czujnik wentylatora w chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 08, 2007 07:41

polski, no niewiem jakiej firmy kupowałem muszę zobaczyć, ale ten za 15zł też działa dobrze.
pozdro.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sty 11, 2007 21:08

znalazłem 3 czujniki/włączniki o różnych temperaturach załączenia wentylatora
i opisów na nich ...
pierwszy 80-85 st.C (cena zależy ... albo 26 albo 65zł)
drugi 84-95 st.C (cena 23,80zł)
trzeci 92-105 st.C (cena 62zł ! :-( )

i teraz pytanko:
jaki ma być faktycznie (wg.np ETKI) ?, bo wg mnie to kupiłbym ten środkowy


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 11, 2007 21:13

a ja ten trzeci



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sty 12, 2007 14:40

miś fazi pisze:a ja ten trzeci
hmmm ten pierwszy miałem kiedyś na początku
ten trzeci z kolei podobno jest teraz ale odczytać z niego nie mogę a doszedłem po nr
i z nim mam jakieś problemy lub jest uszkodzony ... :otepienie: :crazy:
i zdecyduję że wezmę ten środkowy, ale jak ma być to nadal nie wiem
co mówi Etka,
jaki ma być oryginał ? czy zamiennik do AAZ to nie wiem bo nie mam jeszcze Etki? :P :rolleyes: :hehe:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 12, 2007 20:12

jeśli masz wyłącznik z trzema stykami to jest na dwa biegi i ten trzeci będzie najbardziej odpowiedni bo i tak pierwszy bieg włączy przy 92 stopniach i to jest tak jak ma byc



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sty 13, 2007 00:00

miś fazi pisze:jeśli masz wyłącznik z trzema stykami to jest na dwa biegi
mam 3pinowy i to wszystko to ja wiem :cool: :bigok:
miś fazi pisze:i ten trzeci będzie najbardziej odpowiedni bo i tak pierwszy bieg włączy przy 92 stopniach i to jest tak jak ma byc
możliwe ale z niego zrezygnowałem, wole wcześniejszy, juz kupilem i wkręciłem (23zł)
- dodam że do tego trzeba klucz nr 30 jakby ktoś wymieniał :bigok:
ale do tej pory nikt mi nie dał infa o które pytam jaki ma być wg "książki" lub Etki do AAZ :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 13, 2007 10:52

według książki jest taki jak Ci wcześniej napisałem , chodzi o te temperatury włączania i wyłączania wentylatora silniki AAZ , ABS , ADZ mają takie same parametry i nie wiem czy ten co masz nie będzie za często włączał wentylatora a przez to czy nie będziesz jeżdził na niedogrzanym silniku ale to jest tylko moje gdybanie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 13, 2007 11:52

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(ebla0 ... 55ah51pk2e))/Samochod3.aspx?GenArtNr=1103
wg serwisówki pierwszy bieg 95, drugi 105 stopni. W katalogu Foty jest kilka z pierwszym biegiem 95 i drugim 102 stopnie, i z tych trzeba by wybrać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 13, 2007 12:02

Dokładne temperatury wączenia i wyłączenia wentylatora silnika AAZ:

Temperatura włączenia: 1 bieg - 92 do 97 stopni Celsjusza
2 bieg - 99 do 105 stopni Celsjusza

Temperatura wyłączenia: 1 bieg - 84 do 91 stopni Celsjusza
2 bieg - 91 do 98 stopni Celsjusza

Termostat: początek otwarcia - 85 stopni Celsjusza
Temperatura końcowa otwarcia - 105 stopni Celsjusza

Skok zaworu - 7 mm



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr sty 24, 2007 15:14

Paweł Marek, miś fazi, piter_s, dragon5555
problem rozwiązałem i wcale nie była to wina czujnika/włącznika w chłodnicy
cała wina była po stronie kabla zasilającego ten włącznik a dokładniej
kiepskiego styku w skrzynce bezpieczników (na bezpieczniku 4 od prawej),
styki były i są jakieś jakby przegrzane czy nadpalone, po dobrym dociśnięciu
efekt jest już pozytywny,
a wyszło to wtedy kiedy temperatura zaczęła dochodzić co raz wyżej i wyzej
a wentyalotr nie włączał sie wiec zajrzałem do bezpiecznika był OK, poszedłem
po kablu a tam przy czujniku nie było już prądu, więc powróciłem do szkrzynki
i tam jak zacząłem się przyglądac i mierzyć przed i za bezpiecznikiem oraz od tyłu
to dopiero mi wyszło i widać było że jakby przegrzane/napalone miejsca na stykach
tak więc można to było naprawić o wiele miejszym kosztem a praktycznie żadnym ;-) :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » śr sty 24, 2007 22:13

Ja akurat nie twierdziłem że to wina czujnika, tylko pisałem jak on działa :wink:
A tak przy okazji to kilka dni temu wymieniałem czujnik żonie w aucie bo zdechł


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sty 25, 2007 10:43

dragon5555 pisze:Ja akurat nie twierdziłem że to wina czujnika, tylko pisałem jak on działa :wink:
A tak przy okazji to kilka dni temu wymieniałem czujnik żonie w aucie bo zdechł
jasne, to wiem, ale dzięki ! :pub: :bigok:
opisałem powyżej tylko co było głownym powodem kiedy to z miernikiem podchodziłem
to prawie zawsze był napięcie na czujniku aż pewnego razu się nie pokazało
a bezpiecznik był cały i sprawa się wyjaśniła
mam teraz w zapasie 2 używane czujniki/włączniki które są sprawne (chyba ;-) )


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » sob sie 04, 2007 21:46

być może głupie pytanie, ale jeżeli wyłączam silnik przestaje mi dzialac wentylator,
chyba tak nie powinno być...???
a jezeli nie to co waszym zdaniem jest nie tak


[url=http://www.maluchy.pl][img]http://suwaczki.maluchy.pl/li-8988.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 04, 2007 21:55

Pierwszy bieg nie powinien być zależny od stacyjki (podłączony bezpośrednio pod plus z aku), drugi zależnie od typu instalacji samochodu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości