Witam,
Od razu zaznaczam że nie jestem pewien czy dobry dział więc jeżeli nie to z góry przepraszam. A więc po kolei...
Moje autko to Bora rok 1999 2.0 AQY PB + LPG. W moim posiadaniu od ponad 3 lat. Po zakupie i zmianie oleju okazało się że auto spala około 1L oleju na 1000km.
Po 2 remontach głowic i zmianie pierścieni na jednoczęściowe nic się nie zmieniło więc zakupiłem silnik i po wymianie silnika problem ustał.
Od 3 może 4 miesięcy mam problem z delikatnymi szarpnięciami silnika na biegu jałowym i w sumie wymieniłem/podmieniłem już wszystko co było możliwe wraz z sondą(wg katalogu -Bosch) świecami NGK V-Line 27, przewodami, cewką, przepływomierzem...
Ponieważ od jakiegoś czasu wygrywają rano szklanki sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach i tu trochę się zdziwiłem bo wygląda to tak: 1-16bar, 2-12,5bara, 3-13bar, 4-16bar (sprawdzane kilkukrotnie) i tu upatruję przyczyny szarpania.
Mechanik stwierdził że może pierścienie są zapieczone ale gdyby tak było to auto chyba brało by olej a bierze go tylko 0,7l na 10000km...
Zastanawia mnie skąd takie wyniki i w sumie zbliża mi się wymiana oleju auto jeździ cały czas na Valvoline 10w40 - zmiany co 10000km) więc myślę nad płukanką.
Co sądzicie o zastosowaniu płukanki w tym przypadku? Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem jeżeli chodzi o ciśnienie?
[mk4] Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
W swoim aqy miałem to samo , płukanka nie pomoże ale i nie zaszkodzi . Te silniki tak maja , wysokie ciśnienie bo biorą olej przez pierscienie . Albo remont , albo jezdzic dalej i sie nie przejmowac
[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
Zastanawiam się tylko czy to szarpanie nie wynika z tak dużej różnicy ciśnienia pomiędzy cylindrami ?
a co do brania oleju przez pierścienie to czy nie brałby go więcej gdyby były zapieczone? 0,7l/10000km to chyba nie dużo jak na ten silnik...
Z jednej strony trochę się obawiam tej płukanki żeby nie było gorzej a z drugiej jak wymieniam olej to najczęściej jest on czarny po 10000km więc w silniku raczej na pewno jest syf...
a co do brania oleju przez pierścienie to czy nie brałby go więcej gdyby były zapieczone? 0,7l/10000km to chyba nie dużo jak na ten silnik...
Z jednej strony trochę się obawiam tej płukanki żeby nie było gorzej a z drugiej jak wymieniam olej to najczęściej jest on czarny po 10000km więc w silniku raczej na pewno jest syf...
[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
czy kupiłeś cały silnik czy tylko słupek bez głowicy? Za wysokie ciśnienie sprężania może być spowodowane mocnym splanowaniem głowicy bez zmiany grubości uszczelki pod głowicą. Co do szarpania to brudna/uszkodzona przepustnica tez będzie dawać takie objawy
[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
kupiłem cały silnik z głowicą ...przepustnicy nigdy nie czyściłem więc spróbuję w weekend
Silnik był ze Skody Octavia z Anglii i był w nim dziwny olej...taki jakby czerwony...
Czy jest możliwe aby były zapieczone pierścienie pomimo tego że auto jeździ dość dużo - około 35000km rocznie - i nie bierze dużo oleju?
Silnik był ze Skody Octavia z Anglii i był w nim dziwny olej...taki jakby czerwony...
Czy jest możliwe aby były zapieczone pierścienie pomimo tego że auto jeździ dość dużo - około 35000km rocznie - i nie bierze dużo oleju?
[mk4] Re: Wysokie ciśnienie na 1 i 4 cylindrze
Raczej nie. Może olej spalać poprzez puszczające uszczelniacze zaworów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości