zachować lub kupić takui sam to po opisie zorientujesz się co z czym połączyć.
Co do podświetleń, musisz wyjąć włącznik i zobaczyć. Nie napisałeś czy stało się to po zamontowaniu tego dodatkowego włącznika czy był tak już wcześniej. W środku włącznika jest otecjometr, może się zepsuł i ktoś podpiął podświetlenie z jego ominięciem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości