z czego tloki do 9a

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Much77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: śr sie 30, 2006 18:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

z czego tloki do 9a

Post autor: Much77 » wt lut 23, 2010 18:38

takie pytanie
z czego pasuja tloki do 9a?
czy z ABFa podejda?
czy 9a dmuchniety na 0.9 bara musi juz byc kuty czy powinien wytrzymac?
pytam bo przy takim doladowaniu popekaly tloki


Co to za golf tak wsciekle szoł?????

mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt lut 23, 2010 18:48

A ile mocy ma oficjalnie silnik????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Much77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: śr sie 30, 2006 18:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Much77 » wt lut 23, 2010 18:54

nie hamowany
okolo 220-230
szukalem na szukajce jakiegos info na temat tych tlokow ale nic nie moge znalezc
moze pasuja z jakigos innego vaga


Co to za golf tak wsciekle szoł?????

mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » wt lut 23, 2010 18:58

na pewno z eski pasują , wtedy ładnie się silnik odpręża , poszukaj dokładniej temat chyba olozwirskiego



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32792
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt lut 23, 2010 18:58

m.in olozwirski i bugalon będą wiedzieli


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt lut 23, 2010 19:04



Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » wt lut 23, 2010 19:59

Od s2 pasują ale do 1,8 16v



Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » wt lut 23, 2010 22:59

Byku21 pisze:CZIKOS
oczywiście kolego masz racje, ale tak sobie myślę :

1. Korby od KR/PL
2. Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT

Dobrze myślę ?



Awatar użytkownika
Much77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: śr sie 30, 2006 18:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Much77 » wt lut 23, 2010 23:38

smokatsu84 pisze:Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT
i klapnie to do 9a?


Co to za golf tak wsciekle szoł?????

mkII edition one ABF significant addiction
viewtopic.php?f=160&t=181274" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » wt lut 23, 2010 23:50

no wiec nie wiem :helm: tylko gdybam

Wydaje mi się że można zapikować tłoki od np 2E/ABA do 9A ale trzeba zrobić pod frezowania na zawory w 16v i wtedy będzie niskie CR , no to krótsze korby od KR/PL plus w/w tłoki bez frezowania powinno być ok

Takie moje kombinowanie, może ktoś bardziej ogarnięty potwierdzi

Myślę że Toffic mógłby dorzucić swoje trzy grosze :bajer:
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 23:51 przez smokatsu84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 23, 2010 23:54

smokatsu84 pisze:Korby od KR/PL plus tłoki 2E, AGG, ABA, ABT

Dobrze myślę ?
Nie do końca P&P (i nie mam na myśli tylko podfrezowań) ale wszystko da rade :bajer:
Much77 pisze:czy 9a dmuchniety na 0.9 bara musi juz byc kuty czy powinien wytrzymac?
pytam bo przy takim doladowaniu popekaly tloki
jaki stopień sprężania był??



Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » śr lut 24, 2010 00:02

toffic pisze:(i nie mam na myśli tylko podfrezowań
Mocowanie tłoka do korbów ? Zdaje się 1 mm różnicy

Ewentualnie jeszcze wał z 2E/ABF plus korby i tłoki z 9A ?
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 00:10 przez smokatsu84, łącznie zmieniany 2 razy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lut 24, 2010 00:07

Nie wiem jak tłoki z 9A mogą popękać przy 220 koniach. Dla mnie to jest niemozliwe o ile zostało wszystko złożone porządnie (podfrezowanie i odpowiedni stopień sprężania jak Toffic napisal).

Te tłoki spokojnie wytrzymają więcej niż 1 bar przy odpowiednim złożeniu silnika. Pęknięcia mogę sobie wyobrazić tylko wtedy gdy posklada taki zestaw totalny laik. Co znaczy dla mnie tyle:

1. Założyć przypadkowe turbo do 9A
2. Dmuchnąć bezmyślnie w motor bez zastanowienia nad AFR i EGT
3. Patrzeć co się dzieje z nadzieją że się udało.

Jeśli zrobione jest tak:

1. Odprężyć motor z dokładnym wiliczeniem stopnia sprężania
2. Dołożyć odpowiednio dobraną turbinę po dokładnym wyliczeniu planowanego doładowania z charakterystki kompresora
3. Dostosować układ paliwowy do zwiększonego zapotrzebowania silnika na benzynę
4. Wystroić wtrysk dostosowując jego jego pracę do nadciśnień.

To nie ma prawa sie nic spartolić i tłoki na bank nie pękną.

Acha, no i tłoki z S2 pasują tylko do silników 1.8 16V. Czy z 2E podejdą do 9A po przefrezowaniu nie wiem. Nigdy nie bawilem się w rzezbę z silnikami 8V.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 00:10 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lut 24, 2010 01:05

Mocowanie tłoka do korbów ? Zdaje się 1 mm różnicy

Ewentualnie jeszcze wał z 2E/ABF plus korby i tłoki z 9A ?
niestety to ni wszystko, nie ma tak łatwo :green_fuck:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości