problem po wymianie tarcz i klocków

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szymko2000 » pn kwie 23, 2012 19:52

witam
wymieniłem klocki i tarcze tylnych hamulców i po przejechaniu ok 200 km zauważyłem że klocki wytarły tylko ok 3cm z ok 5cm powirzchni tarczy. Czy hamulce sie układają czy popełniłem jakiś błąd przy montażu? opisana sytuacja tyczy się obu tarcz w takim samym stopniu.
co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
VWaldini81
LDZ
LDZ
Posty: 308
Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
Lokalizacja: ŁDZ

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: VWaldini81 » pn kwie 23, 2012 20:43

Żeby tak się klocki zjechały po przejechaniu tych 200km, to albo zaciski stoją (powinny koła się zagrzać) i/lub słabe klocki kupiłeś.


Obrazek

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szymko2000 » pn kwie 23, 2012 20:59

klocki są ok chdzi o to że nie hamują całą swoją powierzchnią ( czerwony ślad na tarczy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szpieg » pn kwie 23, 2012 21:26

częstym problemem w mk4 sa zapiekajace sie tloczki w tylnych hamulcach, trzeba je rozebrac i przeczyscic, sprawdz czy kolo swobodnie sie kreci jak jest w powietrzu


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szymko2000 » pn kwie 23, 2012 21:31

koło kręci się ok, nic się nadmiernir nie grzeje. chodzi o to że klocki nie trą całą swoją powierzchnią cierną o całą powierzchnie cierną tarczy.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: XV2 » pn kwie 23, 2012 21:49

Ja ci powiem tak miałem to samo kupiłem tarcze i klocki firma krzak i to samo miałem

Zmieniłem na lepsze i temat się rozwiązał sam teraz bierze całą tarcze.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szymko2000 » pn kwie 23, 2012 21:55

klocki i tarcze steinhof polskiego producenta, który dostarcza swoje produkty na pierwszy montaż fiat auto poland



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szpieg » pn kwie 23, 2012 22:38

steinhof nie ma ISO/TS 16949 , troche słabo jak na dostawce dla automotive, rozne opinie o nich mozna przeczytac, oddaj na gwarancji, moze jakas wada materialowa


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Yaro1981 » pn kwie 23, 2012 23:04

dał byś fotke bo ten rysunek poglądowy jest z dupy :-P , a co do tego że nie bierze całej powierzchni tarczy to przecież normalne, szerokość powierzchni ciernej klocka jest mniejsza niż szerokość tarczy , a że szmelc kupiłeś to już inna sprawa :helm:


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Yaro1981 » pn kwie 23, 2012 23:04

dał byś fotke bo ten rysunek poglądowy jest z dupy :-P , a co do tego że nie bierze całej powierzchni tarczy to przecież normalne, szerokość powierzchni ciernej klocka jest mniejsza niż szerokość tarczy , a że szmelc kupiłeś to już inna sprawa :helm:


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szymko2000 » wt kwie 24, 2012 07:05

zestaw zamontowany z tyłu więc prawie nie hamuje , no i generalnie chciałem sprawdzic polską markę a jeśli chodzi o opinie to ja raczej same pochlebne czytałem. fotkę podeśle w wolnej chwili.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 24, 2012 13:31

Musze cię zmartwic ale czeka cię jeszcze porządna regeneracja zacisków tylnych kól. Przerabiałem to samo na jesieni. Problemem jest zapiekający się zacisk i niewłasciwe działanie układu samoregulacji luzu. Trzeba rozebrać cały tłoczek (na gwincie) i wszystko to dokładnie posprawdzać. U mnie skonczyło się właśnie na wymianie całego tłoczka i problem zniknął.



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: szpieg » wt kwie 24, 2012 15:31

szymko2000 pisze:zestaw zamontowany z tyłu więc prawie nie hamuje , no i generalnie chciałem sprawdzic polską markę a jeśli chodzi o opinie to ja raczej same pochlebne czytałem. fotkę podeśle w wolnej chwili.
niestety ale fiat ma znacznie nizsze wymagania jakosciowe w stosunku do grupy vw, poza tym klocki steinhofa dla fiata (tylko z takimi mialem do czynienia) maja wade konstrukcyjna, tym nie sprawdzilo sie 'dobre bo polskie'


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem po wymianie tarcz i klocków

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 24, 2012 16:34

marcin7x5 pisze:Problemem jest zapiekający się zacisk
Ja z kolei uważam,że jarzmo jest walnięte.Też tak miałem.Po zmianie jarzma,wszystko jest O.K.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości