przebudowa 2.0 8v na 16v- drobna konsultacja

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

przebudowa 2.0 8v na 16v- drobna konsultacja

Post autor: t-tas » pt lip 04, 2008 22:42

a więc aby nie było, ze nie szukałem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143683
ale tu sprawa dotyczy dokładnie przebudowy 2E na ABF
ja mam w mk1 silnik zbudowany na dole ADY i reszcie gratów z motorów 1.8 8v
wpadł mi w łapy 1.8 16v z nabitymi na bloku numerami KR, ale góra jest to chyba PL
jeśli chodzi o nabyty motor to dół jest w stanie złym- widać na cylindrach wyraźne przytarcia i luzy między tłokiem a cylindrem
moje 2.0 8v jest w lala stanie, jak wiadomo blok ADY ma natryski na denka tłoków i jest to blok wysoki
pytanie jest treści następującej- czy tłoki wytrzymają po wykonaniu nacięć podobnych jak na tłokach 1.8 16v- z racji wykonywanej pracy mogę wykonać takie nacięcia na frezarce numerycznej, graty takie jak pompa olejowa mogę doprowadzić do ideału, wszelkie koła pasowe i wałek pośredni są na nabytym silniku
nie pytam o wał czy korby bo skoro wytrzymują doładowanie to powinny wytrzymać zmianę głowy
i jeszcze jedna sprawa- czy do 16v podejdzie jakiś aparat zapłonowy z wyprzedzeniem regulowanym podciśnieniowo i odśrodkowo-chodzi o aparaty z np 1.3 8v z mk2
myślę o tym by silnik przynajmniej na razie chodził podobnie jak poprzednik tylko na lpg gdyż chyba nie skompletuję digi II


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt lip 04, 2008 22:57

t-tas pisze:i jeszcze jedna sprawa- czy do 16v podejdzie jakiś aparat zapłonowy z wyprzedzeniem regulowanym podciśnieniowo i odśrodkowo-chodzi o aparaty z np 1.3 8v z mk2
myślę o tym by silnik przynajmniej na razie chodził podobnie jak poprzednik tylko na lpg gdyż chyba nie skompletuję digi II
tylko kompa byś wrzucił i sprawe zapłonu miałbyś rozwiązaną. Taki aparat bedzie ciężej dostać niż kompa do sterowania zapłonu. Gdzies był temat z gaźnikami weber 40dcoe w tym dziale "16v" tam było foto tego aparatu o którym piszesz i także było jak rozwiązać sprawe zapłonu.

Ja tam bym tego 2.0 nie ruszał i lepiej poszukał oryginalny dobry dół od szesnastaka


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt lip 04, 2008 23:23

Ja tam bym tego 2.0 nie ruszał i lepiej poszukał oryginalny dobry dół od szesnastaka
druga opcja dla tego 2.0 to aby dół z niego pracował z resztą od 2E w passacie B3- a to marna dla niego pociecha, tym bardziej, że dla passata mam inny dół
a budowa 16v na 2.0 to jak mniemam leprze osiągi niż budowa na 1.8- wystarczy porównać parametry(moc, moment) 16v w 1.8, a 2.0
co do kompa to faktycznie masz rację- zobaczę co koledzy mają na stanie, jeszcze tylko wiązka od PB-PF z mk2 starego typu by była potrzebna by to wpasować do mk1, ale to chyba też by gdzieś znalazł- pytam tak prewencyjnie jak bym przypadkiem czegoś nie miał- czasu mam co prawda dużo bo z racji $$$ przez miesiąc chyba nie będę nic robił w tym temacie, ale jakąś furtkę awaryjną trzeba mieć- dodam, że blok 2.0 8v miał przyporządkowane rozdzielacze zapłonu z inną przekładnią(wałek pośredni- rozdzielacz) i inne osadzenie rozdzielacza w stosunku do motorów 1.8 8v, a jakoś to pogodziłem i mam w 2.0 aparat z hallem i regulatorami podciśnieniowym i odśrodkowym


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lip 05, 2008 08:02

t-tas pisze:pytanie jest treści następującej- czy tłoki wytrzymają po wykonaniu nacięć podobnych jak na tłokach 1.8 16v
pytanie jaki będziesz miał stopień sprężania, tłoki w 2.0 16V są płaskie



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » sob lip 05, 2008 17:28

t-tas pisze:jak wiadomo blok ADY ma natryski na denka tłoków
a co KR czy PL nie mają???
a co do dołu z 2E to wszystko powinno wytrzymać bo z tego co wiem to właśnie GTO miał swojego poprzedniego golfa z takiego dołu poskładanego.. wieć zagadaj z nim napewno ci wszystko powie


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob lip 05, 2008 21:50

toffic pisze:pytanie jaki będziesz miał stopień sprężania, tłoki w 2.0 16V są płaskie
może mi się ubzdurało ale 2E chyba tez ma płaskie tłoki- ostatnio widziałem je jak składałem silnik tak więc mogę nie pamiętać
przemoGTI pisze:a co KR czy PL nie mają???
a co do dołu z 2E to wszystko powinno wytrzymać bo z tego co wiem to właśnie GTO miał swojego poprzedniego golfa z takiego dołu poskładanego.. wieć zagadaj z nim napewno ci wszystko powie
pewnie, że KR i PL mają natryski i doskonale o tym wiem- i wiem, że ameryki nie odkryłem z natryskami w 2E, ale napisałem to po to by ktoś mi zaraz nie wyskoczył przeczytawszy tematy o przebudowie 1.8 8v na 16v-
nie da się bo 8v nie mają natrysków i Ci tłoki spłyną
dzięki za wypowiedzi, oczywiście oczekuję następnych odpowiedzi, a do GTO zapewnę się odezwę- tylko na trzeźwo- pozdro


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » sob lip 05, 2008 23:02

t-tas, brawo za taki projekt :bigok: najlepiej porób zdjecia wszystkiego i zrób fotoporade :grin:
bede sledzil temacik i zycze powodzenia :bigok:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
ozi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 02, 2007 13:30
Lokalizacja: nowa sól

Post autor: ozi » ndz lip 06, 2008 12:40

sorki, że tak w temacie z pytaniem wyskakuje ale czy ADY ma na pewno natryski na denko tłoka?



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz lip 06, 2008 14:41

sorki, że tak w temacie z pytaniem wyskakuje ale czy ADY ma na pewno natryski na denko tłoka?
mój ma- a kupiłem motor jako ADY,miał wtrysk simos(przed pożarem)
a tak co do tłoków to chyba faktycznie będzie siupa- chyba nie są płaskie jak myślałem(ale dlaczego tak sobie ubzdurałem??)


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lip 07, 2008 08:36

Ten temat był tu wałkowany już kilkakrotnie. Taki zestaw nie będzie Ci jeździł. Komora spalania w głowicy 16V jest większa niż ta, która jest w głowicy 8 zaworowej. Dlatego zeby uzyskac podobny stopien sprezania do 8 zaworówki tłoki mają inną konstrukcję. Dając na blok 8V głowicę z 16V drastycznie zmniejszasz stopień sprężania. Pamiętaj, że wielkość łączna komory spalania - to komora głowicy + wycięcie w denku tłoka.

W dużym (8%) przybliżeniu można przyjąć, że komora głowicy 16V ma taką pojemność jak komora głowicy 8V + wycięcie w denku tłoka (duże przybliżenie bo 9A ma stopien sprezania 10,8 do 1 na plaskim tloku a ADY ma 10:0 na tłoku wybranym)

Reasumując - bez tłoków z 16v się nie obejdzie. Dodatkowo zastanów się na odpowietrzeniem. W 16V masz odmę w bloku, w 8V go nie masz - będziesz wiercił pokrywę zaworów, żeby odpowietrzenie górą zrobić w 16v ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn lip 07, 2008 12:51

nic, ale to nic poza glowica nie pasuje miedzy silnikami 1.8 a 2.0 wiec nie podejdzie ci walek posredni, co do samego aparatu bez tokarki i pomyslunku nie da rady, co dalej tloki w 16v na musza byc plaskie... jednym slowem kup pan 9a


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lip 07, 2008 14:25

evolution pisze:nic, ale to nic poza glowica nie pasuje miedzy silnikami 1.8 a 2.0 wiec nie podejdzie ci walek posredni, co do samego aparatu bez tokarki i pomyslunku nie da rady, co dalej tloki w 16v na musza byc plaskie... jednym slowem kup pan 9a
Eee Evo a co ma do tego wałek pośredni i aparat zaplonowy (po którym dziure zaślepiamy)? Mamy przeciez dół 2,0 i chcemy założyć głowicę na niego od 16v. Nie kombinujemy przeciez zrobienia 2.0 z 1.8 (no chyba ze temat i post źle zrozumialem)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn lip 07, 2008 14:29

do 2.0 8v przerabianego na 16v kolka na walek posredni nie zalozysz chyba ze pobawisz sie tokarka i frezarka, gumowka. on napisal ze przelozy walek i naped pompy z 1.8 ... nie da sie :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lip 07, 2008 15:54

No tak, drugiego postu nie przeczytalem ......


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości