MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Witam. Zacznę może od przedstawienia się: Nazywam się Marcin i pochodzę z Zabrza. Dwa tygodnie temu sprawiłem sobie Golfa mk3 w wersji Movie z roku 1996 i silnikiem 1.4 AEX.
Jak dotychczas wszystko jest ok poza najważniejszym w tej porze roku czyli ogrzewaniem. Mój problem polega na tym że z nawiewu czy to na szybę czy na nogi lub na twarz mimo, że ogrzewanie dam na maksa to powietrze wydobywające się z nawiewu jest letnie przy temperaturze silnika 90 stopni. Temp. silnika rośnie normalnie do poziomu 90 stopni i tak trzyma cały czas. Węże z chłodnicy obydwa gorące, z nagrzewnicy górny gorący dolny trochę mniej. Wyczytałem na necie, że powodem tego problemu może być gąbka na klapce regulacji powietrza, nigdzie nie wyczytałem jednak jak się do tego dobrać. Dodam jeszcze że na 4-tym biegu dmuchawy wylatują małe kawałki gąbki a ostatnio wypadł taki dość spory ( jak paznokieć małego palca ). Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się dobrać do tej klapki i jak to najlepiej naprawić żeby nie trzeba było za jakiś czas znowu wracać do tematu ? Z góry dzięki !
Jak dotychczas wszystko jest ok poza najważniejszym w tej porze roku czyli ogrzewaniem. Mój problem polega na tym że z nawiewu czy to na szybę czy na nogi lub na twarz mimo, że ogrzewanie dam na maksa to powietrze wydobywające się z nawiewu jest letnie przy temperaturze silnika 90 stopni. Temp. silnika rośnie normalnie do poziomu 90 stopni i tak trzyma cały czas. Węże z chłodnicy obydwa gorące, z nagrzewnicy górny gorący dolny trochę mniej. Wyczytałem na necie, że powodem tego problemu może być gąbka na klapce regulacji powietrza, nigdzie nie wyczytałem jednak jak się do tego dobrać. Dodam jeszcze że na 4-tym biegu dmuchawy wylatują małe kawałki gąbki a ostatnio wypadł taki dość spory ( jak paznokieć małego palca ). Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się dobrać do tej klapki i jak to najlepiej naprawić żeby nie trzeba było za jakiś czas znowu wracać do tematu ? Z góry dzięki !
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2014 18:52 przez Kapuchon, łącznie zmieniany 1 raz.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Porada 1
viewtopic.php?f=14&t=489482" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada 2
viewtopic.php?t=290954" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=14&t=489482" onclick="window.open(this.href);return false;
Porada 2
viewtopic.php?t=290954" onclick="window.open(this.href);return false;
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Ooo. Szukałem ale jak widać z marnym skutkiem bo nie znalazłem poradnika jak naprawić klapkę. No nic trzeba będzie wziąć się do roboty. Dzięki !
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Zabrałem się wczoraj do roboty, ściągnąłem tunel doprowadzający powietrze do nagrzewnicy i okazało się że klapki są całe ( tzn. ta gąbka jest w bdb stanie ). Więc włączyłem wczoraj silnik z sćiągniętym tunelem i zagrzałem go do 90 stopni i tutaj pojawia się moje pytanie. Górny wąż z nagrzewnicy ( w komorze silnika ) gorący a dolny wyraźnie chłodniejszy lecz gdy wsadziłem rękę do środka i dotknąłem nagrzewnicy to na całej jej powierzchni można się oparzyć. Poskładałem wszystko mając nadzieje że może któraś klapka się zacięła i nie działało jednak efekt ten sam - praktycznie brak ogrzewania. Czy ktoś może mi doradzić co tu może jeszcze być winne ? Niby wszystko jasne dolny wąż dużo chłodniejszy - nagrzewnica do wymiany ale dlaczego jak ją dotknąłem to mało co się nie oparzyłem ?
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Ciegła od klapek. Musi wszystko chodzić i domykac klapki, bo inaczej ciepło nie jest kierowane.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Dokładnie tak jak kolega pisze usterka najprawdopodobniej tkwi w sterowaniu klapą która kieruje powietrze na nagrzewnicę.Michal S pisze:Ciegła od klapek. Musi wszystko chodzić i domykac klapki, bo inaczej ciepło nie jest kierowane.
Jeszcze raz zdemontuj prawy tunel nagrzewnicy i wtedy patrząc na nią poruszaj cięgnem ciepłe zimne powinno być widać czy klapa pracuje.
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Wszystkie klapki pracują. Jak miałem ściągnięty tunel to sprawdzałem odrazu która klapka odpowiada za otwieranie/zamykanie ciepłego powietrza przy okazji sprawdziłem resztę - wszystkie pracują w pełnym zakresie. Przez weekend ściągnę węże do nagrzewnicy i przepłukam ją wrzątkiem - może coś pomoże. Na szrocie używana w dobrym stanie 40zł więc jeszcze nie ma tak źle. Czuć różnicę pomiędzy ustawieniem zimne a ciepłe powietrze ale do ciepłego to temu jeszcze daleko.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Dzisiaj zastosowałem jeszcze próbę udrożnienia. Przelałem przez nagrzewnice dużo wody, później przedmuchałem sprężonym powietrzem i przelałem wrzątkiem. Okazało się, że GRZEJE ! ;D Zobaczymy jak długo. Mimo wszystko dzięki za pomoc. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt sty 02, 2015 16:21
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Witam posiadam golfa 3 1.8 , mialem ten sam problem co kolega wyzej i to samo pomoglo, ale dzis jade i zaczelo smierdziec z nawiewow spalonym i po chwili przestalo leciec cieplo tylko zimno dziala , czy macie pomysl co to sie stalo , czy nagrzwnica sie spalila ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt sty 02, 2015 16:21
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Kapuchon, czesc tez jestem z Zabrza i tez mam problem z ogrzewaniem , z tego co wiem zeby to wszystko rozebrac to upe roboty co?
MK3 -Problem z ogrzewaniem.
Żeby wyciągnąć nagrzewnice to w domowych warunkach robota na cały dzień. Ja jak narazie śmigam na starej, słabo grzeje bo ciepło w kabinie robi się dopiero po ok 10km. Narazie dam sobie spokój do czasu aż przestanie całkowicie grzać, i pewnie jest zapchana bo zauważyłem że jak potrzymam go chwilę na obrotach rzędu 3.5 - 4 tys. to leci cieplejsze powietrze niż na wolnych obrotach gdzie ledwo co czuć ciepło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości