Do czego sluzy ten "zawor" oraz te ciegno w turbie

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

RsNeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:31
Lokalizacja: Braintree
Kontakt:

Do czego sluzy ten "zawor" oraz te ciegno w turbie

Post autor: RsNeo » ndz cze 17, 2007 22:45

Witam wszystkich - z gory dziekuje za pomoc.
Mam male pytanko:
do czego sluzy ten "zawor" oraz te ciegno w turbie.
czy zmiana dlugosci tego ciegna spowoduje pozniejsze otwieranie sie zaworu bezpieczenstwa co pozwoli mi zwiekszyc cisnienie podawane poprzez turbo.

Obrazek

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2007 22:46 przez RsNeo, łącznie zmieniany 1 raz.


Worze sie Peugeotem 405 GTX Durbo_D.
Narazie tyle...
... ten niedosyt mocy ...

hezek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr maja 02, 2007 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: hezek » ndz cze 17, 2007 23:19

witam

to ciegno służy do regulacji ciśnienia im wczesniej sie otwiera zawór tym mniejsze cisnienie spalin idzie na łopatki i mniejsze obroty co za tym idzie mniejsze ciśnienie dolotowe i odwrotnie



RsNeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:31
Lokalizacja: Braintree
Kontakt:

Post autor: RsNeo » ndz cze 17, 2007 23:54

Witam

" chce uzyskac wieksze doladowanie turbo (standardowo 1bar) "

Czyli w jakiej pozycji zablokowac to ciegno by cale spaliny szly w strone turbo ?
W pozycji takiej jak ustawia sie zawor w czesie wylaczenia silnika?
Czy moze w tym momencie jak silnik jest na pelnych obrotach czyli gdy zawor pod wplywem cisnienia sie wypchnie i popchnie te ciegno ?

pozdrawiam


Worze sie Peugeotem 405 GTX Durbo_D.
Narazie tyle...
... ten niedosyt mocy ...

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pn cze 18, 2007 00:37

Te cięgno powinno być gwintowane, jak skrócisz je to będzie wyższe ciśnienie doładowania.



Awatar użytkownika
boyler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 19, 2005 14:46
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: boyler » pn cze 18, 2007 18:10

a nie lepiej dać mbc?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn cze 18, 2007 22:35

nie bo mbc robi overboosty a skracajac lage w turbo( akurat dokladnie tej) na kazde 1,2 obrotu to 0,1 bar wiecej od standardowego 0,75 bara.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

RsNeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:31
Lokalizacja: Braintree
Kontakt:

Post autor: RsNeo » wt cze 19, 2007 00:59

Witam
I dziekuje za pomoc, jak by nie bylo specjalistom w tej dziedzinie.
Teraz juz wiem jak to zrobic by nie przeladowac silnika.

I jeszcze pytanko z innej beczki:
Czy zablokowanie tego zaworu w pozycji maksymalnego doladowania i kupno zaworu bezpieczenstwa 1.75bara jest oplacalne? Czy moze przy tym doladowaniu ten harakterystyczny (fajny) syk nie bedzie slyszalny.
Jesli tak to jaki zawor mi mozecie polecic i czy zamontowanie go intercoolerze (plastikowa obudowa) zda mi egzamin.

pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje,

P.S.
W niedziele opisze swoje zmagania ;-)


Worze sie Peugeotem 405 GTX Durbo_D.
Narazie tyle...
... ten niedosyt mocy ...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt cze 19, 2007 11:55

RsNeo pisze:I jeszcze pytanko z innej beczki:
Czy zablokowanie tego zaworu w pozycji maksymalnego doladowania i kupno zaworu bezpieczenstwa 1.75bara jest oplacalne?
blokowanie w pozycji max szybko wykonczy ci turbine. dodatkowy zawor zeby bylo pss pss nic nie da, szkoda pieniedzy. w benzyniaku sie sprawdza, a ty lepiej sobie paliwa za ta kase kup.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt cze 19, 2007 20:02

ten syk co mowisz to bedzie4 przy zalozeniu blow'a a takie zblokowanie zaworu ukreci ci wirnik...

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 20:02 ]
a i gdzie ty chcesz wcisnac 1,75 bara :) zwykly motor temu nie podola....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

RsNeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:31
Lokalizacja: Braintree
Kontakt:

Post autor: RsNeo » śr cze 20, 2007 01:53

Silnik na 1.75bara nie wytrzyma ?
hmm to mnie to troszke zblokowalo ...

Turbo daje standardowo 1bar (mam wskaznik i takze robilem pomiary), myslalem ze 1.75bar nie bedzie zbyt duzo. Lecz jesli to za wiele to ile polecacie ?

I co sie moze stac jesli przedobrze sprawe ? ;-)

pozdrawiam


Worze sie Peugeotem 405 GTX Durbo_D.
Narazie tyle...
... ten niedosyt mocy ...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 20, 2007 08:11

to zalezy jakie masz turbo teraz. jak jakas popierdolka to max z 1.3 bara. nawet przy takim dmuchnieciu moze sie cos wysrac. to juz indywidualna kwestia stanu silnika. kolego, pamietaj, ze samym powietrzem sie nie jedzi, takze samo zwiekszenie doladowanie nic nie da albo minimalny efekt nie warty zylowania turbulum.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości