Licznik CAN

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Quqle
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 28, 2021 14:41

Licznik CAN

Post autor: Quqle » pn lip 25, 2022 18:42

Witam ,
Pacjent 1.6 magnetti i licznik 1j919, zmieniłem licznik wraz z sterownikiem na can, dolozylem przewody między ecu a licznikiem, obroty wrocily wszystko gra, oprocz absu i poduszek.
Próbowałem przyuczyć moduł komfortu w can gateway kodowaniem ,ale nie przyniosło skutków, co do airbaga to wiem, że muszę zmienić na 1C0 sterownik i dołożyć sensory boczne.
Natomiast nie wiem co zrobić ,bo mam 2 poduszki a wszystkie sterowniki airbaga na can z tego co mi wiadomo są na 4, czy to nie będzie przeszkadzało?
Druga sprawa to co zrobić z absem, pompa według vcdsa idzie po can, kwestia dołożenia przewodu czy musze zmieniać ją również na 1C0.
Proszę o pomoc :(
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Licznik CAN

Post autor: Peran » wt lip 26, 2022 16:46

Quqle pisze:Witam ,
Pacjent 1.6 magnetti i licznik 1j919, zmieniłem licznik wraz z sterownikiem na can, dolozylem przewody między ecu a licznikiem, obroty wrocily wszystko gra, oprocz absu i poduszek.
Próbowałem przyuczyć moduł komfortu w can gateway kodowaniem ,ale nie przyniosło skutków, co do airbaga to wiem, że muszę zmienić na 1C0 sterownik i dołożyć sensory boczne.
Natomiast nie wiem co zrobić ,bo mam 2 poduszki a wszystkie sterowniki airbaga na can z tego co mi wiadomo są na 4, czy to nie będzie przeszkadzało?
Druga sprawa to co zrobić z absem, pompa według vcdsa idzie po can, kwestia dołożenia przewodu czy musze zmieniać ją również na 1C0.
Proszę o pomoc :(
Pozdrawiam
Jeśli nie chcesz się bawić to poduchy idzie wyłączyć przez kodowanie.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1057
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Licznik CAN

Post autor: mat06 » wt lip 26, 2022 20:53

Peran pisze:
wt lip 26, 2022 16:46
Quqle pisze:Witam ,
Pacjent 1.6 magnetti i licznik 1j919, zmieniłem licznik wraz z sterownikiem na can, dolozylem przewody między ecu a licznikiem, obroty wrocily wszystko gra, oprocz absu i poduszek.
Próbowałem przyuczyć moduł komfortu w can gateway kodowaniem ,ale nie przyniosło skutków, co do airbaga to wiem, że muszę zmienić na 1C0 sterownik i dołożyć sensory boczne.
Natomiast nie wiem co zrobić ,bo mam 2 poduszki a wszystkie sterowniki airbaga na can z tego co mi wiadomo są na 4, czy to nie będzie przeszkadzało?
Druga sprawa to co zrobić z absem, pompa według vcdsa idzie po can, kwestia dołożenia przewodu czy musze zmieniać ją również na 1C0.
Proszę o pomoc :(
Pozdrawiam
Jeśli nie chcesz się bawić to poduchy idzie wyłączyć przez kodowanie.
Nigdy nie miałem styczności z takim przypadkiem, chodzi tylko i wyłącznie o dezaktywację kontrolek, czy całych systemów?
Jakbym miał jeździć bez poduszek i ABS, to już lepiej wolałbym mieć stary licznik... Chodzi o bezpieczeństwo.


Obrazek

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Re: Licznik CAN

Post autor: michaf1994 » czw lip 28, 2022 08:48

Są sterowniki na 2 poduszki pod CAN - sam taki miałem w mojej Borze.
Z tego co pamiętam to:
- jak masz 2 poduszki to numer jest 1C0 909 601 (wymieniasz sam sterownik - praktycznie obojętny nr INDEX, niektóre egzemplarze wymagają włącznika AirBag pasażera i lampki AirBag Off)
- jak masz 4 poduszki to numer jest 1C0 909 605 A (wymieniasz sterownik wraz z czujnikami pod fotelami - chyba że masz z nr index, to przy tym samym numerze INDEX czujniki zostają - niektóre egzemplarze wymagają włącznika AirBag pasażera i lampki AirBag Off)
- jak masz 6 poduszek to numer jest 1C0 909 605 F (wymieniasz sterownik wraz z czujnikami pod fotelami i czujnikami kurtyn - chyba że masz z nr index, to przy tym samym numerze INDEX czujniki zostają - niektóre egzemplarze wymagają włącznika AirBag pasażera i lampki AirBag Off)

Aby nie trafić na te z lampkami i wyłącznikami kupuj od Golfa 4 lub Bory - z tego co pamiętam nie miały nigdy lampek i wyłączników. Jak możesz to kupuj z kostką. Były różne i Twoja może nie pasować, a po co ciąć obudowę kostki.
No i chyba kabelki będą potrzebne jakieś, ale to jak nie zadziała to zerknę w schematy które kable. Ważniejsze to znaleźć sterownik, który nie jest z rozbitka!!!! i nie ma błędu od wystrzału - niby da się skasować - w 2 próbowałem i chyba mój kabel nie łapie, bo nie udało mi się zresetować 1C, ale nawet gdyby to bezpieczniej użyć takiego, co nie wystrzelił, bo w sterowniku jest od razu czujnik uderzenia przodem.

U mnie był dokładnie sterownik 1C0 909 601 index 04, z racji dołożenia foteli elektrycznych z poduszkami zmieniłem na ten do 4 poduszek i dołożyłem czujniki pod fotele.

Pompa ABS to największy problem, bo zależy jak masz wężyki i jaką kostkę - najlepiej jakbyś napisał jej nr to postaram się coś podpowiedzieć. Być może da się łatwo wymienić - wtedy bym wymieniał, a jeżeli nie to trzeba będzie przerobić nieco licznik (eeprom), żeby miał manualną kontrolkę. Do tej pory nie spotkałem się z przypadkiem, że eeprom nie wystarczy, ale nie obiecuję, że na 100% da radę. W najgorszym przypadku wymiana pompy, wężyków hamulcowych i czujników ESP o ile masz, ale bez numeru obecnej pompy mogę jedynie ogólniie podpowiadać. Podaj nr to coś zaradzimy i będzie działało jak należy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości