Ponieważ VW zrobił kilka błędów konstrukcyjnych to po pewnym czasie użytkowania zaczynają się dziać cuda - u mnie najpierw zaczął się obracać spryskiwacz wraz z wycieraczką, a po pewnym czasie przestała działać wycieraczka tylnej szyby. Ponieważ podejrzewałem ten sam problem co z wycieraczkami szyby przedniej w wolnej chwili postanowiłem powalczyć z problemem. Potrzebne są klucze: nasadowe 10 i 13 oraz klucz torx 15, benzyna ekstrakcyjna (do umycia części), śrubokręt krzyżowy, śrubokręcik lub inny rysik do czyszczenia wewnątrz osi, smar towot lub inny.
Zaczynamy - odchylamy osłonę nakrętki mocującej ramie wycieraczki do osi i odkręcamy nakrętkę (klucz 13), otwieramy bagażnik - wykręcamy 2 wkręty śrubokrętem krzyżowym - wkręty znajdują się w środku uchwytów za które łapiemy przy zamykaniu klapy. Po wykręceniu wkrętów - energicznym ruchem odpinamy osłonę klapy bagażnika. Odpinamy wężyk i wtyczkę od silniczka wycieraczki. Mamy taki widok
![Obrazek](http://img221.imageshack.us/img221/9774/dsc00422rh7.jpg)
. Kluczem nasadowym 10 wykręcamy 3 nakrętki mocujące silniczek do klapy - wyciągamy silniczek i idziemy z nim do domu, piwnicy garażu - zależy kto gdzie lubi naprawiać. Kluczem torx 15 wykręcamy 7 śrubek widocznych na zdjęciu powyżej
![Obrazek](http://img221.imageshack.us/img221/4114/dsc00421hv2.jpg)
Zdejmujemy osłonę i ukazuje nam się taki fajny widok
![Obrazek](http://img221.imageshack.us/img221/9692/dsc00416yk8.jpg)
- łapiemy za oś z widoczną zębatką (ten najbardziej zardzewiały element) i mocno ciągnąc wyciągamy oś z kawałkiem zębatki z obudowy
![Obrazek](http://img502.imageshack.us/img502/9127/dsc00418ajg4.jpg)
- ten widok to juz po wyczyszczeniu - bo przed to jeden wielki syf a w dodatku zardzewiały - benzyna i myjemy i oś i obudowę wraz z kołem zębatym - ma być to wszystko czyste, przy okazji śrubokręcikiem rysikiem czy co tam macie - w obudowie tam gdzie chodzi oś jest w połowie takie zagłębienie pełne syfu - to trzeba wybrać, wyczyścić i wymyć
![Obrazek](http://img502.imageshack.us/img502/5852/dsc00419xh8.jpg)
. Wyczyściliśmy to bierzemy tą oś, kombinerkami oddzielamy sam spryskiwacz od osi a z drugiej strony wyciągamy cienką rurkę w którą wchodził wcześniej wężyk spryskiwacza - w moim przypadku w ośce został kawałek rurki (pękła widocznie kiedyś i dlatego kręcił się spryskiwacz wraz z wycieraczką). Ponieważ nie miałem nowego elementu to przy pomocy wiertarki wywierciłem resztki rurki z ośki, wyczyściłem oś w środku i z kawałka wkładu od długopisu wykonałem "zestaw naprawczy"
![Obrazek](http://img502.imageshack.us/img502/52/dsc00417eo5.jpg)
- z tego co wiem to część nie oferowana w serwisie. Jak już mamy porobione, poczyszczone, wymyte - smar do ręki i smarujemy
![Obrazek](http://img442.imageshack.us/img442/6473/dsc00418iv9.jpg)
najpierw "naprawiony element" -wsuwamy go do osi , potem smarujemy oś i obudowę tam gdzie oś będzie pracować, koła zębate i wszystko składamy. Skręcamy, montujemy do pokrywy bagażnika, podpinamy wężyk i wtyczkę silniczka, , przykręcamy wycieraczkę i testujemy działanie. Jeśli nic nie kapie, wycieraczka działa jak trzeba, a spryskiwacz stoi w jednym miejscu to możemy założyć osłonę klapy i wkręcić wkręty mocujące.