Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Witam. Mam mojego Golfa już jakiś czas (VW Golf IV 1.6 SR 100 KM, 1998r,) i od samego początku mam coś takiego, że dosyć często, gdy na przykład zgaśnie mi( ale to normalne, po prostu moja wina), to jest problem z ponownym odpaleniem, próbuje, ale nie odpala, za drugim bądź trzecim razem udaje się. Jaka jest tego przyczyna?
Po drugie, przez całą zimę nie zauważyłem ssania- może było i nie zwróciłem uwagi, ale raczej po odpaleniu od razu 800 obrotów było. Teraz robi się ciepło i ssanie występuje- gdzieś po około 2 minutach znika- czy to jest normalne?
Po trzecie- jaka może być przyczyna tego, że nagle mi dzisiaj wyszło spalanie 9,3 l/100 km? Największe, jakie kiedykolwiek miałem spalanie, to 8,3, a przecież ostatnio jeździłem bardzo ekonomicznie i dwa ostatnie spalania to 6,9 i 7,1. Teraz jadąc takim samym stylem 9,3. O co chodzi? Dodam, że do tej pory jeździłem na Orlenie bądź Lukoilu, a teraz tankowałem na Shellu. Może być tak, że to przez słabej jakości paliwo? Ale Shell to raczej dobra marka... Strasznie się zdziwiłem, kilka razy liczyłem i nie ma mowy o błędzie rachunkowym. Co o tym myślicie?
Jeżeli możecie, odpowiedzcie proszę na wszystkie pytania.
Pozdrawiam.
Po drugie, przez całą zimę nie zauważyłem ssania- może było i nie zwróciłem uwagi, ale raczej po odpaleniu od razu 800 obrotów było. Teraz robi się ciepło i ssanie występuje- gdzieś po około 2 minutach znika- czy to jest normalne?
Po trzecie- jaka może być przyczyna tego, że nagle mi dzisiaj wyszło spalanie 9,3 l/100 km? Największe, jakie kiedykolwiek miałem spalanie, to 8,3, a przecież ostatnio jeździłem bardzo ekonomicznie i dwa ostatnie spalania to 6,9 i 7,1. Teraz jadąc takim samym stylem 9,3. O co chodzi? Dodam, że do tej pory jeździłem na Orlenie bądź Lukoilu, a teraz tankowałem na Shellu. Może być tak, że to przez słabej jakości paliwo? Ale Shell to raczej dobra marka... Strasznie się zdziwiłem, kilka razy liczyłem i nie ma mowy o błędzie rachunkowym. Co o tym myślicie?
Jeżeli możecie, odpowiedzcie proszę na wszystkie pytania.
Pozdrawiam.
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
A co podejrzewasz? I jak to sprawdzić? Podejrzewam, że trzeba coś specjalistycznie robić, może jakoś łatwiej się da?
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Musisz sprawdzic komputerem jakie podaje temp do sterownika silnika. Byc może jeździsz ciągle na ssaniu stąd większe spalanie ale tez i problemy po zdławieniu silnika - zalewa go paliwem. Lektura obszerna jest na forum na temat twojego silnika.
Re: Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Jeśli chodzi o ssanie, to na pewno po dwóch minutach się wyłącza. A te problemy z odpaleniem po przypadkowym zgaśnięciu mam od zimy, a jak już mówiłem, zimą nie było ssania.
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Dopóki nie upewnisz się co do prawidłości wskazan czujnika temp cieczy to nie będziemy mogli dalej ruszyć. Sprawdź to jeżeli masz gdzie i na czym.
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Dzięki. A gdzie i jak bym mógł to sprawdzić? Jestem młodym kierowcą, a tata do tej pory miał do czynienia ze starszymi autami, co jedzie się do mechanika, on zagląda pod maskę i wie, co zepsute.
Gdzie tutaj są informacje o moim silniku?
Gdzie tutaj są informacje o moim silniku?
Jednorazowe wysokie spalanie, trud z ponownym odpaleniem
Dzięki za link.
Jestem z lubuskiego. Nie znam się na diagnostyce komputerowej, więc bardzo bym prosił o napisanie, co gdzie jak i po kolei zrobić.
Jestem z lubuskiego. Nie znam się na diagnostyce komputerowej, więc bardzo bym prosił o napisanie, co gdzie jak i po kolei zrobić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości