mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn mar 29, 2010 00:19

bladeinfire, jak nie chcesz dużych kombinacji to najłatwiej będzie zamontować T2 co już odetka silnik trochę lub szukaj K24



Awatar użytkownika
tkoczi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 12:10
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: tkoczi » ndz maja 02, 2010 18:57

Witam.
Mógłby ktoś sprawdzić/ew może jest pewien na 1000% czy ecu z mojego 1z 028 906 021 dk jest 16 bitowy (niby metalowa obudowa, ale czy wszystkie w metalowej obudowie są 16bitowe napewno)?
Blanuję wrzucić większe turbo awx, awx/arl i co potrzebuję na przeróbke prócz n75 (1J0906627A), spływu oleju ( 028 145 736 AG ) i kolektora wydechowego z AFNa?


[b]było[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163601

[b]jest: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250091[/b]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: matisim » sob sie 06, 2011 13:31

skoro już j3est taki temat to tu napisze.

otóż rozbieram swojego golfa i przy wymianie kolektora na ten z awx zastanawiam sie nad wymianą turbiny bo moja ma już jakieś wyczuwalne luzy ale jeszcze dobrze ciągnie.. jeśli mam standardową pompę, wtryski i IC to czy wymiana turbo coś polepszy? Na razie nie planuje wymiany wtrysków ale nie mówię też nie.. kwestia czy warto ładować takie turbo od 110km lub od 130 do mojego silnika...



Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: daro81 » wt mar 11, 2014 09:02

Napisze tu żeby nie zakladac nowego podobnego tematu.
A co powiecie na turbo GT2052V ?? Jest sens pakowac?? Mam takie na stanie w ladnym stanie,tyle ze podejście do kolektora jest w kształcie prostokąta a nie trojkatne.
Oprocz tego w tej chwili mam wstawione 216 od Cowboya. Wstawiac będę pompe z afn,komp 16bit no i potem soft.Moc jaka chce uzyskac to jakies 160ps.
No i mam problem z tym turbo.Najlepiej chyba z AWX by było ale takiej nie mam na stanie.Mam wcześniej wymieniona oraz 2-3szt z AFN.
Co radzicie??Czytalem już chyba wszystko na forum o zmianach w 1z.Dodam ze silnik siedzi w jetta a1.


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: Fucker » wt mar 11, 2014 17:58

AWX będzie już pracować prawie na granicy przy tych 160KM, dobrze jak byś wpakował to GT20 (skoro już ją masz) pewnie pochodzi z silnika z V6 TDI ... Nie wiem jak będzie ze wstawaniem, ale żeby ją posadzić będziesz musiał trochę porzeźbić. Osobiście bym ją przyspawał do kolektora, tak jak GTB niż się bawić w jakieś flansze.



Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: daro81 » wt mar 11, 2014 18:33

Fucker pisze:Nie wiem jak będzie ze wstawaniem, ale żeby ją posadzić będziesz musiał trochę porzeźbić.
Dokladnie z 2,5td v6 jest to turbo.Posadzic może by się dalo na kolektorze z wyjściem na 5garów i jeden odciąć i zaspawać.Kwestia tylko jak to będzie trzymać,ew podobne osadzenie jest z 1,6td chyba??Rozumie ,ze po wsadzeniu nie ma szans żeby smigac bez softu??Pewnie głupie pytanie heh.

tu mam foto jeszcze tego ustrojstwa
ObrazekObrazekObrazek
a tu kolektor z turbina K14
Obrazek
A może zrobić taka przejsciówke z kolektora awx pod to turbo??


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
deejayxxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 07, 2014 20:22

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: deejayxxxx » ndz cze 14, 2015 18:21

Witam koledzy czy pomozecie mi w wybraniu wtryskow?
Znajomy pracuje na szrocie ale podejrzewam ze sam nie wie do konca co jest pięc ...
Poprosilem o wtryski od 2.5 150 km tak zwane 216-ki i dostalem takie

028 130 202 0 no chyba ze to jest Q ...2fh kabel 58P142 220 BAR 964 C4 (sterujacy)
028 130 203 E B00 220/300 BAR 0432193598 GERMANY 060 187 C (sterujacy)
028 130 203 F B00 220/300 BAR 0432193600 GERMANY 060 969
028 130 202 P 2FH KABEL 58 P 144 220 BAR 868 G
028 130 203 F B00 220/300 BAR 0432193600 GERMANY 060 188 H

SKAD i po czym ja mam wiedziec ze wtryski o ktore prosilem sa wlasnie te ?
Wogole po czym rozpoznac wtryski 216-ki no chyba ze beda jeszcze na aucie z ktorych wymontuje i oczywiscie nikt wczesniej tam lap nie wsadzał :)
Poprosze o rade i jakis opis od jakiego auta mogą byc te wtryski jesli nie są takie jakie chcialem aby udowodnic ze to nie są te...
Z Gory Bardzo Dziekuje ... Pozdrawiam



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: KLICHO » ndz cze 21, 2015 16:15

jeśli chodzi o wtryski i ich oznaczenia to
z silnika AHY 2.5 TDI 074130201K wtrysk zwykły, wtrysk sterujący 074130202R ciśnienia 190/300
z silnika AXG 2.5 TDI 074130201T wtrysk zwykły, wtrysk sterujący 074130204C ciśnienia 220/300

każdy wtryskiwacz to są 216 :) z tych co podałem z silnika AXG i AHY


a z tych co podałeś to żaden nie ma wpsólnego nic z 216 :) Jedne są od SDI 028 130 203 F 028 130 202 Q to są z ASV 028 130 203 F 028 130 203 E to są też z SDI 028 130 202 P z AHU/ALH


Ten znajomy Ci dał jakiś szrot i każdy inny :) Pogratulować wiedzy i uczciwości tego znajomego.



Zord
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: ndz cze 23, 2013 07:43
Lokalizacja: Ustroń

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: Zord » pt sie 07, 2015 09:48

Panowie aby nie bazgrać w nowym temacie spytam tutaj - może ktoś mniej-więcej powiedzieć ile 1Z wypluje mocy po sofcie na wtryskach z AFN'a, turbawce z AFN'a/BRD? (na razie mam dmuchawe z AFN'a ale nie wiem czy do tych gratów się opłaca zakładać BRD, oczywiście poza tym EGR wywalony, przelot zrobiony i FMIC na przysłość już zrobiony)



KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: KLICHO » pt sie 07, 2015 10:10

Wróżkami nie jestesmy ani nie znamy jak został soft napisany przez tunera. Ogólnie powinno być do 140KM jesli masz ori pompe z 1z. Przy BRD uciagnal byś dużo więcej ale ograniczenie to wtryski z afn i pompa



Zord
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: ndz cze 23, 2013 07:43
Lokalizacja: Ustroń

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: Zord » pt sie 07, 2015 10:26

Przy BRD rozumiem jakieś 216 bym musiał mieć? I co porzeźbić z pompą? :)



Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: Wałek.Gd » pt sie 07, 2015 10:34

Przy brd to 240, zmodzona pompa 11 i masz 190-210 kucy. Takie mk3 przyspiesza Ok 6, do 100 i objeżdża dużą cześć aut. Inaczej brd nie wkładaj.



Btw masz ponad 6 dni online w zadajesz blache pytania...


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Post autor: KLICHO » pt sie 07, 2015 10:47

Może lepiej hybrydę awx/arl ? Kupujesz pompę afn i pompę z renault przekładasz nastawnik hdk 248 i tlokorozdzielacz. Jak atakujesz okolo 200KM to turbo Brd, lub jakas gt2052v itp. Wtryski minimum 230 lub większe.



Zord
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: ndz cze 23, 2013 07:43
Lokalizacja: Ustroń

Re: mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych p

Post autor: Zord » pt sie 07, 2015 11:33

Wałek.Gd pisze:Btw masz ponad 6 dni online w zadajesz blache pytania...
To co wyczytam to wiem, a to co mi powie ktoś kto ma w tym doświadczenie to inna sprawa...

KLICHO, dzięki wielkie za podpowiedź. Na razie zaatakuję 140PS a potem będę na spokojnie zbierał graty na grubszy wynik :satan:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości