zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: matisim » ndz mar 06, 2011 23:02

a jakby dać dół abf a głowice z wałkami od kr? czytałem gdzieś że ktoś tak założył do mk2... ale wtedy instalacja też musi być od abf? wtryski itp pewnie też...



Sputnik_PWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
Lokalizacja: Kępno

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: Sputnik_PWR » ndz mar 20, 2011 21:56

Osprzęt zostawiasz z KR (wtrysk, wiązkę), rozrząd z ABFa z racji długości paska. Trzeba by jeszcze zaślepić otwór po czujniku położenia wału w bloku, albo zostawić oryginalny czujnik jako zaślepkę. Koła pasowe trzeba by przekręcić i prawdopodobnie mocowanie alternatora żeby do bloku abf pasował alternator z kr. Pompa wody ma tylko inne koło też można przekręcić. Chyba że trafisz dół abf z kompletem kół pasowych i pompą, wtedy tylko alternator z abfa i wszystko na pasku wieloklinowym zostawiasz.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: matisim » ndz mar 20, 2011 22:06

tylko ja chciałbym pozbyć sie mechanicznego wtrysku więc raczej kupie cały silnik kompletny od abfa, a wiązka będzie pasować pod skrzynkę czy skrzynka musi być od mk3?



Sputnik_PWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
Lokalizacja: Kępno

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: Sputnik_PWR » ndz mar 20, 2011 22:40

Chyba od września 89' montowali w mk2 nowy typ skrzynki ale nie jestem pewien. Na forum gdzieś coś na ten temat piasali. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212893" onclick="window.open(this.href);return false; poprawiłem link



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: olozwirski » wt mar 22, 2011 12:50

Jeszcze w kwestii ciekawych przerobek to jednak mozna pojsc po bandzie i zalozyc glowice z 4.2, pozwala to na rozwiert nawet do 85mm. Wychodza ciekawe pojemnosci.



Sputnik_PWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
Lokalizacja: Kępno

Re: zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: Sputnik_PWR » pn kwie 25, 2011 21:48

olozwirski pisze:Jeszcze w kwestii ciekawych przerobek to jednak mozna pojsc po bandzie i zalozyc glowice z 4.2, pozwala to na rozwiert nawet do 85mm. Wychodza ciekawe pojemnosci.
Takie teoretyczne pytanko czy jest szansa żeby tłoki z audi v8 4.2 podeszły do 16V? Z tego co wiem to mają średnice 84,5mm. Skok tłoka audi to 93mm a abf czy 9a to 92,8mm. Zostaje kwestia korbowodów abf ma bodajże o 14mm dłuższą korbę od 9a. Ciekawe czy udało by się taki tłok posadzić na korbie z 16V i jak jest z jego wysokością (odległością od środka sworznia do denka tłoka). Jeśli by podeszły to dopiero mogło by być ciekawe. Może za ich pomocą można by było doprężyć lub odprężyć 9a lub abf.



Sputnik_PWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
Lokalizacja: Kępno

zmiana głowicy w kr na inna? może jakieś modyfikacje.

Post autor: Sputnik_PWR » wt kwie 26, 2011 23:15

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 26-THE-ABA Fajny temat w którym można znaleźć porównanie niektórych tłoków np vw fox'a zasilanego alkoholem stopień sprężania 13:1 :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości