Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam kilka pytań. Zamierzam kupić bore z silnikiem 1.9 TDI 90 lub 110 koni i zrobić ją do 200 koni. Czytałem trochę o tym i mam kilka pytań. A mianowicie niektórzy pisali że wtryski 216 starczą aby osiągnąć 200KM a jedni że trzeba 230. Ja osobiście myślę że 216 starczą, co wy na to? Następnie czy trzeba włożyć pompę 11? Nie wiem też jakie turbo włożyć żeby było akurat do tej mocy i jednocześnie żeby nie było za małe bo na wysokich obrotach nie będzie wyrabiać ani nie za duże bo będzie opóźniona reakcja na gaz. Najczęściej proponowane to BRD, ASZ ARL GT18 GT22, GTB17. Jednocześnie chciałbym żeby podeszło ono bez żadnych przeróbek czyli p&p. Następnie sprzęgło od VR6 czy G60 i z jedno czy dwumasem? Teraz dolot z AWX czy będzie on potrzebny? Oczywiście zawieszenie i hamulce też nie zostaną seryjne. Niektórzy piszą reż o " zmianie dołu " co to znaczy i czy też trzeba będzie to zastosować? Czy konieczne jest robienie przelotu i wycinanie kata? I ostatnie pytanie z czego FMIC proponujecie? Chciałbym żeby wszystkie części które włoże były nowe jeśli będzie to możliwe. Jeśli mogli byście podać przybliżone ceny nowych lub używanych części byłbym wdzięczny. No i oczywiście do tego pójdzie wirusik. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
216 wystarczą na max 180KM, na 230 może 200KM uda się złapać, sam mam zamiar takie założyć, Turbo BRD albo hybryda gt1749vc lub hybryda na brd/caha albo gtb17. Katalizator out a reszta wydechu może wg mnie zostać.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Ja czytałem, że hybrydy nie są dobrym rozwiązaniem na takie duże moce, dlatego z niej zrezygnowałem bo tej miałem ją na uwadze.
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
mygame366, każdy ma inne zdanie o hybrydach. Tunerzy nie lubią hybryd bo ciężko się je stroi, ale to nie znaczy, że nie da się ich wystroić.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Zgadzam się, ale czytałem że hybrydy przy większych mocach się sypią bo nie wytrzymują. A nie chce dwa razy inwestować w turbinę.
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
No to jeśli chcesz seryjne turbo p&p to pozostaje ci chyba tylko brd,
A co do pompy 11mm to do swojej zamontuj tłokorozdzielacz z pompy 988.
A co do pompy 11mm to do swojej zamontuj tłokorozdzielacz z pompy 988.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
A co ze słupkiem vp? Martwić się na zapas? Też planuje okolice 180-190ps ale boje sie wlaśnie o dół motoru i półosie
mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=557727" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=502105" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam szeroką stal serduszka 15" 4x100/ 7.5j i 8j
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Moim zdaniem to na te ok. 200hp to słupek vp wystarczy. Są auta które mają taki setup i jeżdżą, i mają się świetnie. Grunt to zdrowy silnik oczywiście.
Ja w swoim afn dążę do 200 km i szczerze o słupku pd nie myślałem nawet.
Ja w swoim afn dążę do 200 km i szczerze o słupku pd nie myślałem nawet.
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
No w pierwszej kolejności to pojadę badać silniczek czy jest zdrowy. Bez tego ani rusz, a co to jest ten słupek vp i pd? Bo jakoś nie mogę skojarzyć. No i właśnie co z wymianą " dołu silnika " bo ja dalej nie mam pojęcia o co chodzi. I co da ten tłokorozdzielacz 988? A co do sprzęgła to jakie będzie lepsze? VR6 czy G60 no i czy z jedno czy dwumasem? i czy BRD wytrzyma te 200hp?
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Slupek czyli inaczej dol silnika
VP tdi na pompie rotacyjnej , PD pompowtrysk
Jak idziesz na 180-200km to lepsze sprzeglo VR i oczywiscie jednomas ,o dmumasie zapomnij
Zdrowe BRD ogarnie 200km
VP tdi na pompie rotacyjnej , PD pompowtrysk
Jak idziesz na 180-200km to lepsze sprzeglo VR i oczywiscie jednomas ,o dmumasie zapomnij
Zdrowe BRD ogarnie 200km
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Moderatorzy chyba zaspali, a ja już nie mogę na to patrzeć..
mygame366 -- speed to nie dział dla przedszkolaków z takimi pytaniami. Owy setup to nie nowość, wszystkie odpowiedzi na te pyt już były wielokrotnie (i to na wielu forach nt VAGów). Dlaczego nie przeczytałeś najpierw tych tematów?:
Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV:
viewtopic.php?t=199642" onclick="window.open(this.href);return false;
Tłokorozdzielacz 11mm:
viewtopic.php?f=82&t=440736" onclick="window.open(this.href);return false;
Pompa 11 orginal Reno czy przerobka ASV
viewtopic.php?f=82&t=422904" onclick="window.open(this.href);return false;
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
viewtopic.php?f=82&t=250748" onclick="window.open(this.href);return false;
a standardowo - kolektor od ARL/ASZ do TDI VP
viewtopic.php?t=138630" onclick="window.open(this.href);return false;
GT18/GT22/GTB17 (ta ostatnia była by najlepsza i jeszcze lekko z zapasem) ale "Jednocześnie chciałbym żeby podeszło ono bez żadnych przeróbek czyli p&p" wtedy to BRD i styknie, albo nie jeśli trafisz na jedną z wielu felernych brd.
Albo po prostu turbo od ARLa i obniżyć nieco celowany pułap.
Sprzęgło G60/VR6 -- podwieszony-- co za długi aby się dowiedzieć "jakie będzie lepsze? VR6 czy G60 no i czy z jedno czy dwumasem"- od tego jest wyszukiwarka wewnątrz topicu aby przejrzeć fragmenty
viewtopic.php?f=82&t=518676#p6220388" onclick="window.open(this.href);return false;
podwieszony temat o fmic`u chyba już znajdziesz
wiesz co, lepiej się za takie mody nie zabieraj, bo nie wyrobisz z pytaniami. Przemyślisz sprawę, ochłoniesz po zakupie auta i zwykły chip na początek Ci wystarczy.
mygame366 -- speed to nie dział dla przedszkolaków z takimi pytaniami. Owy setup to nie nowość, wszystkie odpowiedzi na te pyt już były wielokrotnie (i to na wielu forach nt VAGów). Dlaczego nie przeczytałeś najpierw tych tematów?:
Montaż pompy wtryskowej 11mm do silnika ASV:
viewtopic.php?t=199642" onclick="window.open(this.href);return false;
Tłokorozdzielacz 11mm:
viewtopic.php?f=82&t=440736" onclick="window.open(this.href);return false;
Pompa 11 orginal Reno czy przerobka ASV
viewtopic.php?f=82&t=422904" onclick="window.open(this.href);return false;
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
viewtopic.php?f=82&t=250748" onclick="window.open(this.href);return false;
a standardowo - kolektor od ARL/ASZ do TDI VP
viewtopic.php?t=138630" onclick="window.open(this.href);return false;
GT18/GT22/GTB17 (ta ostatnia była by najlepsza i jeszcze lekko z zapasem) ale "Jednocześnie chciałbym żeby podeszło ono bez żadnych przeróbek czyli p&p" wtedy to BRD i styknie, albo nie jeśli trafisz na jedną z wielu felernych brd.
Albo po prostu turbo od ARLa i obniżyć nieco celowany pułap.
Sprzęgło G60/VR6 -- podwieszony-- co za długi aby się dowiedzieć "jakie będzie lepsze? VR6 czy G60 no i czy z jedno czy dwumasem"- od tego jest wyszukiwarka wewnątrz topicu aby przejrzeć fragmenty
viewtopic.php?f=82&t=518676#p6220388" onclick="window.open(this.href);return false;
podwieszony temat o fmic`u chyba już znajdziesz
wiesz co, lepiej się za takie mody nie zabieraj, bo nie wyrobisz z pytaniami. Przemyślisz sprawę, ochłoniesz po zakupie auta i zwykły chip na początek Ci wystarczy.
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
ToM@S to prawda nie mam doświadczenia w takich przeróbkach to będzie mój pierwszy taki projekt i chce zobaczyć co z tego wyjdzie. A czytałem o tym ale nie da się znaleźć wszystkiego dlatego postanowiłem napisać na forum żeby się dowiedzieć o tym więcej od tego to przecież jest. Każdy ma inne zdanie na temat takich przeróbek. No i jednocześnie dziękuje za pomoc bo się bardzo przyda i jednocześnie proszę o wyrozumiałość dla nowicjusza. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś info co do tematu to prosiłbym o pomoc.
Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Każdy idzie praktycznie tą samą drogą. Skoro czytałeś "o tym" to powinieneś wiedzieć juz dużo a nie pytać o sprzeglo lub co to jest słupek. Moze założ stożek i końcówke wydechu sportową to to juz będzie inna droga:D
mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=557727" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=502105" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam szeroką stal serduszka 15" 4x100/ 7.5j i 8j
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Re: Bora 1.9 TDI 90/110 KM podniesienie mocy do 200KM
Taniej będzie kupić bore w ARL zrobić program i mieć 190km. A jeśli chodzi o coolera to najlepiej wsadź sobie seryjny z ARL będzie najmniej kombinowania. Co do modyfikacji to turbo ARL okolice 190km, turbo BRD okolice 200km. Znaleźć teraz turbo w dobrej cenie i przede wszystkim stanie jest nie trudno. Wtryski minimum 230 pompa 11 albo jakas hybryda do wszystkiego przydał by się wałek z sdi. Hamulce, zawieszenie nawet map sensor w VP jest do 1,5bara gdzie przydało by się to wymienić przy takich modach. Chcesz tanio to kup zadbaną 110 albo 90 na zmiennej geometrii wrzuć wtryski 230 wałek sdi ogarnijcie moment z dołu i jeśli wszystko sprawne wyjdzie 160km, 330nm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości