Krótkie szarpnięcia i błąd 17654

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lookasch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:30
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Krótkie szarpnięcia i błąd 17654

Post autor: Lookasch » czw paź 16, 2008 22:23

Witam wszystkich miłośników VW.
Jestem tu nowy, ponieważ od nie dawna jestem posiadaczem Golfa Mk4 1.9 TDI ALH i tydzień temu zaczeły się problemy. W czasie jazdy czasami pojawia się gwałtowne szarpnięcie, które trwa ułamek sekundy i autko dalej jedzie ok. Po takim szarpnięciu zaczyna mrygać kontrolka od świec żarowych. Zdarza się to zawsze na gorącym silniku około 90st. Kupiłem złącze diagnostyczne i po podpięciu wyskoczył błąd
17654 - Needle Lift Sensor (G80). Po lekturze jaką tu znalazłem myślę że powodem bolączki jest czujnik wzniosu iglicy na 3 wtrysku, i tu pytanie do was:
1)czy da się go jakoś naprawić?
2)czy w grę wchodzi jedynie wymiana tego wtrysku? I kolejne pytania jeżeli wymieniać:
a) cały czy tylko końcówkę ?
b) jeden czy wszystkie?
c) nowe czy używane? gdzie kupić w okolicach Wrocławia? i może zastanowić się nad 216 :grin: ?
d) czy mogę zrobić to samemu ? Jeżeli tak to poproszę o wskazówki (jak odpowietrzyć układ wtryskowy, co ustawić na co uważać, itp). Najlepiej jeżeli jest ktoś z Oławy kto chciałby mi pomóc i omówić to przy browarze.
Dodam że filtr paliwa juz wymieniony w pierwszej kolejności.
Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 16, 2008 22:32

Lookasch pisze:1)czy da się go jakoś naprawić?
jeżeli to wina przewodu to tak
Lookasch pisze:2)czy w grę wchodzi jedynie wymiana tego wtrysku?
tak , lub jak wyżej przelutowanie przewodu
Lookasch pisze:a) cały czy tylko końcówkę ?
cały
Lookasch pisze:b) jeden czy wszystkie?
jeden
Lookasch pisze:) nowe czy używane?
może być używka
Lookasch pisze:czy mogę zrobić to samemu ? Jeżeli tak to poproszę o wskazówki (jak odpowietrzyć układ wtryskowy, co ustawić na co uważać, itp)
możesz zrobić to samemu, ukłąd sam się odpowietrzy ... odkręcasz tą łapkę co trzyma wtryskiwacz i wyjmujesz go ruszając w lewo i prawo ... jest on zamontowany na wcisk



Lookasch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:30
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: Lookasch » czw paź 16, 2008 22:42

Sprawdzałem jego rezystancję i mieściła się ona w zakresie jaki znalazlem na forum, chyba miałem 109 kΩ i mierząc ruszałem tym kablem ale cały czas wskazywał tą samą wartość więc kable chyba ok.
Jakie są ceny tego wtryskiwacza? I czy możliwe żeby padł po 160 tkm?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 16, 2008 22:47

na początek sprawdź okablowanie ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości