[polo] silnik AEX, temperatura plynu chlodzacego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[polo] silnik AEX, temperatura plynu chlodzacego

Post autor: MaSa_Golf » czw lis 02, 2006 14:51

Witam, u mojego ojca w polo (polo classic 1.4 AEX) padly wskazania temperatury, wskaznik nie podnosi sie nawet o milimetr , na odcinku kilku km (po takim odcinku moj golf ma juz rowniutkie 90 stopni) i teraz pytanko : jak sprawdzic czy to czujnik czy moze wskaznik w zegarach? i w ktorym miejscu jest w AEXie ten czujnik, bo nie mam pojecia :(



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lis 02, 2006 15:27

Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C

Skopiuję zalecenia:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

A tu lokalizacja i mniej więcej wygląd czujnika
Obrazek
Tu wrzuciłem dokłądną tabelę wartosci i do których końcówek przyłożyć omomierz.
Obrazek
Powodzenia :bigok:
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 12:49 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt lis 03, 2006 00:32

Dzieki kolego, plusik jak najbardziej sie nalezy :D
Tylko jeszcze jedno pytanko czy ten sam sygnalz czujnika leci na zegary i na ECU bo pomimo tego ze na wskazniku nic nie pokazuje (wskazowka lezy) to autko ma normalne obroty, plywa miedzy 500 a 900 i nie chodzi tak jakby na ssaniu tylko normalnie



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 03, 2006 00:54

Witam, również THX
Trudno mi powiedzieć. A Który to rok?? Ja mam od 5.95 do 8.97. Sachematy niby się różnią.
Napisz datę prod. Może się coś różnić?

[ Dodano: 02 Lis 2006 23:55 ]
2 model AEX leciał od 8. 97- nei chce mi sie porównywać, wolę wiedzieć co szukam :D

[ Dodano: 03 Lis 2006 00:09 ]
Aaaa, sprawdziłem.
To przynajmniej wygląda tak samo.
Od czujnika temp idzie do ECU przewód czarny, do pinu 42.
Od ECU do zegarów idą przewody z pinów: 9, 36, 27.
Ponadto do zegarów idzie z przewód z czujnika prędkości pojazdu oraz "Transmission Control Module TCM" cokolwiek to jest :D
Nie widzę, aby coś oddzielnego szło od czujnika, do zegarów.

I tu jest różnica.
2 przewód od czujnika idzie pod aku (w przypadki modeli do 04.97).
W nowszych na schemacie wygląda jakby był zmostkowany z kilkoma innymi czujnikami (ale może to tylko zasilanie(?).
Nie wiem, schemat schematem, a życie życiem.
Najlepiej sprawdzzić ten czujnik tamtymi metodami :)
Mnie się wydaje, że błędne wskazania są przez niego powodowane.

[ Dodano: 03 Lis 2006 00:35 ]
Z resztą kumplowi w MK3 1Z NIGDY nie pokazuje więcej niż 50-60 stopni C po nagrzaniu silnika i wszystko dobrze hula.
Dopiero teraz doczytałem,żeby zwrócić uwagę też na zegary...

Ewentualnie, jeśli w ogóle nie drgnie, nawet po dalszej jeździe, a czujnik sprawdzisz i będzie OKI, to może trzeba wydrzeć szafę z zegarami i docisnąć wtyczkę. Po 2, może to silniczek unoszący wskazówkę?
Ale zacznij od czujnika i kabli do niego. To mniej roboty niż przy rozwalaniu zegarów, a nóż się uda :)
Powodzonka.



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt lis 03, 2006 07:11

Autko jest rocznik '96, nie wiem z ktorego miesiaca ale chyba z konca bo pierwsza rej, w '97 byla
Mam nadzieje ze po sprawdzeniu czujnika dojde co i jak, bo nie chce mi sie zegarow wyciagac :(



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lis 03, 2006 10:23

Soczek pisze:wiem z ktorego miesiaca ale chyba z konca bo pierwsza
To już nieistotne :)
Zmiana byla według jednych danych w maju, a wg drugich w sierpniu 97.
Czyli u Ciebie jak patrzę na schemat sterowania silnika to do ECU idzie przewód czarny (skrót bl), natomisst do masy, jeśli dobrze rozszyfrowałem brązowo/zoelony(br/gn).
Pozostałe 2 końcówki nie są opisane ( to tylko schemat uładu sterowania, a nie całej elektryki).
Więcej nie potrafię pomóc :(
Pozdrawiam i życzę, żeby to była poluzowana wtyczka ;)



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » śr sty 31, 2007 13:56

ja mierzylem u siebei napeicie zasilania i wyszlo 4,6 V czy mozna to uznac za wartosc rozna 5V czy szukac przyczyny niskiego napiecia? problem w tym ze wkaznik nie wychodzi poza 80* wentylator sie wlacza!


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » wt lis 10, 2009 10:20

Sory za odkopanie tematu ale mam to samo w mkII, gdzie szukać przyczyny?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości