1.6 PN spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 PN spalanie
powiedzcie mi na jakim biegu jest najekonomiczniejsze spalanie ? 
z tego co wyczytałem to w starszych silnikach z gaźnikiem lepiej jest jak sie jedzie na luzie niż hamuje silnikiem ?
aha i jeszcze jedno: zna ktoś max moment obrotowy dla tego silnika ? szukałem i nic nie znalazłem
			
													z tego co wyczytałem to w starszych silnikach z gaźnikiem lepiej jest jak sie jedzie na luzie niż hamuje silnikiem ?
aha i jeszcze jedno: zna ktoś max moment obrotowy dla tego silnika ? szukałem i nic nie znalazłem
					Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 15:19 przez rafal700, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Maćkooo
 - Forumowy spamer :)

 - Posty: 2032
 - Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
 - Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
 
Witam  
 
Najekonomiczniejsze spalanie oczywiście na 5 biegu , ew. jesli masz skrzynie 4 biegową to na 4 biegu.
Co do hamowania silnikiem to niektóre gaźniki mają odciecie paliwa. Np pierburg 2e2 może mieć ale równiez i może nie podsadać odcięcia paliwa.
Ty masz pierburga 2EE (chyba że zmieniłeś na 2e2), i wydaje mi się, że ten ma tyle elektoroniki że odcięcie powinien posiadać. Jednak czy warto hamowac zawsze silnikiem - wątpie. Może w nowych samochodach to się jeszcze opłaca ale w starszych raczej nie.
Co do momentu obortowego to silnik PN osiąga najwyższy moment 118 Nm / 2700 obr/min. (coś słabo szukasz) >>> http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90
			
									
									Najekonomiczniejsze spalanie oczywiście na 5 biegu , ew. jesli masz skrzynie 4 biegową to na 4 biegu.
Co do hamowania silnikiem to niektóre gaźniki mają odciecie paliwa. Np pierburg 2e2 może mieć ale równiez i może nie podsadać odcięcia paliwa.
Ty masz pierburga 2EE (chyba że zmieniłeś na 2e2), i wydaje mi się, że ten ma tyle elektoroniki że odcięcie powinien posiadać. Jednak czy warto hamowac zawsze silnikiem - wątpie. Może w nowych samochodach to się jeszcze opłaca ale w starszych raczej nie.
Co do momentu obortowego to silnik PN osiąga najwyższy moment 118 Nm / 2700 obr/min. (coś słabo szukasz) >>> http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=90
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem. 
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
						Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
Silnik PN ma odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. Jest to potrzebne po to, żeby zabezpieczyć katalizator przed uszkodzeniem, ale oszczędza również paliwo. Kiedyś miałem takie hobby - oszczędzanie paliwa. Hamowanie silnikiem bardzo pomagało.
			
									
									- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
						- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
Tak, odcięcie do pewnej granicy - chodzi o to, że gdybyś puścił gaz i już go nie dodawał, to samochód w końcu by się zatrzymał, a silnik razem z nim. Dlatego muszą być podtrzymane obroty silnika i układ sterowania nie pozwala im spaść po niżej pewnego progu.
Na którym biegu? - to zależy z jaką prędkością jedziesz - jeżeli np. puściłeś gaz na 5. biegu i samochód zwalnia powoli, to wrzucasz na 4. bieg itd. - ogólnie wszystko ma być płynnie i bez szarpnieć. Zawsze redukujesz biegi po kolei. Oczywiście po wrzuceniu niższego biegu obroty silnika wzrosną - trzeba tak ucelować, aby nie były jakieś kosmiczne.
Po redukcji puszczasz delikatnie sprzęgło - aby obroty silnika wzrosły w miarę płynnie i tyle. Jak będziesz szarpał przy redukcji, to możesz np. zerwać pasek rozrządu.
			
									
									Na którym biegu? - to zależy z jaką prędkością jedziesz - jeżeli np. puściłeś gaz na 5. biegu i samochód zwalnia powoli, to wrzucasz na 4. bieg itd. - ogólnie wszystko ma być płynnie i bez szarpnieć. Zawsze redukujesz biegi po kolei. Oczywiście po wrzuceniu niższego biegu obroty silnika wzrosną - trzeba tak ucelować, aby nie były jakieś kosmiczne.
Po redukcji puszczasz delikatnie sprzęgło - aby obroty silnika wzrosły w miarę płynnie i tyle. Jak będziesz szarpał przy redukcji, to możesz np. zerwać pasek rozrządu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
						- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Napiszę tutaj i żeby nie było że nie użyłem opcji "szukaj" 
 
Chodzi mi o to hamowanie silnikiem. Mam MK3 z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku z 96r. Kiedyś czytałem taki artykulik o oszczędzaniu paliwa właśnie tą metodą, z tym że napisali że to chodzi o nowsze auta. Czy moje auto zalicza się do tych nowszych i przy puszczeniu gazu elektronika odcina paliwko
			
													Chodzi mi o to hamowanie silnikiem. Mam MK3 z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku z 96r. Kiedyś czytałem taki artykulik o oszczędzaniu paliwa właśnie tą metodą, z tym że napisali że to chodzi o nowsze auta. Czy moje auto zalicza się do tych nowszych i przy puszczeniu gazu elektronika odcina paliwko
					Ostatnio zmieniony ndz lip 06, 2008 08:54 przez Kamada, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- 18damian18
 - Mały gagatek

 - Posty: 145
 - Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
 - Lokalizacja: Wałbrzych
 - Kontakt:
 
Równierz dołaczam się do pytania Kamada mam golfa III 1.4 na jednopunkcie.
			
													
					Ostatnio zmieniony sob lip 05, 2008 11:31 przez 18damian18, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- 18damian18
 - Mały gagatek

 - Posty: 145
 - Rejestracja: czw cze 21, 2007 11:00
 - Lokalizacja: Wałbrzych
 - Kontakt:
 
Oczywiście na piątym biegu najekonomiczniej. Dużo oszczędzisz odpowiednio wcześniej wrzucając następny bieg przy przyspieszaniu. A co do hamowania silnikiem to rzeczywiście Pierburg 2EE ma funkcje odcięcia paliwa, ale nie wydaje mi się rozsądne redukowanie biegu z 5-ki na 4-kę, z czwórki na 3, 3-ki na 2-kę. Jedziesz np. na 5-ce i widzisz czerwone światło w oddali to puszczasz gaz, a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Pzdr.
			
									
									Pzdr.
[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
						fenk juLipek81 pisze:Kamada, 18damian18, odłącza.
Nie no spox, w żadne redukcje bawić się nie mam zamiaru, ale fajnie jest wiedzieć że jak na trasie przy 150km/h na 5 biegu puszcze gaz to przez jakiś czas jadę za darmoandy_lodz pisze:a jak obroty już na tyle spadną że niemożliwe jest dalej jechać bez redukcji biegu wrzucasz na luz i ,,dotaczasz" się do skrzyżowania. Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)
						- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
- chyba coś pomieszałeś - to że silnik ma wysokie obroty przy hamowaniu silnikiem, wcale nie oznacza, że bierze paliwo. Wyższe obroty wynikają z tego, że toczący się pojazd napędza wał korbowy i tyle. Układ sterowania porównuje położenie przepustnicy z prędkością obrotową wału korbowego - jeżeli przepustnica jest zamknięta, a obroty silnika wysokie - odcina paliwo i tyle. Działa to na każdym biegu, redukcja biegu nie ma znaczenia.andy_lodz pisze:Redukując biegi po kolei zawsze obroty skoczą ci trochę do góry więc silnik pobierze w tym czasie paliwo - żadna oszczędność.
Jeżeli byłoby tak, jak piszesz, to np. jadąc na 5. biegu 160 i puszczając gaz też nie byłoby odcięcia, bo silnik ma wysokie obroty?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
						- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Reasumując...jeśli puszczamy gaz to do momentu aż obroty są wyższe niż te około 1200-1400, jedziemy za darmo  
			
									
									4xAir Bag, A/C, Fabrycznie szyta skóra z czerwoną nicią (kierownica, dźwignia biegów i ręcznego), głębokie fotele przód, wsp. kierownicy, czarny metalic, relingi. Wszystko tak jak fabryka dała, żadnych udziwnień ;-)
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości

