Skrzynia biegów jeszcze raz {ABF}

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » śr gru 23, 2009 04:02

jawor87, kolo zamahowe od 1.8 podpasuje do ABFa bez porblemu z tym ze musisz takze zmienic sprzeglo na te 210mm na cienkim walku ale jak to jezdzi to jeszcze nie wiem bo nie robilem jazdy testowej. Jesli chodzi o sterowanie skrzynia to u mnie zostaly wybieraki bylo mi nawet to na reke bo nie musialem przerabiac budy pod hydrauliczne sprzeglo



Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Post autor: Rapcio » śr gru 23, 2009 12:55

Miałem u siebie w ABF skrzynie ATH ale była troche długa w porownaniu do 2Y i auto strasznie zamulało przy wyzszych predkosciach... i zmieniłem spowrotem na 2Y :D z tego co pamietam w ATH 3 bieg jakos do 160km/h , 4 bieg do 200km/h a w 2Y 3 bieg mam do 140km/h a 4 bieg do 180km/h



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » śr gru 23, 2009 22:14

Rapcio pisze:z tego co pamietam w ATH 3 bieg jakos do 160km/h , 4 bieg do 200km/h
to taczej zostane na razie przy CDA,bo zmienianie na tak samą długą skrzynie mija się z celem!


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw gru 24, 2009 00:28

w CDA 4 bieg masz dłuższy, najlepszym wyborem jest 2Y, spiek 4 łopatkowy, zamach z 2E odciążony i wyważony i jazda


P.S. w 2Y polecam stosować najlepsze oleje jakie można dostać w Polsce, tanie nie będą, ale macie mniejsze szanse by rozwalić skrzynke


P.S.2 odrazu przy takiej robocie wzmocnijcie docisk, często siada przy upalaniu :bajer:


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Łukasz Popiela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 18:19
Lokalizacja: Łukowica
Kontakt:

Post autor: Łukasz Popiela » pt sty 01, 2010 21:46

koledzy a czy może mi ktoś powiedzieć co to może być w skrzyni? Jeżeli ruszam na sliskim i jedno koło się grzebie to słyszę taki szum głośniejszy jakby w skrzyni biegów i wygląda to tak jak by się jakaś blokada załączała na drugie koło bo idą potem oba równo. Czy to jest oznaką awari mechanizmu różnicowego? Jeżdżę ABFem.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sty 01, 2010 21:56

Łukasz Popiela, raczej to EDS



Łukasz Popiela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 18:19
Lokalizacja: Łukowica
Kontakt:

Post autor: Łukasz Popiela » pt sty 01, 2010 22:06

EDS? Przepraszam że pytam ale nie jestem zbyt zorientowany. Od niedawna mam ABFa. To jest jakaś blokada?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sty 01, 2010 22:10

Łukasz Popiela, jesli masz abs to i moze eds.i niby to tak slychac.
http://pl.wikipedia.org/wiki/EDS



Łukasz Popiela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 18:19
Lokalizacja: Łukowica
Kontakt:

Post autor: Łukasz Popiela » pt sty 01, 2010 22:13

no tak właśnie mam abs. auto jest z grudnia 96r. Dziękuje za odpowiedż bo trochę to mnie właśnie niepokoiło.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob sty 02, 2010 17:37

pewnie że to EDS


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn sty 04, 2010 02:32

a czy ktos wie dokladnie na czym polega w koncu ten mechanizm? na forum jest troche o tym ale nic konkretnego bo wlasciwie zdania sa troche podzielone. czy do posiadania EDSu wystarczy sam sterownik ABS + EDS plus pompa hamulcowa ABS EDS? skrzynia biegow od abfa bez EDSu rozni sie czyms od tego z??



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn sty 04, 2010 09:20

kolego skrzynia biegów nie ma nic do tego cała blokada oparta jest tylko i wyłącznie na układzie hamulcowym i elektronice , do posiadania tego układu wystarczy pompa abs która jest zintegrowana ze sterownikiem i jest ona zamontowana obok pompy hamulcowej i serwa



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn sty 04, 2010 20:42

GMS, dzieki dokladnie o to mi chodzilo i chcialem sie upewnic ze tak jest poniewaz mam w swoim zestawie do swapa wlasnie taki kpl z EDSem tyle ze skrzynia inna laduje niz ta co byla i bylem ciekawy tam po prostu nie ma nic specjalnego w tej skrzynce. pozdro



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn sty 04, 2010 21:04

imperfectCell pisze:a czy ktos wie dokladnie na czym polega w koncu ten mechanizm? na forum jest troche o tym ale nic konkretnego bo wlasciwie zdania sa troche podzielone. czy do posiadania EDSu wystarczy sam sterownik ABS + EDS plus pompa hamulcowa ABS EDS? skrzynia biegow od abfa bez EDSu rozni sie czyms od tego z??

Obrazek


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości