kondensator

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
beny826
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 10:46
Lokalizacja: KRASNIK
Kontakt:

kondensator

Post autor: beny826 » ndz lis 19, 2006 10:38

do czgo sluzy kondensator
i jak to sie podlancza



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » ndz lis 19, 2006 11:01

1. Nazwij odpowiednio temat bo poleci (regulamin działu car audio)
2. Szukaj.
3. http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_5.htm
4. http://f.sfd.pl/6/images2005/20051002191235.gif


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn lis 20, 2006 15:29

beny826 pisze:do czgo sluzy kondensator
Do wyrównywania gwałtownych spadków napięcia.
Takie wahania napięcia nie są dobre dla sprzętu grającego.
Kondensator właśnie temu zapobiega.
A tak na chłopski rozum...
Hmmm.... przykład łatwo zauważalny :
Gra sobie muzyczka na wyłączonym silniku, odpalasz silnik.
Bez kondensatora wszystko zgaśnie z braku wystarczającego napięcia, z kondensatorem nic nie przestanie grać ani nic nie przygaśnie bo wyrówna on chwilowy spadek napięcia.
Oczywiście zależy to też od pojemności takiego kondensatorka, ale w tym momencie 1 Farad to standard który wystarczy w zupełności jeżeli nie masz zamontowanego jakiegoś super mocnego sprzętu.
U mnie przynajmniej z 2 piecami radzi sobie malinowo ;)
To tak w skrócie ;)
beny826 pisze:jak to sie podlancza
Jak masz kable idące do wzmacniacza + i - to po prostu muszą one przechodzić przez kondensator.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » wt lip 31, 2007 16:01

Chmielu pisze: Jak masz kable idące do wzmacniacza + i - to po prostu muszą one przechodzić przez kondensator.
A nie powinien być " - " wziety z innego zrodla jak wg tego schematu, czyli nie po lini :

Obrazek



Awatar użytkownika
maciek.wroc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 716
Rejestracja: wt cze 20, 2006 22:14
Lokalizacja: Wrocław/kozanów
Kontakt:

Post autor: maciek.wroc » wt lip 31, 2007 16:27

jak masz potezny wzmaciacz albo dwa to juz musisz mieć 2 Fard


VW Passat B5 Virus by DanoSoft 119 KM i 287 Nm viewtopic.php?p=3903908#3903908 NOWE FOTY ZAPRASZAM

Obrazek

MalowanieFelg.com
POLECAM

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Post autor: k0nr4d » wt lip 31, 2007 17:21

MarcoVW pisze:A nie powinien być " - " wziety z innego zrodla jak wg tego schematu, czyli nie po lini
To jest raczej obojętne, bo "-" to masa i chyba nie robi to różnicy, czy "-" z kondensatora pójdzie bezpośrednio w blachę, czy będzie "uziemiony" za pośrednictwem wzmacniacza...


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Pan_sowa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob maja 13, 2006 13:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Pan_sowa » wt lip 31, 2007 22:53

Teoretycznie nie ma znaczenia gdzie podłączysz masę, lecz w praktyce robi się to równolegle z kablami prądowymi. a na schemacie ideowym zwykle sie tak rysuje że nie łączy się wszystkich mas razem tylko zaznacza się to symbolem podłączenia do masy żeby było przejrzyściej na schemacie.
Jeśli mogę to chciałbym jeszcze uzupełnić to co napisał kolega Chmielu, oczywiście wszystko o czym pisze jest prawdą i zgadzam sie z tym,tylko żeby sobie kolega beny826 nie pomyślał że kondensator montuje sie tylko po to żeby uniknąć spadków napięć w trakcie zapalania samochodu, ale przedewszystkim dla tego żeby wyeliminować spadki napiecia już w trakcie pracy sprzętu wynikające z dużego chwilowego poboru prądu przez sam wzmacniacz, mówimy tu oczywiście o konkretniejszych wzmacniaczach które w momencie uderzenia basu pobieraja tak dużą ilość prądu ze spada napięcie w instalacji, w związku z tym wzmacniacz przy niższym napięciu ("można by powiedzieć braku prądu":))nie jest w stanie oddać pełnej mocy, wzrastają zniekształcenia, czyli całość zagra nam gorzej i będziemy musieli słuchać ciszej niż było by to przy odpowiedniej wydajności prądowej źródła zasilania, lub właśnie zapasie prądu jaki daje nam kondensator.
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 23:01 przez Pan_sowa, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości