Rozpórki i usztywniacze samochodu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 1996
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Rozpórki i usztywniacze samochodu

Post autor: KoguT » pt paź 02, 2009 14:03

Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.



Rozpórki dolna i górna:
Przed:
Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.

Obrazek


Po:
Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.

Obrazek


Podczas wejścia w zakręt
Przed:
przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.

Obrazek


Po:
siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.

Obrazek



Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:
Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.

Obrazek


Po:
Fender rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.

Obrazek



Boczna rozpórka dolna:
Przed:
Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.

Obrazek


Po:
Boczna rozpórka stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)

Obrazek



Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:
Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.

Obrazek


Po:
Stabilizator doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.

Obrazek




prosiłbym o podklejenie tematu, ponieważ może się to komuś przydać


obrazki i tekst zaczerpnięty z internetu
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 01:28 przez KoguT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » pt paź 02, 2009 14:42

Bardzo dobry temat kolego :okej:
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 14:42 przez teczka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Engelbert » pt paź 02, 2009 14:48

Fajne grafiki, sporo tłumaczą. :bajer:


VW

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 1996
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pt paź 02, 2009 15:11

obecnie jestem na etapie robienia rozpórek

tylna juz mam zamontowaną i powiem ze odczuwalne jest lepsze prowadzenie w zakręcie,
tył nie lata i plastiki nie trzeszczą

pozostały mi do zrobienia jeszcze na przednie kielichy i dolna łącząca sanki

a z tą kratką pod podwozie bede kombinował jakoś...
tylko sie zastanawiam jak sie bedzie z tą kratką i z rozpórką łącząca sanki jezdzilo na glebie :helm:



Awatar użytkownika
bogus01
MK2 600KM
MK2 600KM
Posty: 115
Rejestracja: pt lis 28, 2008 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bogus01 » pt paź 02, 2009 18:35

no ciekawa sprawa musze powiedziec a z tą kratką to może byc nie ciekawie na krawężnikach i poza miastem na wiejskich drogach



MatMax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 15:52
Lokalizacja: Lubiechowo
Kontakt:

Post autor: MatMax » śr paź 07, 2009 13:17

Super grafiki. Każdy lalik będzie wiedział o co tutaj chodzi. Dzięki :pub:


MATMAX

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » śr paź 07, 2009 18:53

ja mam może głupie pytanie jak przykręcacie od góry rozporki przecież trza przez kielich od góry przestrzelić śrubę i zakręcić a od dołu przecież jest poduszka z łożyskiem to jak ona się tam zmieści?? przecież nie opiera się na łbach od śrub albo nakrętkach??
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 16:39 przez x86635, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr paź 07, 2009 19:23

No to muszę założyć rozpórki :bigok:
Mam takie małe pytanko o MK2: bo w dwójce jest już stabilizator fabrycznie, więc kupię sobie rozpórkę górną, można ją dostać bez problemu. A piszesz też o rozpórce dolnej i czy do MK2 coś takiego się da zamontować i gdzie można ją kupić, bo ja tylko widziałem przednie górne, a dolnych nie...

1.Przednia górna, np.: http://allegro.pl/item749936212_rozpork ... ml#gallery

2. Przednia dolna np: ??????? GDZIE MOŻNA TAKĄ DOSTAĆ? PROSZĘ O LINK

3.Stabilizator jest fabrycznie.

4.Górna tylna, np.: http://allegro.pl/item743094960_rozpork ... ml#gallery

Do Mk2 są tylne DOLNE rozpórki? Bo zwykłym MK2 jest z tyłu belka nie wahacze, więc do belki daje się też dolną rozpórkę? Czy tylko idzie górna?

[ Dodano: 07 Paź 2009 19:28 ]
A tu temat w który jest wyraźnie napisane, że trzeba założyć górną i dolną rozpórkę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72662
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 19:25 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » śr paź 07, 2009 21:40

Xabingo pisze:No to muszę założyć rozpórki :bigok:
Mam takie małe pytanko o MK2: bo w dwójce jest już stabilizator fabrycznie, więc kupię sobie rozpórkę górną, można ją dostać bez problemu. A piszesz też o rozpórce dolnej i czy do MK2 coś takiego się da zamontować i gdzie można ją kupić, bo ja tylko widziałem przednie górne, a dolnych nie...

1.Przednia górna, np.: http://allegro.pl/item749...lu.html#gallery

2. Przednia dolna np: ??????? GDZIE MOŻNA TAKĄ DOSTAĆ? PROSZĘ O LINK

3.Stabilizator jest fabrycznie.

4.Górna tylna, np.: http://allegro.pl/item743...na.html#gallery

Do Mk2 są tylne DOLNE rozpórki? Bo zwykłym MK2 jest z tyłu belka nie wahacze, więc do belki daje się też dolną rozpórkę? Czy tylko idzie górna?

[ Dodano: 07 Paź 2009 19:28 ]
A tu temat w który jest wyraźnie napisane, że trzeba założyć górną i dolną rozpórkę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72662
kolego z tego co wyczytalem to stabilizator odpowiada za cos innego niz rozporka a w mk2 dolnej nie trzeba bo sa solidne "sanki" silnika co innego w mk1 :bajer:



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 1996
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » śr paź 07, 2009 23:02

w mk2 i w mk3 montuje sie na przednim mocowaniu wachaczy
czyli do tych śrub ktorymi przykręca sie wachacze od przodu
poprostu trzeba je połączyć zeby sie nie rozjezdzały



Serek_s91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 18:33
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Serek_s91 » czw paź 08, 2009 16:18

czyli ten stabilizator przedni co jest montowany w mkII gti pasuje do mkII 1.3 ??



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » czw paź 08, 2009 19:23

Serek_s91 pisze:czyli ten stabilizator przedni co jest montowany w mkII gti pasuje do mkII 1.3 ??
pewnie ze tak :bigok:



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw paź 08, 2009 21:19

x86635 pisze:pewnie ze tak :bigok:
A przy jakich silnikach jest montowany fabrycznie stabilizator w MKII? Ja mam przy RP-ku 1.8.
GTI zapewne wszystkie miały, GT pewnie też, choć mój RP to wersja CL.

Gadałem z gostkiem i mi załatwi przednią dolną rozpórkę. A co do tylnej dolnej do MK2 to pisał, że czegoś takiego nikt nie robi, bo z tyłu jest belka, a nie wahacze.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » czw paź 08, 2009 21:32

Xabingo pisze:A przy jakich silnikach jest montowany fabrycznie stabilizator w MKII? Ja mam przy RP-ku 1.8.
GTI zapewne wszystkie miały, GT pewnie też, choć mój RP to wersja CL.

Gadałem z gostkiem i mi załatwi przednią dolną rozpórkę. A co do tylnej dolnej do MK2 to pisał, że czegoś takiego nikt nie robi, bo z tyłu jest belka, a nie wahacze.
były chyba od 1.8 a w i każdych jettach
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 21:34 przez x86635, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości