Szarpanie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Szarpanie

Post autor: ostr8 » pn mar 19, 2012 14:57

Witam, wiem że tych tematów szarpania było poruszanych wiele na forum, ale nigdzie nie wyszło co tak naprawdę się dzieje!

Mam problem w swoim golfie IV ( 1.4 16 V 1998 r. ) AKQ :

Wciskam sprzęgło >zmiana biegu np. 2 na 3 > puszczenie sprzęgła > i następuje ostre szarpnięcie , odczuwalne to także jest między zmiana biegów 3>4 , 4>5 już praktycznie nic nie czuć. Przebieg samochodu to oficjalnie na liczniku 204 tyś, nieoficjalnie na pewno o wiele więcej. Dodam także ,że przy skręcaniu w lewo idzie mocny stuk w zawieszeniu > obstawiam przegub na 100% .
Mam jeszcze coś takiego że auto stojące ( wyłączone) ruszam dosyć szybko w prawo i lewo kierownicą przy wyprostowanych kołach czuć taki luz i stuk. Gdy załączę silnik już tego nie wyczuwam tak mocno.

Czy cokolwiek z tych rzeczy może być powiązane ? w jedno ? najbardziej denerwuje mnie te szarpanie.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie

Post autor: marcin7x5 » pn mar 19, 2012 15:09

Co do luzu podczas kręcenia kierą to pewnie luz na maglownicy, natomiast szarpanie to powodów może byc tyle co opisów. Trzeba pewnie po kolei sprawdzac i eliminowac zaczynając od najprostszych i najtanszych.



ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Re: Szarpanie

Post autor: ostr8 » pn mar 19, 2012 18:41

a co zrobić aby zmniejszyć luz na maglownicy? ( znalazłem jakoś śrubę przy maglownicy zakręciłem na fest > aż nie można było ruszać kierownicą > luz dalej był słyszalny ) Przeguby całe sprawdzone. Poduszki także całe. Podejrzewam że ten luz ma dużo wspólnego z pukaniem przy skręcaniu.

A teraz kolejne pytanie luz na maglownicy miałby coś wspólnego z szarpaniem gdy gaz się puszcza?

Pozdrawiam i czekam na propozycje!



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Szarpanie

Post autor: dr.house » pn mar 19, 2012 18:50

Mam dokladnie wszystko to samo co opisales. Przy szarpaniu powinna pomoc wymiana docisku sprzegla, ja mialem stare sprzeglo ale wymienilem tylko tarcze a docisku nie i szarpie, wszystkie metody sprawdzilem wiec zostaje docisk, luz tez mam i mechanik powiedzial ze to drazek kierowniczy sie wyrobil na polskiech drogach i jest do wymiany, cena to ok 70zl + wymiana. A stuk na zawieszeniu to prawdopodobnie tez przegub, pytalem mechanika tez to obstawia

Moj golf to 1.4 16v AKQ z 98:D na liczniku ok 260k


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Szarpanie

Post autor: ostr8 » pn mar 19, 2012 21:27

Stwierdzam że będę musiał chyba głębiej zajrzeć do kieszeni i jakoś zrobić regenerację maglownicy. Na drążkach kierowniczych brak jakiegokolwiek luzu. a więc pozostaje maglownica i ta jakaś "listwa" na maglownicy> to podejrzewam. Słyszałem że są jakieś zestawy naprawcze do owej maglownicy. Ktoś już robił regeneracje ? może jakiś manual by podrzucił? Ewetualnie namiar na dobry warsztat w okolicach Ostródy/Olsztyn. Co przeprowadzi regenerację w normalnych a nie kosmicznych jak dla mnie za zregenerowaną maglownice? bo 700- 900 zl to jakiś żart , a już oferty uzywanych maglownic to w ogóle bajka z kosmos po 500 zł pewnie wybite tak samo jak moja , po przebiegach 200 tyś+ .



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpanie

Post autor: marcin7x5 » wt mar 20, 2012 10:32

Raczej nie uda ci się zrobic regeneracji za kwotę mniejszą niz 500 zł. Jeżeli masz juz wyrobioną listwę zębatą na maglownicy to raczej juz nic nie zrobisz chyba, że przełozysz z innej. Przy kazdej tego typu robocie musisz rozebrac cała maglownicę i wymienic uszczelniacze. Sam tego raczej nie zrobisz.

Sprawdź jeszcze czy nie masz luzu na kolumnie kierowniczej - a dokladnie na krzyżaku. Może tam ci stuka. Opisy znajdziesz na forum.



jacek100
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: sob sty 15, 2011 21:49

Szarpanie

Post autor: jacek100 » wt mar 20, 2012 11:15

ja mialem slabo dokrecone sworznie i stukal sworzen warto sprawdzic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości