TROCHIM słyszysz nasze głosy ??????????????zaprzal pisze:w nim ostatnia nadzieja
Advance timing mod
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
i tak i nie powiedzialbym :green_fuck: jednak szkoda, ze w TD nie mozna podlaczac vaga, duzo by to ulatwiloeuglen pisze:Hmm... a robił to już nie jeden razTo_mas pisze: no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 11:19 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
ale ubaw
jeżeli jeszcze tego tu nie było to można sobie poczytać ogólnie zasadzie działania pompy VE
http://www.freetrust.be/piaa1/BoschFuel ... ypeVE2.pdf
i jeszcze to
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=53
a wracając do tematu to w całym tym modzie chodzi o to aby zwiększyć wyprzedzenie kąta wtrysku na wysokich obrotach silnika - wiadomo
Poniżej na fotce widać, że fabrycznie już czas wtryskiwanego paliwa nie zmienia się już od ok 4100 obr a powyżej 4300 obr zmniejsza się. Teraz trzeba zrobić tak aby ta wartość nie zmniejszała się, jest na to oczywiście kilka sposobów:
1. zaopatrujemy się w pokrywę mechanizmu z takiego typu pompy
http://moto.allegro.pl/item287438582_fi ... _2_8d.html
wystarczy tylko przekręcić a nasz przestawiacz wtrysku będzie mógł pokonać dłuższą drogę niż w oryginale.
2. rozebrać pompę i stoczyć/ściąć (jak to tam woli i jak lubi) tuleje mechanizmu ok 5-6mm wystarczy bo i tak już dłuższej drogi to ustrojstwo nie pokona /przeszkadza w tym już budowa korpusu pompy/
3. bawić się w wymianę sprężyn podkładek i innych cudów tylko w tym wypadku wypadało by to zgrać z ciśnieniem wewnętrznym w pompie. Jak wszyscy wiemy /lub się dowiemy czytając troszkę te materiały z góry/ przestawienie kąta zależne jest od ciśnienia wewnętrznego w pompie a to zależne jest od prędkości obrotowej pompy i regulatora ciśnienia no i nie tylko bo wymyślono kilka tików co by w chwili największego obciążenie to ciśnienie zwiększyć co by nam się silnik lepiej wkręcał - i to cudo już jest fabrycznie w pompach vw także nic nie trzeba dodatkowo robić.
Poukładane wg stopnia trudności
oczywiście można sobie powymieniać podkładki i sprężyny tylko nie będzie wiadomo jak to do końca pracuje np. zmniejszając grubość podkładki oczywiście przeniesiemy wyżej maksymalny czas wtryskiwanego paliwa ale również w całym zakresie obrotów przyśpieszymy kąt wtrysku można by to zniwelować przestawiając (zmniejszając) statyczny kąt o wartość jaka przyśpieszyliśmy jak ktoś lubi to proszę bardzo
to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze
jeżeli jeszcze tego tu nie było to można sobie poczytać ogólnie zasadzie działania pompy VE
http://www.freetrust.be/piaa1/BoschFuel ... ypeVE2.pdf
i jeszcze to
http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=53
a wracając do tematu to w całym tym modzie chodzi o to aby zwiększyć wyprzedzenie kąta wtrysku na wysokich obrotach silnika - wiadomo
Poniżej na fotce widać, że fabrycznie już czas wtryskiwanego paliwa nie zmienia się już od ok 4100 obr a powyżej 4300 obr zmniejsza się. Teraz trzeba zrobić tak aby ta wartość nie zmniejszała się, jest na to oczywiście kilka sposobów:
1. zaopatrujemy się w pokrywę mechanizmu z takiego typu pompy
http://moto.allegro.pl/item287438582_fi ... _2_8d.html
wystarczy tylko przekręcić a nasz przestawiacz wtrysku będzie mógł pokonać dłuższą drogę niż w oryginale.
2. rozebrać pompę i stoczyć/ściąć (jak to tam woli i jak lubi) tuleje mechanizmu ok 5-6mm wystarczy bo i tak już dłuższej drogi to ustrojstwo nie pokona /przeszkadza w tym już budowa korpusu pompy/
3. bawić się w wymianę sprężyn podkładek i innych cudów tylko w tym wypadku wypadało by to zgrać z ciśnieniem wewnętrznym w pompie. Jak wszyscy wiemy /lub się dowiemy czytając troszkę te materiały z góry/ przestawienie kąta zależne jest od ciśnienia wewnętrznego w pompie a to zależne jest od prędkości obrotowej pompy i regulatora ciśnienia no i nie tylko bo wymyślono kilka tików co by w chwili największego obciążenie to ciśnienie zwiększyć co by nam się silnik lepiej wkręcał - i to cudo już jest fabrycznie w pompach vw także nic nie trzeba dodatkowo robić.
Poukładane wg stopnia trudności
oczywiście można sobie powymieniać podkładki i sprężyny tylko nie będzie wiadomo jak to do końca pracuje np. zmniejszając grubość podkładki oczywiście przeniesiemy wyżej maksymalny czas wtryskiwanego paliwa ale również w całym zakresie obrotów przyśpieszymy kąt wtrysku można by to zniwelować przestawiając (zmniejszając) statyczny kąt o wartość jaka przyśpieszyliśmy jak ktoś lubi to proszę bardzo
to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nissan Patrol K160
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze
Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze
podpuszczasz nas :PP hehe
a tak na poważnie to wg twoich przemysleń wychodzi na to ze najbezpieczniejszy jest sposób 1 i 2 A próbowałeś któregoś z tych spospobów ?? mowie o 1 i 2 bo o 3 to szkoda gadać za duzo problemów
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
To_mas, 1,2 Trochim robil na mojej pompie i .... pewnie dziala, nie wiem tego sie pewnie nie da sprawdzic ani odczuc "dupohamownia" :green_fuck: na pewno sie kreci wysoko
ale moim zdaniem do tego modu, zeby to miec super dobrze zrobione to trzeba to jakos mierzyc na stole tak jak Trochim wspomnial i wiedziec o jaka wartosc przy jakich obrotach najlepiej przyspieszac itp...
ale moim zdaniem do tego modu, zeby to miec super dobrze zrobione to trzeba to jakos mierzyc na stole tak jak Trochim wspomnial i wiedziec o jaka wartosc przy jakich obrotach najlepiej przyspieszac itp...
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 12:28 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jakby ktoś miał dojście do takich dekielków jak podał Trochim, to bardzo prosze zapodać :PPP chętnie sie w taki zaopatrzę
kolega chciał napisać zakładaj jak przetrwasz to i za tobą pojdą inni (ja)ventil pisze:tomogolf2 napisał/a:
ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??
...ziarnko do ziarnka, zbierze sie miarka...
Takiego moda to bym samemu nie ruszał. Bałbym się coś sknocić. Sam zrobiłem sibie governor moda, niby jest wszystko ok ale jak ustawię zbyt dużą dawkę to mi wolno z obrotów schodzi . Dajcie lepiej Trochim, zarobić a on to wam profesionalnie zrobi
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- eldorado84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
tak sobie czytam i czytam i..... ; a już miałem sprzedawać golfine ale widzę że może jeszcze go trochę pomodze. Opcja nr. mi pasi ale zdjęcie z tą pokrywą mi nie wchodzi - ale wnioskuję że wystarczy wymienić tą pokrywę czy jeszcze coś trzeba zrobić (proszę o zdjęcie pokrywy)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
Mi też nie wyświetla .No i przy okazji dobrze byłoby wiedzieć w jakich pompach szukać takich pokrywek
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 01:18 przez dzidzia24, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=134][color=red][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783997&highlight=#1783997]Moje MK3 AAZ POWER :-)[/url][/b][/color][/size]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości