Strona 1 z 2
[mk3] szarpie, gaśnie, kłopoty z odpaleniem...
: czw lis 16, 2006 23:57
autor: mcsym
mam golfa mk3 1.6 silnik ABU z instalacją gazową. podczas jazdy normalnej, czy to przy ruszaniu, czy na autostradzie co jakiś czas zdaża się, że zaczyna się dusić, wskazówka obrotów skacze od wysokich aż czasem poniżej tych, na jakich chodzi na wolnych obrotach, zaczyna nim szarpać, gaśnie, nie reaguje na gaz aż wkońcu po kilku, kilkunastu sekundach gaśnie... poczekam 5 minut nic nie robiąc i wszystko znów wraca do normy, działa normalnie. nie umieściłem tego w dziale LPG bo na benzynie to samo się dzieje. wymieniłem już filtr gazu, bo początkowo myślałem, że to on jest winny, potem była czyszczona cała kopułka, regulowany zapłon, wszystko tam było wyczyszczone (dodam, że w serwisie skody) przejechałem 150 km i znów to samo... do komputera był oczywiście też podłączany i nic nie wykryło, żadnych usterek. jeśli powiecie mi gdzie mam szukać usterki to byłbym wdzięczny, może ktoś miał podobną sytuacje...
: pt lis 17, 2006 19:49
autor: Adamtd
mcsym pisze:potem była czyszczona cała kopułka, regulowany zapłon, wszystko tam było wyczyszczone
A cewkę sprawdzałeś?
: pt lis 17, 2006 20:26
autor: niunioit
Sprawdź czujnik Halla.Pewnie to to
Re: [mk3] szarpie, gaśnie, kłopoty z odpaleniem...
: pt lis 17, 2006 20:51
autor: RobertP
mcsym pisze:mam golfa mk3 1.6 silnik ABU z instalacją gazową. podczas jazdy normalnej, czy to przy ruszaniu, czy na autostradzie co jakiś czas zdaża się, że zaczyna się dusić, wskazówka obrotów skacze od wysokich aż czasem poniżej tych, na jakich chodzi na wolnych obrotach, zaczyna nim szarpać, gaśnie, nie reaguje na gaz aż wkońcu po kilku, kilkunastu sekundach gaśnie... poczekam 5 minut nic nie robiąc i wszystko znów wraca do normy, działa normalnie. nie umieściłem tego w dziale LPG bo na benzynie to samo się dzieje.
te przypadłości wskazują na silniczek krokowy
ale jeśłi gaśnie to wsazywałoby na czujnik halla z tym że on nie powoduje zmian
w obrotach że raz na wysokie później spada aż nawet do zgaszenia się
raczej stawiałbym w tym powyżej opisanym przypadku na silniczek krokowy
jest to częsta przypadłość samochodów zasilanych benzyną i LPG .
: sob lis 18, 2006 12:17
autor: mcsym
silniczek już wymieniałem niedawno... co prawda kupiłem używany, ale był na pewno dobry... a jak sprawdzić czujnik Halla?? gdzie on się znajduje?
: sob lis 18, 2006 17:12
autor: marek2907
mcsym pisze:co prawda kupiłem używany, ale był na pewno dobry
ale ten też mógł się zepsuć już u ciebie w aucie
: sob lis 18, 2006 19:48
autor: niunioit
Siemka.Temat czujnika Halla juz byl czesto ostatnio poruszany.Nawet ja z nim mialem problemy.Wpisz w szukaj czujnik halla i bedzie na forum.Moj kolega tez mial tak samo iw ymienil ten czujnik i dziala OK.Tylko ze na moim uszkodzonym bylo widac stopienie plastiku malutki a na jego nie.Jego byl jak nowiutki.Najlepiej jak masz kogos kto ma golfika 3 to wymontujcie te czujniki i sie zamiencie i zobaczysz.Ja tak zrobilem na poczatku,dopiero pozniej kupilem swoj.Zeby go wyjac to 5 minutek roboty.
Kupilem swoj czujnik na allegro za 80 zł,ponizej masz lnk do aukcji - pewny sprzedawca, sam u niego kupowalem:
http://moto.allegro.pl/item142168047_cz ... _seat.html
Pozdrowka
: sob lis 18, 2006 22:02
autor: mcsym
jeszcze mam jedna zaplanowana wizyte u mechanika w poniedziałek, także jeśli ten nic nie poradzi, to chyba zrobie tak jak mówisz. dzieki za rade

: ndz lis 19, 2006 10:42
autor: niunioit
No jak mechanik nic nie pomoże to możesz zawsze tak sprawdzić. Ja miałem taka mozliwosc i sie zaminilem z kolega na pare dni tym czujnikiem.On i tak nie jezdzil autkiem wiec jemu nie gasl:). A nawet ostatnio tez jeden z moich kolegow wymienial tez w mk3 ten czujnik.Jakos to ostatnio plaga:).Pozdrowka
: pn lis 20, 2006 00:13
autor: mcsym
co jeszcze zapomnialem dodac, jechalem autostrada, ok 100 km/h wlasnie wtedy sie zdusił, zgasł, poczekałem 5 minut nic nie robiac, nie odpalajac, po prostu poczekałem, i po 5 minutach odpalil jakby nigdy nic, tak mialem kilka razy i znow przejechac paredziesiat kilometrow i sie to powtarzalo, dlatego zastanawiam sie, czy to przypadkiem nie jest wina swiec...
: pn lis 20, 2006 00:37
autor: Grzesiekk1982
mcsym pisze:a jak sprawdzić czujnik Halla
Skopiuję sposób postępowania z czujnikiem Halla:
CZUJNIK HALLA:
Specyfikacje
napięcie zasilania: 12V, informacje o kształcie fali: jałowa praca silnika
Działanie
Skrzydełka żaluzji zamocowane na tłoku obrotowym przechodzą przez czujnik Halla, który wykrywa zmianę pola magnetycznego i przesyła sygnał do zespołu sterowania.
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy dodatnią końcówką złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon.
Wyjąć złącze z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy dodatnią lub sygnałową końcówką złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om.
Sprawdzić ujemne podłączenie:
Sprawdzić na schemacie, czy ujemna końcówka jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU.
Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora.
Jeśli jest ona podłączona do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy ujemną końcówką złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik lub pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Porównać z pokazanym obrazem.
Ponadto temacik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64118
Pozdrawiam.
: czw lis 23, 2006 23:13
autor: mcsym
dziś wymieniłem świece z trójelektrodowych na jednoelektrodowe NGK i zauważyłem, że jeden z przewodów był uszkodzony ( wymieniłem wszystkie na nowe ) i zastanawiam się czy mogło to byc powodem wyżej opisanych objawów. przejechałem dziś 100 km i niby wszystko w porzadku.
co jeszcze dziwne, auto potrzebuje bardzo długo czasu, żeby się zagrzało, jezdziłem jakies 30 min, zanim temp osiągneła 70 stopni i podczas normalnej jazdy nie przekraczała tego, tylko jak stałem gdzieś w korku, na światłach, wtedy się dzwigała, czy taka temp powinna być normalnie?
: pt lis 24, 2006 01:30
autor: Grzesiekk1982
mcsym pisze:taka temp powinna być normalnie
Zdecydowanie nie.
Sprawdź czujnik multimetrem, jak nie to termostat.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 24 Lis 2006 00:40 ]
Tu są tabele rezystancji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70593
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... y&start=15
Dla AEX są niemal identyczne.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 24 Lis 2006 00:41 ]
A tu temacik o termostacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
: sob lis 25, 2006 02:48
autor: mcsym
a dlaczego taka temperatura jest zagrażajaca, jakie moga być tego konsekwencje?