księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v

Post autor: g-zone » wt paź 28, 2008 22:36

wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:

a)koszty podstawowego remontu

b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny

c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)

d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v

e)wszelkie inne informacje

f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....

Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah :pub:

:okej:
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 22:37 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Re: księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v

Post autor: GTO » śr paź 29, 2008 09:37

wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:

a)koszty podstawowego remontu

a co to jest podstawowy remont ?
licząc cały silnik i wszystko co się da to pewnie z 5000zł

---------------------
b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny

ceny są dostępne na stronie IC w sklepie online, jak masz zniżki to sobie odlicz z 20-30%

---------------------
c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)

różnie, od 500 do 1000

---------------------

d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v

prowadnice zaworowe na wydechach


---------------------

e)wszelkie inne informacje

brak

--------------------

f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....

może , a nawet musi , jak będziesz cokolwiek szlifował i coś zrobią złe/niedokładnie to już pupa na starcie.

----------------------

Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah :pub:


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr paź 29, 2008 12:10

prowadnice zaworowe na wydechach
na ssących też po większych przebiegach



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr paź 29, 2008 13:00

A ja mam właśnie poskładany silnik po remoncie. Przebiegu miał 247000km, jedna panewka obrócona, blok z progami. Werdykt brzmiał: Chyba ktoś upalał ten silnik na LOTOSIE. Tu się mogę zgodzić. Wał o dziwo miał tylko drobniutkie ryski ale został szifnięty.

Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł

Głowica to inna bajka bo wszystko po znajomości i rabat według cen sklepowych mógłby wynosić nawet 50% więc nie pisze. Ale prowadnice szybko się niszczą i niszczą też gniazda.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr paź 29, 2008 16:29

TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr paź 29, 2008 19:44

TAZ pisze:Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
przyłącze sie do pytania poprzednika... ile za graty i całość tulejowanie ile wyniosło?


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr paź 29, 2008 21:48

bugalon pisze:
TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)
Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem. W serwisie te same tłoki to koszt 420zł za sztukę !!!!!! W harcie jeden tłok 320zł, w AD 340zł, w IC nawet nie pytałem. Tłoki brałem u szlifierza i bardzo się zdziwiłem bo każdy trzymał wymiar idealnie. Nie było żadnych różnic w średnicy tłoków. Nawet waga każdego idealna. Panewki po znajomości ten sam szlifierz sprzedał mi dość tanio bo sputer z kolbenschmidta na cały wał to koszt 320zł.

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 8:50 pm ]
Przypomniałem sobie, że nawet Grzana tłok kupował do swojego nowy za nieco ponad stówkę. Mówimy oczywiście o Mahle, choć na pierwszy montaż leciały Nural. Ale Nural robi swoje tłoki u Mahle i jakość jednych i drugich jak widać jest identyczna. :bigok:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 30, 2008 13:18

TAZ pisze:
bugalon pisze:
TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)
Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem.
Super cena, a możesz podać namiary na goscia i producenta tłoków, pierscieni i sworzni ? Bo chyba to nie Mahle ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt sty 30, 2009 00:59

Koledzy krótkie pytanie, co się stanie jeśli wymienie wszystko co trzeba tzn. panewki, prowadnice, pierścienie jednakże tuleje mają progi i zostana nieruszone??

Na co musze sie nastawić? gorsze osiągi? branie oleju? krutka żywotność?

bo tulejowanie to dość droga impreza a niekoniecznie chciałbym się w to bawić?

PS. kompresja przed rozebraniem silnika była od 12 do 14/15 na garku.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sty 30, 2009 12:38

Tulejowanie bloku na dobrych tulejach to koszt 600zł. Założenie nowych pierścieni do starych cylindrów i tłoków może zaowocować wielkim braniem oleju i może być też tak, że pierścienie nigdy się nie dotrą do gładzi cylindrów. Skoro cylindry się krzywią to i pierścienie też. Nowe pierścienie nie koniecznie mogą się dopasować.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt sty 30, 2009 22:33

A nie ma bardziej optymistycznego scenariusza??
czyli co najlepiej nowe tuleje, czy odrazu i tłoki nowe??
na tuleje to jeszcze moze bym się skusił.
A może poszukać używanego bloku??

Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.

i jeszcze pytanko gdzie takie tulejowanie najlepiej wykonać??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pt sty 30, 2009 22:59

Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.

niedawno remontowałem swojego ABF-a po przekręceniu panewki i nawet minimalnych progów nie było


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sty 30, 2009 23:12

Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou
progi to raczej efekt złego użytkowania motoru a nie "wrodzona" wada 16V; co do prowadnic, chyba ci się coś pomyliło, fakt w 16V szybko się zużywają ale czy pękają to bym nie powiedział



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 31, 2009 00:24

g-zone, co ty tak do mnie pijesz??? zamykam tylko te tematy ktore trzeba...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości