Wybór sprzegła tdi afn

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 12, 2007 23:22
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Wybór sprzegła tdi afn

Post autor: mally » wt gru 09, 2008 02:18

A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?


www.VAGRADOM.PL
[url=http://img111.imageshack.us/i/blackfabia.jpg/][img]http://img111.imageshack.us/img111/1507/blackfabia.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » wt gru 09, 2008 10:07

ja osobiście przymierzać się będę do jednosmasa z g60



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt gru 09, 2008 11:22

Sprzęgło od VR wytrzyma naprawdę dużo komfort jednak spada między dwumasem, a sprzęgłem od VR6 i do tego przy sprzęgle VR na biegu jałowym jest taki dziwny dźwięk...



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt gru 09, 2008 11:29

sprzęglo G60 / ABF bo chyba są identyczne..



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt gru 09, 2008 13:32

Tu masz kolego cały wykład na temat wymiany sprzęgła.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380

[ Dodano: 09 Gru 2008 12:37 ]
Dział TECHNICZNE TD TDI str.28


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » pn sty 19, 2009 13:10

A teraz moze ja sie podepne z pytankiem skoro koledzy jeszcze niedawno tu cos pisali,przymiezam sie do wymiany sprzegielka i tak ostatnio czytalem o kolach zamachowych odelzonych i tu moje pytanko czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ??? :helm:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 19, 2009 13:21

manek271 pisze:czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ???
moje prywatne zdanie jest takie że w aucie na ulice nie ma sensu odelżać

TDI ma gigantyczny moment juz na niskich rpm i nie wkręca się do 9 krpm i takie lekkie koło bedzie mniej odczuwalne niż w małym silniku benzynowym kręcącym się wysoko
A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?
to zależy jakie masz plany co do zwiększania mocy

jeśli zatrzymasz się na 160-170KM 340-350NM to seryjny dwumas da radę, przykład chociażby moje auto, ważne żeby program był tak napisany żeby moment narastał łagodnie i max momentu powyzej 2500 rpm oraz żeby auto było uzytkowane w sposób świadomy, czyli ostre przyspieszanie na wysokich biegach w zakresie powyżej 2500



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » pn sty 19, 2009 13:35

manek271 napisał/a:
czy warto do diesla takie lzejsze kolko zakladac czy to nie ma sensu ,roznica w kosztach sa nieduze wiec jak i tak mam kupowac to moze lepiej lekkie ???


moje prywatne zdanie jest takie że w aucie na ulice nie ma sensu odelżać

TDI ma gigantyczny moment juz na niskich rpm i nie wkręca się do 9 krpm i takie lekkie koło bedzie mniej odczuwalne niż w małym silniku benzynowym kręcącym się wysoko

Cytat:
A więc opcja standardowa czyli dwu mas czy VR6 . Co się bardziej opłaca jak sprawuje się sprzęgło od vr6 ?


to zależy jakie masz plany co do zwiększania mocy

jeśli zatrzymasz się na 160-170KM 340-350NM to seryjny dwumas da radę, przykład chociażby moje auto, ważne żeby program był tak napisany żeby moment narastał łagodnie i max momentu powyzej 2500 rpm oraz żeby auto było uzytkowane w sposób świadomy, czyli ostre przyspieszanie na wysokich biegach w zakresie powyżej 2500
cowboy, wielkie dzieki za info,jestes lepszy ja opcja pomoc w systemie operacyjnym(maly zarcik) :grin: dzieki po raz kolejny,pozdrawiam :grin:
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 13:35 przez manek271, łącznie zmieniany 1 raz.


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pn sty 19, 2009 13:39

ja mam sprzegło z g60 w ARLu i sprawuje sie bardzo dobrze :)
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 13:59 przez Gobo90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 19, 2009 14:23

ja mam sprzegło z g60 w ARLu i sprawuje sie bardzo dobrze :)
nikt nie napisał że zestaw zamach z G60/ABF/1Z + tarcza i docisk z VR nie daje rady, bo jest to bardzo fajna i tania opcja na grube mody przy TDI ze skrzynią 5 biegowa

chodzi o to ze jednak troszkę mniej komfortowa bo mniej tłumi drgania, a stare sprzegła 219mm z AFNa naprawde daja radę do 160-170KM :)

Obrazek



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn sty 19, 2009 18:09

cowboy pisze:a stare sprzegła 219mm z AFNa naprawde daja radę do 160-170KM :)
Potwierdzam słowa przedmówcy.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 19, 2009 18:41

sagon pisze:.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.
Robb555 miał takie w corbie swojej i jeśli dobrze pamietam to pisał że dopiero przy 400 NM mu zaczeło się ślizgać

tak samo stare VNT15 z AFNów to turbiny nie do zajechania...



Awatar użytkownika
manek271
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: czw paź 19, 2006 20:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: manek271 » pn sty 19, 2009 18:44

sagon pisze:Potwierdzam słowa przedmówcy.To naprawde solidne dwumasy.Pózniej już takich nie robili.
Jak robilem sprzegielko to mechanior mowil ze dwumas jest na wykonczeniu i najlepiej go wymienic od razu,ale go olalem i dalej jezdze na takim i nie narzekam narazie, lecz szykuja sie kolejne mody i poprostu zaczynam myslec czy nie bedzie juz czas na zmiane :grin:

[ Dodano: 19 Sty 2009 17:46 ]
cowboy pisze:Robb555 miał takie w corbie swojej i jeśli dobrze pamietam to pisał że dopiero przy 400 NM mu zaczeło się ślizgać
Ale on mial jakas wersje wzmacniana ,bo jak sie go o sprzeglo pytalem to mial taki sam zestaw do sprzedania za 1400 zl,a to nie mozliwe zeby za zwykle sprzeglo tyle wolal :grin:


CHCESZ ZOBACZYC MOJE AUTO??? KLIK W BANEREK
Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 19, 2009 19:37

Ale on mial jakas wersje wzmacniana ,bo jak sie go o sprzeglo pytalem to mial taki sam zestaw do sprzedania za 1400 zl,a to nie mozliwe zeby za zwykle sprzeglo tyle wolal :grin:
póżniej jak miał 450NM to juz na pewno nie seryjne

generalnie mozna próbować wzmacniać docisk.. ale jeśli idziesz w grube mody to ten zestaw z VR najtaniej Cie wyjdzie



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości