Za co odpowiada przekaźnik świec żarowych podgrzewania ciecz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sty 06, 2008 14:03

tak, ale jak go rozebrać on jest zalany jakimś plastikiem, nie chce go uszkodzić w środku, mam tą obudowe połamać?

tak to wygląda
Obrazek


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 15:51

hehe to go poharatałeś :P
po bokach są śrubki .... jedna śrubka na jeden bok czyli łącznie dwie ;)
Odkręć je i ciągnij za coś co wystaje czyli gniazdo lub wejścia od kabli na świece ... o góry masz wystającą blaszkę ... przymocowany jest do niej bezpiecznik ( lewa) . Odkręć bezpiecznik i pchaj śrubokrętem tą blachę w dół ( blaszka miedziana) ..... ciągnij od dołu i pchaj od góry ;) musi wyjść ( u mnie wyszło )



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sty 06, 2008 16:04

damcio151 pisze:po bokach są śrubki .
oczywiście zostały odkręcone

nie wyciągnąłem go załkowicie ale dość mocno został wypruty tak że mogłem zajrzeć do środka i wszystko ok, styki przeczyściłem zmontowałem posklejałem i nadal nic, nic to nie pomogło
Jedynym ratunkiem jest naprawa czujnika hamulca może on jakieś zwarcie robi, a jeśli nie pomoże i to bedzie ECU, daje za wygraną i za to sie nie biore.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 16:11

janek822 pisze:wszystko ok
tzn. sprężynki są na swoim miejscu :?:
janek822 pisze:Jedynym ratunkiem jest naprawa czujnika hamulca może on jakieś zwarcie robi
zawsze można spróbować ... wyjmij go i przeczyść



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sty 06, 2008 16:19

damcio151 pisze:tzn. sprężynki są na swoim miejscu :?:
tak
damcio151 pisze:zawsze można spróbować ... wyjmij go i przeczyść
już to robiłem ale chyba będzie do wymiany bo reaguje na granicy dotyku pedału hamulca
a ten drugi czujnik chyba wogóle nie działa bo Vag (chyba grupa 6) nie pokazuje jego reakcji, wiem tyle że światła stop są sprawne


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 16:25

janek822, ja już Ci nie pomogę .... nie wiem co może być przyczyną jeżeli nie ma nigdzie zwarcia ... może ECU ... u mnie w ogóle nie podaje napięcia na ten przekaźnik więc może u Ciebie jest odwrotna sytuacja czyli podaje je za często
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:26 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sty 06, 2008 16:57

jeszcze taka mała uwaga, dlaczego silnik lepiej zapala jak jest odłączona wtyczka czujnika temperatury?


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 17:00

janek822 pisze:jeszcze taka mała uwaga, dlaczego silnik lepiej zapala jak jest odłączona wtyczka czujnika temperatury?
odłączając wtyczkę z czujnika ECU widzi inną temperaturę ( niską ) i podaje więcej paliwa



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » ndz sty 06, 2008 17:24

damcio151 pisze:
janek822 pisze:ciekawe na ile pomaga, aby osiągnął około 80st przy średnim zakresie ogrzewania wnętrza i aktualnej temp na zewnątrz potrzeba ok 10km.
na pewno w krótszym czasie to osiągniesz .... tylko ja mam podłączone to na włącznik ... u mnie nie steruje tym ECU tylko ja ;)

na które styki podałeś mase ?

czy orinalną wtyczkę trzypinową masz odłączoną od przekaźników?
wstawiłeś nową wtyczkę ?

boczne piny to plus a środkowy to minus ?



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sty 06, 2008 17:56

damcio151 pisze:odłączając wtyczkę z czujnika ECU widzi inną temperaturę ( niską ) i podaje więcej paliwa
no tak, ale skoro jest -10 i odpala gorzej a jak odepne to widzi -50? i daje jeszcze większą dawke, jak to jest?


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 06, 2008 21:43

ilio pisze:na które styki podałeś mase ?
na środek
ilio pisze:czy orinalną wtyczkę trzypinową masz odłączoną od przekaźników?
wstawiłeś nową wtyczkę ?
kable uciąłem i podpiąłem swoje ;)
ilio pisze:boczne piny to plus a środkowy to minus ?
ja tak mam
Możesz sterować przekaźnikami masą jak robi to ECU ... czyli na środek dajesz +12V a na 1 i 3 masę ... to już od Ciebie zależy

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 20:44 ]
janek822 pisze:no tak, ale skoro jest -10 i odpala gorzej a jak odepne to widzi -50? i daje jeszcze większą dawke, jak to jest?
na to wychodzi ... zobacz na tabelę rezystancji ... jeżeli wtyczka jest odłączona to rezystancja musi być bardzo duża



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob sty 12, 2008 19:20

damcio151, dowiedziałem sie kilka nowych rzeczy o tym przekaźniku, wiem na pewno że świece mam dobre bo robiłem mostek na dolne kable i grzały ładnie, na bezpiecznik idzie napięcie cały czas a przekaźnik jest sterowany masą, ale czy powinno tak być jak u mnie:
bez zapłonu: 1 pin-0V
2 pin-12.3V
3 pin-0V

z zapłonem: 1 pin 5.75V
2 pin 0.05V
3 pin 5.75V

a po 30 sek na zapłonie (efekt tykania przekaźnika) :
1 pin 5.75
2 pin 0.05
3 pin 5.75 na zmiane z 12.3V i właśnie ta masa robi bałagan, sprawdzałem to na samych kablach bez przekaźnika, jest też ktoś co ma ten sam problem co ja, zmieniał ECU i dalej ten sam problem, można furii dostać
a czy czujnik temp jest podłączony czy nie to nie ma różnicy


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 12, 2008 19:29

janek822 pisze:z zapłonem: 1 pin 5.75V
2 pin 0.05V
3 pin 5.75V
na 2 powinno być 12V przy włączonym zapłonie .... na 1 i 3 masa kiedy ECU da sygnał ... ECU nie daje sygnału to na wszystkich jest 12V ... ale kiedyś sprawdzałem u znajomego w passacie to też miał coś koło 5-6V
janek822 pisze:a czy czujnik temp jest podłączony czy nie to nie ma różnicy
tzn. :?: czujnik ma znaczenie ... ECU bierze też pod uwagę inne parametry
voss pisze:jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob sty 12, 2008 19:36

w kablach coś pokopane? przecież same sie nie pokopały
jeszcze jedna rzecz mi została, wsadze w ECU ori kości z ori softem, może wirus coś namieszał, ale tak jak pisałem znajomy podmienił ECU(bez chipa,sprawny) i to samo


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości