Pompy hamulcowe, jakie?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: PAPAYOS » ndz lis 30, 2014 19:45

Hejka.

W mojej zabawce zdechła pompka hamulcowa. Golf 2 1,3 NZ 55 rumaków. Szukam na allegro i jest ich od groma i troszkę. Ale większość jest albo do 1,6 td albo 1,6 i 1,8 benzyna. Czy te pompki się czymś różnią, od pompki w moim aucie, czy podejdą pod istniejące serwo, czy szukać pompy razem z serwem? Problem jest taki, że nie mogę odczytać symboli z istniejącej pompki, mam tylko nr obecnego serwa [191 612 105]. Nie chcę pchać się w koszta, więc prosiłbym o pomoc w odnalezieniu właściwej pompki, ewentualnie dobraniu pompki z wersji z mocniejszym motorem.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: Michał_1977 » wt gru 02, 2014 08:07

Szukaj pompy o numerze 191 611 019
To jest pompa dedykowana silnikowi NZ,ale nie tylko,bo jeszcze HZ,PN,RF,2G,EZ :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: PAPAYOS » wt gru 02, 2014 19:21

Ta podejdzie???

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-vw-se ... 95469.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: Michał_1977 » wt gru 02, 2014 21:23

Podejdzie na pewno,ale jaką ma wydajność tego nie wiem. Z resztą 1,3 miały małe pompy (średnica tłoków),więc jak Ci przyjdzie większa,to jeszcze lepiej :bigok:
Przeniosę do dz.układ hamulcowy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: anaba255 » śr gru 03, 2014 19:39

Pompke można regenerować, jak tylko nie ma wrzerów, są takie same zestawy jak do tłoczków, ale robi się to znacznie prościej. I pod warunkiem, że pompa jest oryginalna, do zamienników trudno jest znaleść zestaw regeneracyjny.
Nie zgodze się, że większa pomka to lepiej, do wiekszych hamulców tak. Jak zamienisz pompke na większa bedziesz musiał włożyć wiekszą siłe w naciskanie pedału.
Więsze serwo, jak najbardziej.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: Michał_1977 » czw gru 04, 2014 07:20

anaba255 pisze:Nie zgodze się, że większa pomka to lepiej
Oczywiście,masz do tego prawo,ale ja wiem z autopsji,że jest lepiej :bajer:
anaba255 pisze:do wiekszych hamulców tak. Jak zamienisz pompke na większa bedziesz musiał włożyć wiekszą siłe
Chciałoby się rzec,że jedno wyklucza drugie co piszesz,ale OK. Generalnie chodzi mi o to,że właśnie przy większych heblach trzeba by było mocniej deptać (bez zmiany serwa) niż przy małych seryjnych :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: PAPAYOS » śr gru 10, 2014 09:01

Hejka.

Dzięki za pomoc jeśli chodzi o pompki...

Teraz mam inne pytania.
Czy serwo od Golfa III podejdzie do mojej skorupy czyli MK2? Wiem że trzeba przerobić trzpień idący od pedału. Ale czy będzie pasowało mocowanie?
I drugie pytanie jaka jest kolejność łączenia przewodów do pompki? Na chwilę obecną jest na krzyż, czyli przednie wyjścia pompki jedno idzie do przedniego koła, drugie do tylnego? Widać że była zmieniana pompka i chcę się upewnić że jest właściwie to przykręcone?
I trzecie pytanie czy jak zamontuję na tylną oś tarcze i zaciski to nie trzeba montować reduktora siły hamowania. Bo miałem te rozwiązanie w swojej cordobie i w ekstremalnych sytuacjach tył łapał znacznie wcześniej niż przód. W tym wozie zmieniam już zaciski na GTI 256 mm.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: Michał_1977 » czw gru 11, 2014 08:26

PAPAYOS pisze:Czy serwo od Golfa III podejdzie do mojej skorupy czyli MK2?
Nie będzie łatwo,ale da się :bajer:
PAPAYOS pisze: Ale czy będzie pasowało mocowanie?
Z tego co pamietam,to pasuje,tylko pozostaje kwestia tego trzpienia.
PAPAYOS pisze:kolejność łączenia przewodów do pompki? Na chwilę obecną jest na krzyż
Dobrze.
PAPAYOS pisze:tarcze i zaciski to nie trzeba montować reduktora siły hamowania
Oczywiście i dziwi mnie fakt,że w tej chwili go nie posiadasz :shock:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: PAPAYOS » wt gru 23, 2014 12:53

Wracając do korektora...

Potrzebuję fotki z korektora zamontowanego w aucie. Do swojej przeróbki mam już prawie wszystko, duże serwo, hamownia przód, tył zostało tylko zamontować korektor. I tu jest problem bo z poziomu ziemi cięzko się dostać pod auto. Proszę o jakies foto.

I druga opcja czy rozwiązanie ze zdjęcia załatwi sprawę korektora?Obrazek


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: wesol » wt gru 23, 2014 13:56

co za rozwiazanie ze zdjecia?? Chyba nie to po lewej stronei wkrecane w pompe hamulcową??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: Michał_1977 » śr gru 24, 2014 07:36

PAPAYOS pisze:I druga opcja czy rozwiązanie ze zdjęcia załatwi sprawę korektora?
Jeśli sprawne,to załatwi.
Podobne korektory widywałem w wielu autach,m.in. w Seicento :bajer:
Sprawdź czy tylna belka ma uchwyt do przykręcenia uchwytu korektora (strzałka).
Obrazek
Jeśli nie ma,to tylko to co na Twoim zdjęciu Cię ratuje :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Pompy hamulcowe, jakie?

Post autor: PAPAYOS » śr gru 24, 2014 10:49

Michał_1977 pisze:Podobne korektory widywałem w wielu autach,m.in. w Seicento Jeśli nie ma,to tylko to co na Twoim zdjęciu Cię ratuje

Te rozwiązania są między innymi w astrach, corsach, puntach, felicjach i polówkach. Tylko czytałem że przy tarczach nie zabardzo spełniają swe zadanie.
Ja spróbuję na początek wsadzić korektory ale nie przy pompie tylko przy zaciskach a jeśli się nie sprawdzą zamontuję korektor...
Michał_1977 pisze:Sprawdź czy tylna belka ma uchwyt do przykręcenia uchwytu korektora (strzałka).
Obrazek


Belka jak i mocowanie belki nie są całkowicie przystosowane do korektora. Będę musiał po prostu kombinować z montażem tego. Ale jak to mówią "święci garów nie lepią"...
Michał_1977 pisze:Jeśli sprawne,to załatwi
Kupię nowe więc myślę że będą sprawne....

Dzięki kolego za pomoc.
Po świętach biorę się za robotę...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości