
[polo] silnik AEX, temperatura plynu chlodzacego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
[polo] silnik AEX, temperatura plynu chlodzacego
Witam, u mojego ojca w polo (polo classic 1.4 AEX) padly wskazania temperatury, wskaznik nie podnosi sie nawet o milimetr , na odcinku kilku km (po takim odcinku moj golf ma juz rowniutkie 90 stopni) i teraz pytanko : jak sprawdzic czy to czujnik czy moze wskaznik w zegarach? i w ktorym miejscu jest w AEXie ten czujnik, bo nie mam pojecia 

- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Skopiuję zalecenia:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
A tu lokalizacja i mniej więcej wygląd czujnika
Tu wrzuciłem dokłądną tabelę wartosci i do których końcówek przyłożyć omomierz.
Powodzenia
Pozdrawiam.
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Skopiuję zalecenia:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
A tu lokalizacja i mniej więcej wygląd czujnika

Tu wrzuciłem dokłądną tabelę wartosci i do których końcówek przyłożyć omomierz.

Powodzenia

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 12:49 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam, również THX
Trudno mi powiedzieć. A Który to rok?? Ja mam od 5.95 do 8.97. Sachematy niby się różnią.
Napisz datę prod. Może się coś różnić?
[ Dodano: 02 Lis 2006 23:55 ]
2 model AEX leciał od 8. 97- nei chce mi sie porównywać, wolę wiedzieć co szukam
[ Dodano: 03 Lis 2006 00:09 ]
Aaaa, sprawdziłem.
To przynajmniej wygląda tak samo.
Od czujnika temp idzie do ECU przewód czarny, do pinu 42.
Od ECU do zegarów idą przewody z pinów: 9, 36, 27.
Ponadto do zegarów idzie z przewód z czujnika prędkości pojazdu oraz "Transmission Control Module TCM" cokolwiek to jest
Nie widzę, aby coś oddzielnego szło od czujnika, do zegarów.
I tu jest różnica.
2 przewód od czujnika idzie pod aku (w przypadki modeli do 04.97).
W nowszych na schemacie wygląda jakby był zmostkowany z kilkoma innymi czujnikami (ale może to tylko zasilanie(?).
Nie wiem, schemat schematem, a życie życiem.
Najlepiej sprawdzzić ten czujnik tamtymi metodami
Mnie się wydaje, że błędne wskazania są przez niego powodowane.
[ Dodano: 03 Lis 2006 00:35 ]
Z resztą kumplowi w MK3 1Z NIGDY nie pokazuje więcej niż 50-60 stopni C po nagrzaniu silnika i wszystko dobrze hula.
Dopiero teraz doczytałem,żeby zwrócić uwagę też na zegary...
Ewentualnie, jeśli w ogóle nie drgnie, nawet po dalszej jeździe, a czujnik sprawdzisz i będzie OKI, to może trzeba wydrzeć szafę z zegarami i docisnąć wtyczkę. Po 2, może to silniczek unoszący wskazówkę?
Ale zacznij od czujnika i kabli do niego. To mniej roboty niż przy rozwalaniu zegarów, a nóż się uda
Powodzonka.
Trudno mi powiedzieć. A Który to rok?? Ja mam od 5.95 do 8.97. Sachematy niby się różnią.
Napisz datę prod. Może się coś różnić?
[ Dodano: 02 Lis 2006 23:55 ]
2 model AEX leciał od 8. 97- nei chce mi sie porównywać, wolę wiedzieć co szukam

[ Dodano: 03 Lis 2006 00:09 ]
Aaaa, sprawdziłem.
To przynajmniej wygląda tak samo.
Od czujnika temp idzie do ECU przewód czarny, do pinu 42.
Od ECU do zegarów idą przewody z pinów: 9, 36, 27.
Ponadto do zegarów idzie z przewód z czujnika prędkości pojazdu oraz "Transmission Control Module TCM" cokolwiek to jest

Nie widzę, aby coś oddzielnego szło od czujnika, do zegarów.
I tu jest różnica.
2 przewód od czujnika idzie pod aku (w przypadki modeli do 04.97).
W nowszych na schemacie wygląda jakby był zmostkowany z kilkoma innymi czujnikami (ale może to tylko zasilanie(?).
Nie wiem, schemat schematem, a życie życiem.
Najlepiej sprawdzzić ten czujnik tamtymi metodami

Mnie się wydaje, że błędne wskazania są przez niego powodowane.
[ Dodano: 03 Lis 2006 00:35 ]
Z resztą kumplowi w MK3 1Z NIGDY nie pokazuje więcej niż 50-60 stopni C po nagrzaniu silnika i wszystko dobrze hula.
Dopiero teraz doczytałem,żeby zwrócić uwagę też na zegary...
Ewentualnie, jeśli w ogóle nie drgnie, nawet po dalszej jeździe, a czujnik sprawdzisz i będzie OKI, to może trzeba wydrzeć szafę z zegarami i docisnąć wtyczkę. Po 2, może to silniczek unoszący wskazówkę?
Ale zacznij od czujnika i kabli do niego. To mniej roboty niż przy rozwalaniu zegarów, a nóż się uda

Powodzonka.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
To już nieistotneSoczek pisze:wiem z ktorego miesiaca ale chyba z konca bo pierwsza

Zmiana byla według jednych danych w maju, a wg drugich w sierpniu 97.
Czyli u Ciebie jak patrzę na schemat sterowania silnika to do ECU idzie przewód czarny (skrót bl), natomisst do masy, jeśli dobrze rozszyfrowałem brązowo/zoelony(br/gn).
Pozostałe 2 końcówki nie są opisane ( to tylko schemat uładu sterowania, a nie całej elektryki).
Więcej nie potrafię pomóc

Pozdrawiam i życzę, żeby to była poluzowana wtyczka

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
ja mierzylem u siebei napeicie zasilania i wyszlo 4,6 V czy mozna to uznac za wartosc rozna 5V czy szukac przyczyny niskiego napiecia? problem w tym ze wkaznik nie wychodzi poza 80* wentylator sie wlacza!
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości