[mk4] Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

diuku512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2015 13:29
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: diuku512 » pn kwie 16, 2018 20:38

Witam,

Od razu zaznaczam że nie jestem pewien czy dobry dział więc jeżeli nie to z góry przepraszam. A więc po kolei...
Moje autko to Bora rok 1999 2.0 AQY PB + LPG. W moim posiadaniu od ponad 3 lat. Po zakupie i zmianie oleju okazało się że auto spala około 1L oleju na 1000km.
Po 2 remontach głowic i zmianie pierścieni na jednoczęściowe nic się nie zmieniło więc zakupiłem silnik i po wymianie silnika problem ustał.

Od 3 może 4 miesięcy mam problem z delikatnymi szarpnięciami silnika na biegu jałowym i w sumie wymieniłem/podmieniłem już wszystko co było możliwe wraz z sondą(wg katalogu -Bosch) świecami NGK V-Line 27, przewodami, cewką, przepływomierzem...
Ponieważ od jakiegoś czasu wygrywają rano szklanki sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach i tu trochę się zdziwiłem bo wygląda to tak: 1-16bar, 2-12,5bara, 3-13bar, 4-16bar (sprawdzane kilkukrotnie) i tu upatruję przyczyny szarpania.
Mechanik stwierdził że może pierścienie są zapieczone ale gdyby tak było to auto chyba brało by olej a bierze go tylko 0,7l na 10000km...
Zastanawia mnie skąd takie wyniki i w sumie zbliża mi się wymiana oleju auto jeździ cały czas na Valvoline 10w40 - zmiany co 10000km) więc myślę nad płukanką.
Co sądzicie o zastosowaniu płukanki w tym przypadku? Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem jeżeli chodzi o ciśnienie?



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: jan1966 » pn kwie 16, 2018 21:19

W swoim aqy miałem to samo , płukanka nie pomoże ale i nie zaszkodzi . Te silniki tak maja , wysokie ciśnienie bo biorą olej przez pierscienie . Albo remont , albo jezdzic dalej i sie nie przejmowac



diuku512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2015 13:29
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: diuku512 » pn kwie 16, 2018 21:52

Zastanawiam się tylko czy to szarpanie nie wynika z tak dużej różnicy ciśnienia pomiędzy cylindrami ?
a co do brania oleju przez pierścienie to czy nie brałby go więcej gdyby były zapieczone? 0,7l/10000km to chyba nie dużo jak na ten silnik...
Z jednej strony trochę się obawiam tej płukanki żeby nie było gorzej a z drugiej jak wymieniam olej to najczęściej jest on czarny po 10000km więc w silniku raczej na pewno jest syf...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 17, 2018 15:31

czy kupiłeś cały silnik czy tylko słupek bez głowicy? Za wysokie ciśnienie sprężania może być spowodowane mocnym splanowaniem głowicy bez zmiany grubości uszczelki pod głowicą. Co do szarpania to brudna/uszkodzona przepustnica tez będzie dawać takie objawy



diuku512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2015 13:29
Auto: Volkswagen Golf

[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: diuku512 » wt kwie 17, 2018 17:35

kupiłem cały silnik z głowicą ...przepustnicy nigdy nie czyściłem więc spróbuję w weekend
Silnik był ze Skody Octavia z Anglii i był w nim dziwny olej...taki jakby czerwony...
Czy jest możliwe aby były zapieczone pierścienie pomimo tego że auto jeździ dość dużo - około 35000km rocznie - i nie bierze dużo oleju?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze

Post autor: marcin7x5 » śr kwie 18, 2018 15:43

Raczej nie. Może olej spalać poprzez puszczające uszczelniacze zaworów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości