Przyblokowane jedno koło
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Przyblokowane jedno koło
Witam. Jeszcze jeden problem z moim MK4 - szukając usterki w zawieszeniu zauważyłem, że jedno koło nie obraca się swobodnie, tzn można je obrócić ręką jednak czuć że hamulec ciągle lekko trzyma. Konkretnie chodzi o prawy przód, auto to MK4 ASZ. Domyślam się że to jest jakaś typowa przypadłość? Co potrzebuję kupić żeby na spokojnie usiąść i zrobić ten hamulec?
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Przyblokowane jedno koło
Na początek to byś przynajmniej zacisk ściągnął i sprawdził czy któryś z klocków w przyblokował się w prowadnicy i czy tłoczek zacisku pracuje prawidłowo.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Przyblokowane jedno koło
Spec mi ostatnio robił tarcze i klocki i zwrócił uwagę na blokujący się zacisk, ale jeszcze sam sprawdzę
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Przyblokowane jedno koło
Postukaj młotkiem w zacisk a odpuści ( regeneracja/wymiana )
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Przyblokowane jedno koło
Reperaturkę zacisku. Do tego przydatny może być smar Ate do tłoczków hamulcowych w niebieskiej tubce.
Przyblokowane jedno koło
Czyszczenie zacisku, trzymaka, klocków, cylinderka powinno załatwić sprawę+ oczywiście smarowanie.
Re: Przyblokowane jedno koło
Wyczyścić kolego można auto na myjni kompletna regeneracja może pomoc choć nie musi.dam18 pisze:Czyszczenie zacisku, trzymaka, klocków, cylinderka powinno załatwić sprawę+ oczywiście smarowanie.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Re: Przyblokowane jedno koło
Od dawien dawna stosuje taką metodę i wszystko działa jak należy. Chyba że wyżej wymienione elementy kwalifikują się do regeneracji, w takim przypadku oddaje lub kupuje nowe części. Wszystko zależy od stanu zużycia.XV2 pisze:Wyczyścić kolego można auto na myjni kompletna regeneracja może pomoc choć nie musi.dam18 pisze:Czyszczenie zacisku, trzymaka, klocków, cylinderka powinno załatwić sprawę+ oczywiście smarowanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Przyblokowane jedno koło
Ma ktoś może link do allegro z odpowiednim zestawem naprawczym zacisku? Jest tyle tego do wyboru że sam nei wiem, a na razie nie mam jak sprawdzić :/ Auto to MKIV ASZ 2003r z napędem na przód
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Przyblokowane jedno koło
1) Na początek sprawdzić czy guma teleskopowa zacisku nie jest uszkodzona jeżeli tak wymiana plus czyszczenie cylinderka+smarowanie smarem do zacisków (broń boże towot)
2) Sprawdzenie prowadnic zacisku jeżeli są wżery to wymiana na nowe + smar do zacisków ten sam co w pkt1
3) Czyszczenie szczotka druciana+pilnik powierzchni oporowych klocka/zacisku+po zmontowaniu smar miedziany
4) Jeżeli pkt 1÷3 zawiodły do wymiany uszczelka tłoczka dopiero teraz bo wyciągnięcie tłoczka z zacisku to już grubsza sprawa jeżeli tłoczek wyjęty to sprawdzić czy swobodnie spływa płyn ze zbiorniczka. Czy cały czas zacisk się napełnia jeżeli tak to założyć nową uszczelkę tłoczka jeżeli nie założyć nową uszczelkę tłoczka i patrz pkt kolejny
5) Jeżeli płyn nie spływa przy układzie otwartym to spuchnięty jest przewód giętki-> do wymiany.
6) Jeżeli wykonywane były prace 4÷6 to odpowietrzenie hamulców. Uwaga na odpowietrznik najpierw młotkiem delikatnie od góry kilka razy potem nasadką lub oczkiem odkręcanie delikatnie żeby nie urwać.
7) błędem jest myśleć że płynu hamulcowego się nie wymienia. Jeżeli wykonywane były operacje od 4 to kupić butelkę płynu i przy okazji wymienić.
Musi chodzić
Ps. Prawe koło ma dalej do pompy hamulcowej z tego tytułu trudniej cofać się tłoczkowi i nie będzie tak cudnie chodziło jak koło lewe wiec trzeba na to zrobić poprawkę.
2) Sprawdzenie prowadnic zacisku jeżeli są wżery to wymiana na nowe + smar do zacisków ten sam co w pkt1
3) Czyszczenie szczotka druciana+pilnik powierzchni oporowych klocka/zacisku+po zmontowaniu smar miedziany
4) Jeżeli pkt 1÷3 zawiodły do wymiany uszczelka tłoczka dopiero teraz bo wyciągnięcie tłoczka z zacisku to już grubsza sprawa jeżeli tłoczek wyjęty to sprawdzić czy swobodnie spływa płyn ze zbiorniczka. Czy cały czas zacisk się napełnia jeżeli tak to założyć nową uszczelkę tłoczka jeżeli nie założyć nową uszczelkę tłoczka i patrz pkt kolejny
5) Jeżeli płyn nie spływa przy układzie otwartym to spuchnięty jest przewód giętki-> do wymiany.
6) Jeżeli wykonywane były prace 4÷6 to odpowietrzenie hamulców. Uwaga na odpowietrznik najpierw młotkiem delikatnie od góry kilka razy potem nasadką lub oczkiem odkręcanie delikatnie żeby nie urwać.
7) błędem jest myśleć że płynu hamulcowego się nie wymienia. Jeżeli wykonywane były operacje od 4 to kupić butelkę płynu i przy okazji wymienić.
Musi chodzić
Ps. Prawe koło ma dalej do pompy hamulcowej z tego tytułu trudniej cofać się tłoczkowi i nie będzie tak cudnie chodziło jak koło lewe wiec trzeba na to zrobić poprawkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości