Strona 1 z 1

Pompa paliwa problem.

: sob maja 09, 2009 08:57
autor: kamil12345678
Mam w golfie 3 instalacje gazową i odpalanie auta tylko z benzyny ewentualnie awaryjnie z gazu.Auto od pewnego czasu nie chcę mi palić na benzynie.Po prostu raz jak odp[aliłem na pb to mi sam zgasł i już nie chciał zapalić.Następnego dnia udało sie go zapalic na benzynie pojeżdziłem na pb troche,ale teraz znowu to samo,i juz nie chce odpalic na pb.Zdiałem przewody od benzyny i nie podaje paliwa.Myslałem ze to pompa ale juz nie wiem bo zdiąlem w bagazniku dekielek od pompy i wtyczke z przewodami i przekreciłem kluczyk to nie mam tam napiecia.Bezpiezcnik tez ok.
Mam pytanie czy jak przekręce kluczyk i kontrolki się zapalą to powinno byc z tyłu napiecie na pompie?
Drugie pytanie który to jest przekaznik pompy paliwa?

A jeszcze zauwazyłem ze przy przełączniku od gazu ye przewody co dochodzą są dosc ciepłe i nie wiem czy to normalne.

Prosze o pomoc bo na razie odpalam awaryjnie z gazu ale nie wiem czy to szkodzi instalce.

: sob maja 09, 2009 09:10
autor: dziejo
kamil12345678 pisze:byc z tyłu napiecie na pompie?
Drugie pytanie który to jest przekaznik pompy paliwa?
powinno ją byc słychać przez krótką chwilę po zalaczeniu zapłonu

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 09:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93005

: sob maja 09, 2009 09:22
autor: kamil12345678
No własnie nie słychac a czy napiecie idzie do niej cały czas czy tez przez moment bo chciałem z tyłu sprawdzic żaróweczką?

: sob maja 09, 2009 09:45
autor: Paweł Marek
kamil12345678, napięcie pojawia się na krótko po włączeniu stacyjki, a na stałe dopiero jak odpalisz. Sprawdzaj więc z pomnocą kolegi, lub podepnij żaróweczkę tak żebyś ją widział przekręcając stacyjkę. Dowiedz się też czy przyt montażu LPG nie założono ci tzw odcięcia pompy, to również mogło zaszwankować oprócz samej pompy
kamil12345678 pisze:A jeszcze zauwazyłem ze przy przełączniku od gazu ye przewody co dochodzą są dosc ciepłe i nie wiem czy to normalne.
zwykle robią się ciepłe od tego że wtyczce od przełącznika luźne są styki i iskrzy tam, sprawdź to i pozaciskaj je trochę.

: sob maja 09, 2009 12:24
autor: kamil12345678
Zróweczka swieci jak chodzi na gazie no to chyba pompka wyjme ją i pytanie czy da rade ją sprawdzić juz po wyjeciu w domu podłanczając napięcie i jak odkręcam w bagazniku ten dekielek metalowy tam gdzie jest pompa to on schodzi i jesi jeszcze takie kółko je tez się rozkręca czy szarpie?

: sob maja 09, 2009 13:32
autor: wojteo CK
Pompę możesz sprawdzić w domowych warunkach.Potrzebne Ci będzie:
1.Jakieś naczynie-najlepszy będzie słoik o takiej średnicy żeby Ci się pompka w nim zmieściła
2.ok 0,5 litra rozpuszczalnika a najlepiej oczywiście benzyny(rozpuszczalnik to ostateczność)
3.akumulator
4. kawałek przewodu
Benzynę wlewasz do słoika, wkładasz pompę i pamiętając o polaryzacji pompy(musisz wiedzieć gdzie jest plus a gdzie minus czyli masa) podłączasz przewody do pompy i do akumulatora.Najlepiej jest jeden przewód połączyć na stałe między pompą a akumulatorem( minus na pompie z minusem na akumulatorze) a drugi tylko do akumulatora i jak będziesz chciał sprawdzić pompkę to tylko dotkniesz tym przewodem do plusa pompki.Jeśli pompa jest dobra to powinna pompować paliwo ze słoika.

Co do Twojego drugiego pytania to musisz również odkręcić plastikową nakrętkę( przynajmniej ja w swoim mk3 1.8 ABS musiałem to robić ale w innych golfach powinno być podobnie).Ta nakrętka idzie dość ciężko-mi trochę z nią zeszło ale nie chciałem nic urwać :).Pomocne mi były w tym 2 narzędzia(którymi większość rzeczy można zrobić :D):młotek i trochę większy śrubokręt :)Jeśli będziesz wyciągał pompę to uważaj przy zdejmowaniu przewodów!!Ja urwałem część pompki na którą idzie wąż gumowy(nie wiem jak fachowo nazywa się ta część :).

Pozdrawiam!!

: sob maja 09, 2009 17:47
autor: kamil12345678
No nareszcie rozebrałem wyjałem pompe postukałem i o dziwo zaczeła chodzić.Ale auto nie pali nawet nie załapie a pompa pompuje tylko mi się widaje ze jakos niemrawo z jaką siłą powinno leciec to paliwo?

: sob maja 09, 2009 18:43
autor: wojtas46
Gdy mialem mk3 na gazie miałem podobny przypadek . Z tym że u mnie byl niedrożny przewód paliwowy , palił ale nie chciał wchodzić na obroty i jechać . Rozłączylem przewod za filtrem paliwa i przedmuchałem kompresorem pomogło

: sob maja 09, 2009 18:56
autor: kamil12345678
Ale powinna wacha zapitalac szybko pod cisnieniem?

: sob maja 09, 2009 19:00
autor: wojtas46
Tak powinna, nawet jak jedziesz na gazie pomka itak pracuje

: sob maja 09, 2009 23:38
autor: dziejo
kamil12345678 pisze:e powinna wacha zapitalac szybko pod cisnieniem?
jezeli filtr paliwa jest drożny np :bajer: