wymiana paska klinowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wymiana paska klinowego

Post autor: Łyskacz » czw kwie 12, 2007 21:03

Witajcie :grin: Przed chwilą wymieniłem sobie pasek klinowy (założyłem taki jak był czyli continental'a). Po wymianie pasek lekko świszczy (świst podobny do turbinki w dieslu). Nie jest to żaden jazgot czy też trzeszczenie jedynie delikatny świst (całkiem przyjemny dla ucha :P)
CZy nie jest to niebezpieczne dla altrenatora bądz pompy wody? Może tak zostać czy lepiej poluzować??
Za pomoc punkty :hmm:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw kwie 12, 2007 21:05

Za mocno jest naciągnięty i świszczy, jezeli na starym tego nie było. Poluzuj bo pójdą łożyska w altku



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw kwie 12, 2007 21:08

PinkFloyd, czyli lepiej dla łożyska poluzować... Stary pasek był w takim stanie ze już jazgotało dlatego ten delikateńki świst mnie niepokoi.. Ale w sumie nowy pasek da sie ugiąć o około 1 - 1,5 cm.. Ale lepiej poluzuje. Dzięki :bigok:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw kwie 12, 2007 21:10

Inna metoda dobrego naciągnięcia to ta, ze powinien odgiąć sie na środku do 90st nie wiecej nie mniej. Czesto spotykałem sie z tym ze kolega jak wymieniał przyjeźdzał ze teraz świszczy bo za mocno naciągnał. A wczesniej tez był swist???



Awatar użytkownika
erp.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 19, 2007 18:18
Lokalizacja: WPR stare WFF

Post autor: erp. » czw kwie 12, 2007 21:10

:bajer: pasek powinien byc dosc mocno napiety ale delikatnie moze sie uginac pod reka ( oczywiscie na wylaczonym silniku ) jesli chalas nie pochodzi od lozyska w alternatorze napewno jest oki :bigok:



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw kwie 12, 2007 21:13

erp. pisze:oczywiscie na wylaczonym silniku )
hehehe na włączonym bym się nie odważył wtykać tam rąk :P... Bede musiał sprawdzić czy to pasek czy altek tak świszczy :bigok:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 12, 2007 21:14

Swist nowego paska to norma. Naciąg jak należy jak koledzy piszą (chyba że masz alternator już ze sprężyną naciągającą) i nie przejmuj się, jakims czasie to ustanie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw kwie 12, 2007 21:23

PinkFloyd pisze:A wczesniej tez był swist???
wcześniej to z okolic alternatora wydobywała się filharmonia różnych dzwięków. Teraz jest cichutko tylko ten naprawdę LECIUTKI świst. czytałem gdzieś na jakimś forum że można przesmarowac boki paska woskiem albo talkiem żeby nie piszczało.. Ale chyba po prostu poluzuje jeśli te dzwięki pochodzą od altka


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości