Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?
Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany fabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:14 przez henio8, łącznie zmieniany 2 razy.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wiadomo olej się starzeje , wymień jak masz czerwony to lej czerwony-minerał jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk , wymień też pasek . Ja tam zalałem Hipot za 13 zł i śmiga
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 23:33 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?
Buczy bo może pompa już nie wyrabia .. a tak poważnie - to VW też nie przewiduje np wymiany oleju w skrzynce przekładniowej .. a wielu kolegów wymieniło i potwierdzili to lepszym wchodzeniem biegów - zwłaszcza w zimie.henio8 pisze:Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany wabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.
Myślę ,że koszt nie jest na tyle duży - by nie zaryzykować wymiany .. a jak wiadomo każda materia z czasem traci swoje właściwości.. czy to smarne czy inne...

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
henio8, płyn powinieneś wymienić, bo ten stary stracił napewno już swoje właściwości hydrauliczne, napewno też zawiera wodę w sobie.
Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny o numerze 6162.
Tylko przy wymianie wypłucz dobrze stary płyn, najlepiej zapal na kilka sekund auto z odkręconym przewodem od pompy, to będziesz miał pewność że prawie cały olej wypłynie ci z maglownicy (przekładni kierowniczej)
Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny o numerze 6162.
Tylko przy wymianie wypłucz dobrze stary płyn, najlepiej zapal na kilka sekund auto z odkręconym przewodem od pompy, to będziesz miał pewność że prawie cały olej wypłynie ci z maglownicy (przekładni kierowniczej)
Bongo nic innego jak lać ORI - nawet jak nie ma już w sprzedaży bo wycofany - to odpowiednik o takich parametrach. Myślę ,że FEBI - mineral jest jak najbardziej ok do tych pomp.bongo pisze:grandi pisze:jak masz czerwony to lej czerwony-minerałgrandi pisze:jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetykTo jak w końcu z tymi olejami?ordy pisze:Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
To tak że ja w końcu sam się przjechałem bo wzyscy pisali orgynalny do vw to Febi a g.. prawda , ponoć było tak że jak miałeś korek zielony to był olej półsynetyczny jak miałeś korek czarny lub czerwony tak jak w mk II to był mineralny .Wszyscy pisali zalej Febi to zalałem i po jakimś czasie poziom płynu spadał mi poniżej minimum i dalej nie ubywało ale z zcasem spadł tak że pompa zaczeła chrobolić bo oleju nie miała dostarczająco , poleciałem do sklepu kupiłem minerał Hipol do wspomagania zalałem trzyma poziom nic nie ubywa , sądzę że chodzi o cząsteczki morekularne przekładnie starszego typu nie są przystosowane do półsytetyka . Moja rada był czerwony lej czerwony był zielony lej zielony
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niektórzy mieszają.
Korek do koloru płynu niema nic
zielony febi M 6162 jest minerałem i do wspomagań w starszych mk2 i mk3 jest idealny, i wchodzi go 0.8 litra. Uważam że jest bezpieczniejszy od czerwonych syntetyków przeznaczonych również do skrzyń automatycznych.
ale niech każdy leje po uważaniu
Korek do koloru płynu niema nic
zielony febi M 6162 jest minerałem i do wspomagań w starszych mk2 i mk3 jest idealny, i wchodzi go 0.8 litra. Uważam że jest bezpieczniejszy od czerwonych syntetyków przeznaczonych również do skrzyń automatycznych.
ale niech każdy leje po uważaniu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Hmm masz nowsze AUTKObongo pisze:Haki, A do mkIV?
Ostatnio sprawdzałem to mam taki czerwonawy,taki ma być?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 akurat temat wskoczył

Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:49 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości