temperatura silnika 1,8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 22:06

pablo_zio, wentylator po wylaczeniu zaplonu bedzie sie dalej krecił - az schlodzi czujnik do odpowiedniej temperatury jego wyłączenia



pablo_zio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sty 28, 2006 07:56
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: pablo_zio » czw cze 22, 2006 22:08

ups to u mnie jest jakos zle podpiety bo jak zgasze auto to sie wylacza, jest tak jakby byl zasilany spod stacyjki



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 22:16

to nie dobrze bo czasem uklad potrzebuje schlodzenia po wylaczeniu silnika, a jesli silnik jest dosc mocno nagrzany to moze dojsc do uszkodzenia chocby uszczelki pod głowicą



Awatar użytkownika
florian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 26, 2005 22:08
Lokalizacja: józefów
Kontakt:

temp silnika

Post autor: florian » czw cze 22, 2006 22:21

ja ma tez 1.8 abs mialem takie wachania i okazalo sie ze mam zle zalozony pasek na pompie wodnej:-)
temp przy 175 116stopni przy 118 zaczyna cos pikac:-)
przy normalnej jezdzie 98-102 olej 80 woda



Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: czechu81 » czw cze 22, 2006 22:55

pablo_zio pisze:z tego co mi wiadomo to mozesz miec walniety termostat,

mi MFA pokazalo raz 118stC przy jezdzie 200 po autostradzie, pozniej wymienilem olej teraz jak jechalem 170 to tak 108stC
Przy jezdzie 200 ?? :goof:

Golf 3 ABS ?
hmm
to ja sie nie dziwie ze masz problemy z temperatura bo chyba jakies SuperTurbo masz do tego silnika ...



Awatar użytkownika
strachoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 30, 2006 02:52
Lokalizacja: Wrocław, Wieluń
Kontakt:

Post autor: strachoo » czw cze 22, 2006 23:12

Hej ludzie ma pytanie. Ostatnio mam problemy z moim Golfem III 1,4. Otóż spalił mi sie silniczek od wentylatora i płyn chłodnicowy zagotował sie podczas jazdy i wykipiał z zbiornika wyrównawczego. Wymieniłem więc dziś wentylator, a tu nic. W ogóle sie nie załacza a temperatura po kilkuminutowej jezdzie dochodzi do 110 stopni. Nie wiem co mam dalej robić. Nie podejrzewam chłodnicy, Jak wiecie to powiedzcie mi, czy czujnik odpowiedzialny za przekazanie informacji do wentylatora odnosnie temp. znajduje sie wewnatrz zbiornika wyrównaczego?? Jaki może być powód takiej sytuacji?? Z góry dzięki za odp. Pzdr.



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 23:14

a skąd wiesz ze spalił ci sie silnik od wentylatora?
jakby ci sie spalił to po jego wymianie by chodził...



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » czw cze 22, 2006 23:35

z boku chlodnicy jest wkrecony taki czujnik, ida do niego kable, wymien go napewno pomoze. a wentylator mozesz sprawdzic podlączajac go na "krótko" albo odlaczjac wlasnie ta wtyczke z tego czujnika co jest w chlodnicy i tam kawalkiem druta zrobic zwarcie, bedziesz widzial czy sie kreci czy nie:P


mój były GOLF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=43528

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 23:40

czujnik mozna sprawdzic zanurzając go w garnku :) i obserwujac temperature (termometrem laboratoryjnym np. do 150'C). Powinien załączyc sie ok 95'C a wyłaczyć ok 91'C



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw cze 22, 2006 23:43

u mnie wentylator załącza się gdy wskazówka pokazuje ok 100stopni (dziś sprawdzałem) w trasie jest zawsze 90 i tu moje pytanie jak sprawdzic czy działa pierwszy bieg wentylatora ewentualnie czy w chłodnicy są dwa czujniki (jeden do pierwszego biegu a drugi do drugiego biegu?)
silnik 1,8 ABS



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 23:47

Jesli ci sie załącza wentylator to działa pierwszy bieg.
W chłodnicy jest jeden czujnik ma 3 koncowki - jest on dla 1 i 2 biegu.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 23:50 ]
zewrzyj koncowke 1 z 2 i powinien załączyc sie 1 bieg
zewrzyj koncowke 1 z 3 i powinien załączyc sie 2 bieg



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw cze 22, 2006 23:58

ordy dzięki. niestety punkcika nemogę przyznać


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » pt cze 23, 2006 00:14

martwi mnie fakt ze temp. dochodzi w miescie (korki) do 100'C a to juz jest przegrzewanie silnika[/quote]
Koledzy nie demonizujcie. O ile sobie przypominam to końcowa temperatura otwarcia termostatu wynosi 102C - to pierwsza rzecz. Druga to popatrzcie na dopuszczalne tolerancje oporu czujników temperatury. Tak na prawdę to na desce mamy wskaźnik a nie miernik i jak stoi w instrukcji eksploatacji dopóki wskazówka tego wskaźnika jest w strefie środkowej (90 do 110C) wszystko jest w porządku. Pod warunkiem oczywiście że wszystko działa sprawnie.



pablo_zio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sty 28, 2006 07:56
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: pablo_zio » pt cze 23, 2006 07:40

czechu81 pisze:
pablo_zio pisze:z tego co mi wiadomo to mozesz miec walniety termostat,

mi MFA pokazalo raz 118stC przy jezdzie 200 po autostradzie, pozniej wymienilem olej teraz jak jechalem 170 to tak 108stC
Przy jezdzie 200 ?? :goof:

Golf 3 ABS ?
hmm
to ja sie nie dziwie ze masz problemy z temperatura bo chyba jakies SuperTurbo masz do tego silnika ...
powaznie test na a4, mialem wtedy 6000 obr :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 85 gości