Golf MK2 - Nierównomierne zużycie opon.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 20, 2009 12:22
Lokalizacja: ostróda

Golf MK2 - Nierównomierne zużycie opon.

Post autor: maxter » czw sie 20, 2009 12:29

Witam. Potrzebuje porady w bardzo pilnej sprawie. Otóż w prawym przednim kole bieżnik zużywa się po stronie zewnętrznej. Co może być tego przyczyną? Ciśnienie w oponach ok, ingerencja w zawieszenie była - wczoraj cofając najechałem na betonowy słupek i wgięła się lekko felga. Felga została wyprostowana i wyważona w serwisie, tam też opona została napompowana i całość założona. Jednak podczas skręcania samochód dziwnie się prowadzi i piszczą koła. Co to może być?
Zgóry dzięki za odp.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10598
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 20, 2009 12:30

zbieżność przednich kół do ponownego ustawienia,

[ Dodano: Czw 20 Sie, 2009 ]
koła schodzą się do środka, są zbieżne dlatego tnie oponę od zewnątrz
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 12:32 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



maxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 20, 2009 12:22
Lokalizacja: ostróda

Post autor: maxter » czw sie 20, 2009 12:33

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że zauważyłem że gdy koła są idealnie prosto to kierownica jest w takiej pozycji, jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10598
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 20, 2009 12:36

maxter pisze:Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że zauważyłem że gdy koła są idealnie prosto to kierownica jest w takiej pozycji, jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?
poprzez prawidłowe przeprowadzenie zabiegu ustawienia zbieżności kół, kierownicę się ustawia na wprost i względem niej ustawia koła przednie, są "magicy" którzy wykręcają i wyjmują kierownicę do jej wyprostowania - takich omijaj dużum łukiem



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw sie 20, 2009 12:37

maxter pisze:jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?
na zbieżności ci to ustawią wszystko



maxter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 20, 2009 12:22
Lokalizacja: ostróda

Post autor: maxter » czw sie 20, 2009 15:49

A czy jest opcja, że stało się coś niedobrego z zawieszeniem? Uderzenie nie było mocne, felga przyjęła prawie całą siłę uderzenia, ale wiadomo....auto ma 22 lata i coś się mogło stać (oby nie).



Golf GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 07, 2009 15:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Golf GTD » czw sie 20, 2009 16:03

Znajdź jakiś w miarę duży zakład, w którym można zrobić geometrie.

To na pewno jest zbieżność ewentualnie może też kąty, ale to wszystko zrobią ci na geometrii.

Ja płaciłem z kątami 150 zł, ale zwykła zbieżność na pewno będzie tańsza.

Geometrie powinno robić się po każdej naprawie zawieszenia, ale też czytałem kiedyś artykuł, że powinno się sprawdzać raz na rok bo na polskich dziurach potrafi się rozjechać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości