Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			 TDIoman
- Mały gagatek
  
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
- Lokalizacja: Siedlce
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 18:03
			
			
			
			
			Witam. Ma problem w moim mk3, muszę wymienić rolkę napinacza paska wieloklinowego, czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ? jest to silnik 1Z. Z góry dziękuje za wszytskie info.
pozdrawiam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			 To_mas
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: To_mas » czw mar 26, 2009 18:35
			
			
			
			
			przecież ta rolka jest widoczna od góry po co Ci kanał ?
(chyba ze myslę nie o tej co autor tematu )
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								GSOWIEC							
- Użytkownik
  
- Posty: 296
- Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
- Lokalizacja: Słupsk
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: GSOWIEC » czw mar 26, 2009 19:22
			
			
			
			
			TDIoman pisze:czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ?
Z kanału, ciężko będzie to zrobić  

 Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt, podważ rolkę, zdejmij pasek. Potem wykręcasz rolkę i zakładasz nową.
15 minut roboty.  

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								piter_s							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
- Lokalizacja: okolice KROSNA
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piter_s » czw mar 26, 2009 20:50
			
			
			
			
			dokładnie, od góry wszystko zrobisz, rolkę odciągniesz kluczem wsadzając go na pręt rolki.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 TDIoman
- Mały gagatek
  
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:55
- Lokalizacja: Siedlce
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDIoman » czw mar 26, 2009 21:06
			
			
			
			
			dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								marrcin							
- Użytkownik
  
- Posty: 414
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
- Lokalizacja: SosnoVWiec
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: marrcin » czw mar 26, 2009 21:35
			
			
			
			
			
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Razal							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Razal » czw mar 26, 2009 21:58
			
			
			
			
			TDIoman pisze:dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
Dokładnie tak. 
Alternator zostawiasz w spokoju 

Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 To_mas
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: To_mas » pt mar 27, 2009 00:09
			
			
			
			
			TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Razal							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Razal » pt mar 27, 2009 08:38
			
			
			
			
			To_mas pisze:TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
Hehh  no tak dokładnie, a napinacz trzyma mocno...  Ale spokojnie przy odrobinie wysiłku idzie to bez problemu zdjąć i założyć. Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								prusax							
- Laweciarz
  
- Posty: 77
- Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
- Lokalizacja: Szczecin
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: prusax » pt mar 27, 2009 09:56
			
			
			
			
			jak już ściągniesz rolkę to wyjmij pręt na którym ona pracuje i nasmaruj go, tam lubi popiskiwać i blokować ramię
			
									
									
		
		
				Pozdrawiam
PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » pt mar 27, 2009 10:05
			
			
			
			
			GSOWIEC pisze:Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt
albo klucz typu "żabka" 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 kkolekk
- Ma gadane
  
- Posty: 200
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
- Lokalizacja: Namysłów
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: kkolekk » pt mar 27, 2009 15:25
			
			
			
			
			lebszy dostęp będziesz miał po ściągnięciu obudowy filtra powietrza
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Pruszkowiak							
- Forum Master
  
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pruszkowiak » pt mar 27, 2009 15:30
			
			
			
			
			Razal pisze:Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
To wynika z prawa fizyki (siła razy ramię)=moment
Im dłuższe ramie tym większym momentem  można zadziałać na napinacz i łatwiej go będzie odciągnąć.Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 jaszczur
- Mistrz KieroVWnicy
  
- Posty: 6611
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jaszczur » sob mar 28, 2009 08:08
			
			
			
			
			Pruszkowiak pisze:Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona  
dokładnie dlatego breszka jest wskazana
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości