Podciśnienie rp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Podciśnienie rp

Post autor: qbap » czw sty 24, 2008 18:26

Witam
Przedstawiam kolejny problem z seri nie wyjaśnionych przeróbek poprzednich właścicieli mojego MK2 (RP z LPG). Ostatnio troche grzebie przeglądam tymaty i sprawdzam czy u mnie jest tak jak oryginalnie powinno być. Dziś sprawdziłem instalacje podcićnienia i okazało się ze chyba nic nie jest tak jak być powinno.(Odziwo golfik chodzi chociaż pewnie nie tak jak powinien)
Na fotce opisane małymi literami jak być powinno. Więkrzą czcionką opisałem jak jest u mnie. Prosze napiszcie co i jak tu przerobic zeby było jak byc powinno. Gdzie podłączyć jakie wężyki co zatkać co zostawić otwarte.
Szczególnie dziwi mnie ze nie ma podciśnienia na krućcu który oryginalnie powinien być podłączony do aparatu zapłonowego...?

Obrazek

[ Dodano: 24 Sty 2008 19:36 ]
dodam ż jak podłącze tak jak teoretycznie poowinno byc to silnik nie ma obrotow(nie ma podcisnienia na ukł zapłonowy)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 24, 2008 21:00

qbap pisze:Dziś sprawdziłem instalacje podcićnienia i okazało się ze chyba nic nie jest tak jak być powinno.(Odziwo golfik chodzi chociaż pewnie nie tak jak powinien)
Niezły burdel :helm: , ktoś na niezłych prochach musiał u ciebie te podcisnienia tak popodłanczać :panna:
qbap pisze:Szczególnie dziwi mnie ze nie ma podciśnienia na krućcu który oryginalnie powinien być podłączony do aparatu zapłonowego...?
Na tym króccu nie ma podcisnienia na wolnych obrotach , podcisnienie tam pojawia się dopiero gdy silnik ma wyższe obroty , wkręć motor na 3000rmp podłacz węzyk do tego króćca i przyłóz język do węzyka , bedzie lekko zasysał , po zejściu na wolne obroty znowu nie ma podcisnienia, w ten sposób ten czarny elektrozawór steruje aparatem zaplonowym i wyprzedza zapłon wraz ze wzrostem obrotów
qbap pisze:dodam ż jak podłącze tak jak teoretycznie poowinno byc to silnik nie ma obrotow(nie ma podcisnienia na ukł zapłonowy)


Jakis matoł podlaczył węzyk z aparatu zapłonowego do tego króćca co pokazałes na focie , a w tym króćcu jest non stop podcisnienie, membrana w aparacie jest cały czas wciagnieta i do takiego położenia przestawiacza w aparacie zapłonowym ktos ustawił zaplon i auto chodzi z mniej wiecej ustawionym zapłonem , ale zapłon wogóle nie jest regulowany .

Jak przepiełes ten wezyk od aparatu we właściwe miejsce , to na wolnych obrotach tam nie ma podcisnienia, membrana sie cofneła w aparacie iz apłon został mocno opóźniony i dlatego obroty ci spadły na łeb na szyję .

na jednym króccu nie masz nic podłaczone i wciaga sobie powietrze , masakra , przeciez tu łapie lewe powietrze non stop :helm: :helm: :helm: :helm:
qbap pisze:Prosze napiszcie co i jak tu przerobic zeby było jak byc powinno. Gdzie podłączyć jakie wężyki co zatkać co zostawić otwarte.
Podłącz wszystkie węzyki tak jak jest w oryginale czyli jak na tej focie , odrazu trzeba bedzie ustawic zapłon lapma stroboskopowa bo zapłon bedzie opóźniony o około 20* i motor nie bedzie chodził lub bedzie kulawo chodził .

Jak podłaczysz wszystko jak trzeba i ustawisz zapłon zobaczysz róznice w pracy auta .

Odrazu trzeba bedzie podregulowac LPG , bo juz nie bedzie wciagał lewizny przez ten wolny króciec który teraz masz , i mieszaanka LPG wzbogaci się.

Czyli jeszcze raz pokolei robisz tak :

1. Podłaczyc wezyki tak jak powinno być
2. Regulacja zapłonu
3. Regulacja LPG

Jeszcze jedno , węzyk od MFA podłacz do zaworka z króćcami który jest na przewodzie kolektor ssący-serwo hamulców


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 24, 2008 21:04

czy można odkręcić te 3 śruby w tej plastikowej obudowie bo odme będe czyścił?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 24, 2008 21:22

grandilodz pisze:czy można odkręcić te 3 śruby w tej plastikowej obudowie bo odme będe czyścił?
A czemu nie, w odmie i we wtrysku pod tą obudową lubi sie nieraz nazbierac sporo masełka :helm:

Odkręcaj i czyść :grin:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw sty 24, 2008 23:25

homsky, super dzięki wielkie normalnie bym zaraz był u ciebie z dobrym browarem ale niestety ta odległość :P normalnie już sie poddałem bo jeden taki temat założyłem i zero odzewu a teraz taka wyczerpująca odpowiedź. Jutro lece przetrawić tą kaszanke :)
homsky pisze:Jeszcze jedno , węzyk od MFA podłacz do zaworka z króćcami który jest na przewodzie kolektor ssący-serwo hamulców
Skoro już wiem tyle to prosze jeszcze o naprowadzenie na ten przewód kolektor ssący-serwo hamulców bo nie bardzo wiem gdzie to serwo :) Najlepiej wchłaniam wiedzie jak coś widze także fotka jakaś była by mile widziana. Bede wdzięczny (jeszcze :grin: bardziej )



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » czw sty 24, 2008 23:52

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141812 tu masz djęcia gdzie znajduje się ten przewód i jak podłączyć...



qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » pt sty 25, 2008 00:16

I jeszcze jedna sprawa czy jeżeli nie mam podłączonego sterowania klapką w filtrze powietrza to musze ten węzyk idący do krućców na tej plastikowej obudowie wtrysku poprowadzić czy zamiast tego mogł bym podłączyć to mfa ?

[ Dodano: 24 Sty 2008 23:29 ]
acha no i dzięki guaja, za ten link. są tam fotki które mnie naprowadziły gdzie szukać tego serwa ale też nie wiem czy u mnie będzie tam taki trojniczek...
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 00:30 przez qbap, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pt sty 25, 2008 00:39

jamyślałem, że u mnie też nie ma ponieważ jak się okazało był złamany i naleciał tam jakiś syf i wogóle tego nie było widać, ale się znalazł, i juz dobrze pokazuje...a co do tego filtra to wydaje mi się, że napewno nie wolno tam podpiąc MFA i musiał byś poprowadzić tam wężyk od filtra do króćca, ale lepiej jakby sie wypowiedział homsky bądź osoba, która poprostu jest tego pewna w 100%...



qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » pt sty 25, 2008 13:33

homsky pisze:Jak przepiełes ten wezyk od aparatu we właściwe miejsce , to na wolnych obrotach tam nie ma podcisnienia, membrana sie cofneła w aparacie iz apłon został mocno opóźniony i dlatego obroty ci spadły na łeb na szyję .
nowqa sprawa podłączyłemk na stałe już wszystko tak jak być powinno no i jak się okazało u mnie jest tam podciśnienie cały czas na dużych obrotach jest słabsze ale na wolnych dosyć mocno ciągnie hmm...
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 13:36 przez qbap, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt sty 25, 2008 16:13

qbap pisze:I jeszcze jedna sprawa czy jeżeli nie mam podłączonego sterowania klapką w filtrze powietrza to musze ten węzyk idący do krućców na tej plastikowej obudowie wtrysku poprowadzić czy zamiast tego mogł bym podłączyć to mfa ?
Narazie sprawdź to miejsce co pokazał na fotce guaja i tam podłacz węzyk do MFA .

jesli nie masz podłaczonego sterowania do filtra powietrza to przynajmnniej zaślep ten króciec "do obudowy filtra powietrza sterowanie cieple-zimne powietrze"
nowqa sprawa podłączyłemk na stałe już wszystko tak jak być powinno no i jak się okazało u mnie jest tam podciśnienie cały czas na dużych obrotach jest słabsze ale na wolnych dosyć mocno ciągnie hmm...
Cos nie tak jest z tym elektrozaworem , albo jest uszkodzony , albo dwa przewody elektryczne które sa podpiete do niego sa zamienione miejscami , trudno mi powiedziec dlaczego tak sie dzieje ????????

Dobrze jakbys podjechał do kgos kto
ma lampe stroboskopową i sprawdził zapłon oraz czy ze wzrostem obrotów zapłon jest przyspieszany , czy działa na odwrót czyli jest opóźniany , to nam powie czy ten elektrozaworek działa poprawnie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » pt sty 25, 2008 17:55

homsky pisze:Narazie sprawdź to miejsce co pokazał na fotce guaja i tam podłacz węzyk do MFA .

niestety nie posiadam przy tym żadnych krućców do których mógł bym mfa podłączyć ;(
homsky pisze:Cos nie tak jest z tym elektrozaworem , albo jest uszkodzony , albo dwa przewody elektryczne które sa podpiete do niego sa zamienione miejscami , trudno mi powiedziec dlaczego tak sie dzieje ????????
okazało się że jeden przewód idący do tego elektro zaworu się złamał i teraz jest ok im więkrze obroty tym bardziej zasysa :)
homsky pisze:jesli nie masz podłaczonego sterowania do filtra powietrza to przynajmnniej zaślep ten króciec "do obudowy filtra powietrza sterowanie cieple-zimne powietrze"
Ja nie mam wężyka w ogóle do tej obudowy wtrysku.... poprostu są 2 wolne krućce.(zaślepić oba czy podprowadzić ten wężyk mimo ze nie mam sterowania ciepłe-zimne)

W tej chwili mam tak
Obrazek

Może tak zostać ? a jak nie to gdzie to mfa podłączyć bo jak już pisałem nie posiadam na przewodzie do serwa żadnych krućców :/ Acha no i co powinno pokazywać mfa jężeli będzie podciśnienie bo narazie pokazuje mi tylko temp zewn i oleju.
Z resztą problem z moim mfa opisałem tym temacie ale niestety nie dużo mi to pomogło.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1661136#1661136
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 17:57 przez qbap, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt sty 25, 2008 22:23

qbap pisze:niestety nie posiadam przy tym żadnych krućców do których mógł bym mfa podłączyć ;(
Trudno, ale widze ze podlaczyłes inaczej , tak tez moze byc.
qbap pisze:Ja nie mam wężyka w ogóle do tej obudowy wtrysku.... poprostu są 2 wolne krućce.(zaślepić oba czy podprowadzić ten wężyk mimo ze nie mam sterowania ciepłe-zimne)
Możesz spokojnie zaslepic te dwa wolne króće w górnej plastikowej pokrywie monowtrysku - nawet trzeba je zaślepić !!!

Reszte węzyków zostaw tak jak opisałes na ostatniej fotce
qbap pisze:o powinno pokazywać mfa jężeli będzie podciśnienie
Podcisnienie jest potrzebne dla MFA aby komputer mógł wyliczyć zuzycie paliwa
qbap pisze:okazało się że jeden przewód idący do tego elektro zaworu się złamał i teraz jest ok im więkrze obroty tym bardziej zasysa
O to chodziło, teraz tylko podjedź do fachmana żeby ustawił ci porządnie zapłon , masz LPG , powiedz fachowcowi zeby przyspieszył ci zapłon o 5* w stosunku do ustawien fabrycznych , bedzie sie lepiej zbierał na LPG :grin:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości