1.6 SR gaśnięcie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 SR gaśnięcie silnika
Witam, mam problem z moim Golfem. Mianowicie, w trakcie jazdy potrafi raz szarpnąć i po tym gdy wcisnę sprzęgło i obroty opadną samochód gaśnie i potem ma problem z odpaleniem. Często po zgaśnięciu i ponownym odpaleniu traci na mocy i ledwo da się nim ruszyć. Byłem u mechanika z samochodem, wymienił mi mi przewody zapłonowe ponieważ silnik "falował" i co prawda falowanie ustało, ale gaśnięcie nadal ma miejsce. Nie mam możliwości podłączenia samochodu do komputera, ponieważ pojawił się jakiś problem z samym sterownikiem w aucie i wyskakuje błąd w trakcie połączenia z VAGiem. I to jest jeden z moich podejrzanych, sterownik. Już jestem umówiony z elektromechanikiem, ale chciałbym zapytać czy macie jakieś inne pomysły co to może być. Nie znam się na mechanice, więc na dobrą sprawę mechanik mógłby mi wymieniać wszystko pod maską po kolei i szukać winnego na ślepo(co już raz miało miejsce odkąd mam to auto).
Przepustnice i odme mam od niecałego roku nowe, więc raczej też odpadają. Świece niedawno były wymieniane, przewody zapłonowe dzisiaj.
Interesuje mnie również od czego odpowiada urządzenie pomiędzy zbiornikiem płynu chłodzącego, a spryskiwaczy. Wydaje dźwięk jakby prąd przeskakiwał i nie wiem czy to tak było prędzej i jest normalne, czy może to być winny moich problemów.
W trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Jeden z mechaników twierdził, że może być problem z czujnikiem wałka rozrządu ale nie mógł tego sprawdzić dokładnie ponieważ jak wspominałem coś się ze sterownikiem dzieje niedobrego i nie można się połączyć. Drugi mechanik czujnik wykluczył i stawiał na przewody. Dziękuje z góry za wasze sugestie.
Mój samochód to VW Golf MK4 1.6 1998r.
Przepustnice i odme mam od niecałego roku nowe, więc raczej też odpadają. Świece niedawno były wymieniane, przewody zapłonowe dzisiaj.
Interesuje mnie również od czego odpowiada urządzenie pomiędzy zbiornikiem płynu chłodzącego, a spryskiwaczy. Wydaje dźwięk jakby prąd przeskakiwał i nie wiem czy to tak było prędzej i jest normalne, czy może to być winny moich problemów.
W trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Jeden z mechaników twierdził, że może być problem z czujnikiem wałka rozrządu ale nie mógł tego sprawdzić dokładnie ponieważ jak wspominałem coś się ze sterownikiem dzieje niedobrego i nie można się połączyć. Drugi mechanik czujnik wykluczył i stawiał na przewody. Dziękuje z góry za wasze sugestie.
Mój samochód to VW Golf MK4 1.6 1998r.
1.6 SR gaśnięcie silnika
Lektura o czujniki G28, przekaźnik 409 (brak zasilania ecu i pompy paliwa) oraz zbiornik evap to tam cyka zaworek i tak ma w.
1.6 SR gaśnięcie silnika
Samochód został już naprawiony, komunikacje ze sterownikiem zakłócał uszkodzony sensor airbag, a falowanie obrotów, gaśnięcie i spadki mocy były spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia wału. Samochód odebrałem dzisiaj, więc jakoś specjalnie nie udało mi się mu przyjrzeć ale zauważyłem że czasami na biegu jałowym obroty zafalują (na oko o 50 obrotów). Nie jest to częste, jest na pewno o wiele lepiej niż przed naprawą bo przed obroty falowały minimalnie mocniej ale cały czas. Jest czym się przejmować i powinienem zwrócić się do mechanika? Zapewniał, że silnik teraz chodzi równiutko.
1.6 SR gaśnięcie silnika
Falowanie obrotów w zakresie +/- 50 to nic złego. Taka jest dopuszczalna odchyłka .
1.6 SR gaśnięcie silnika
Zależy czy czujesz takie "kopanie" w karoserie. Takie delikatne potrząsanie, to już będzie przepustnica bo u mnie po adaptacji jest równo.
1.6 SR gaśnięcie silnika
Ile adaptacja przepustnicy kosztuje średnio? Wypadałoby pewnie ją wyczyścić przed, chociaż nie wiem czy ma to sens bo nie powinna być jakaś zawalona skoro była wstawiana we wrześniu 2016.
Falowanie, które występuje teraz nie jest jakieś uciążliwe bardzo bo występuje sporadycznie ale wolę się zapytać was na forum niż potem narobić sobie dodatkowych kosztów jak coś się uszkodzi, a z mechanikami to jest różnie bo zawsze coś znajdzie i osobę taką jak ja, która na mechanice ma pojęcie zerowe na coś naciągnie. Tak samo było z przewodami zapłonowymi, to na 100procent miały być one winowajcą falowania i gaśnięcia samochodu. Wymienił i poprawa żadna, chociaż przy wyjeździe z warsztatu samochód chodził równiutko. Do momentu jak dojechalem do domu i się zatrzymałem.
Przepustnica jak była wymieniana to mechanik stwierdził że ją zaadaptował "nie do końca". Nie wiem co to znaczy, czy da się coś zrobić "nie do końca".
Falowanie, które występuje teraz nie jest jakieś uciążliwe bardzo bo występuje sporadycznie ale wolę się zapytać was na forum niż potem narobić sobie dodatkowych kosztów jak coś się uszkodzi, a z mechanikami to jest różnie bo zawsze coś znajdzie i osobę taką jak ja, która na mechanice ma pojęcie zerowe na coś naciągnie. Tak samo było z przewodami zapłonowymi, to na 100procent miały być one winowajcą falowania i gaśnięcia samochodu. Wymienił i poprawa żadna, chociaż przy wyjeździe z warsztatu samochód chodził równiutko. Do momentu jak dojechalem do domu i się zatrzymałem.
Przepustnica jak była wymieniana to mechanik stwierdził że ją zaadaptował "nie do końca". Nie wiem co to znaczy, czy da się coś zrobić "nie do końca".
1.6 SR gaśnięcie silnika
Masz laptopa lub tableta na windows? Podstawą jest wydanie >50zł na kabel i samodiagnoza błędów silnika jak i również możliwość przeprowadzenia adaptacji samemu.
1.6 SR gaśnięcie silnika
Mam, właśnie myślałem o zakupie kabla ponieważ jego cena będzie pewnie mniejsza niż jedna taka usługa u mechanika. Jakiś darmowy program do diagnozy jest? I jakiś kabel w cenie ok 50 zł polecicie? Do diagnozy i adaptacji
1.6 SR gaśnięcie silnika
Program sobie pełny znajdziesz, najłatwiej dorwać pełnego VAG 311.2 (nawet ja Ci mogę podesłać)
A kabel? Z tego co mi wiadomo wystarcza najtańsza opcja z allegro. Chyba to nawet powinno działać - http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-i ... 66411.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A kabel? Z tego co mi wiadomo wystarcza najtańsza opcja z allegro. Chyba to nawet powinno działać - http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-i ... 66411.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6 SR gaśnięcie silnika
Byłem u mechanika, coś tam mi wyregulował, czasy wtrysku itp. Stwierdził że falowanie jest wina instalacji lpg, że jak auto przełącza się na gaz to sterownik się przestawia i potem ma problem wrócić do poprzednich ustawień stąd falowanie też na benzynie. Jestem właśnie u gazownika i jeśli regulacja LPG nie pomoże to się poddaje.
Mimo że benzynę ustawił i od tamtego czasu gazu nie włączałem i tak moim zdaniem delikatnie buja. Ehhh
Mimo że benzynę ustawił i od tamtego czasu gazu nie włączałem i tak moim zdaniem delikatnie buja. Ehhh
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości