Gasnący silnik na wolnych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Witam,
kilka dni temu spotkała mnie nie miła sytuacja. Zaczęło mi gasnąć auto każdorazowo gdy wrzucałem na luz(np. na światłach). Obroty spadały i po prostu gasło(robiłem nieludzkie kombinacje jadąc w mieście, żeby tylko mi nie zgasło). Czytając to forum postanowiłem zacząć od przepustnicy i ją wyczyścić, jak postanowiłem tak też zrobiłem i odziwo czego się nawet nie spodziewałem zapalił i trzymał obroty.
Niestety codziennie rano gdy zapalam samochód to gaśnie, muszę go potrzymać chwilę na wyższych obrotach lub przejechać dosłownie kawałek i wtedy wszystko wraca do normy. Nie robiłem jeszcze adaptacji przepustnicy przez komputer bo ponoć sama się zaadaptuje. Także wolałem tego nie ruszać. Ale podłączając komputer wyszły mi błędy, które nie wiem czego dotyczą.
Może ktoś z forumowiczów miał coś podobnego i jest mi w stanie pomóc:
3 Faults Found:
00609 - Ignition Output 1
26-10 - Output Open - Intermittent
00610 - Ignition Output 2
26-10 - Output Open - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
26-00 - Output Open
I czy ma to wpływ na gaśnięcie samochodu. Ten ostatni mnie niepokoi ponieważ dotyczy nastawnika przepustnicy. Ale to tylko wyczytałem i nie mam pojęcia co z tym teraz zrobić.>
kilka dni temu spotkała mnie nie miła sytuacja. Zaczęło mi gasnąć auto każdorazowo gdy wrzucałem na luz(np. na światłach). Obroty spadały i po prostu gasło(robiłem nieludzkie kombinacje jadąc w mieście, żeby tylko mi nie zgasło). Czytając to forum postanowiłem zacząć od przepustnicy i ją wyczyścić, jak postanowiłem tak też zrobiłem i odziwo czego się nawet nie spodziewałem zapalił i trzymał obroty.
Niestety codziennie rano gdy zapalam samochód to gaśnie, muszę go potrzymać chwilę na wyższych obrotach lub przejechać dosłownie kawałek i wtedy wszystko wraca do normy. Nie robiłem jeszcze adaptacji przepustnicy przez komputer bo ponoć sama się zaadaptuje. Także wolałem tego nie ruszać. Ale podłączając komputer wyszły mi błędy, które nie wiem czego dotyczą.
Może ktoś z forumowiczów miał coś podobnego i jest mi w stanie pomóc:
3 Faults Found:
00609 - Ignition Output 1
26-10 - Output Open - Intermittent
00610 - Ignition Output 2
26-10 - Output Open - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
26-00 - Output Open
I czy ma to wpływ na gaśnięcie samochodu. Ten ostatni mnie niepokoi ponieważ dotyczy nastawnika przepustnicy. Ale to tylko wyczytałem i nie mam pojęcia co z tym teraz zrobić.>
Re: Gasnący silnik na wolnych obrotach
Dzisiaj zacząłem robić adaptację, ale niestety wyskoczył error.
Teraz dodatkowo mam błąd, którego nie mogę skasować.
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
Teraz dodatkowo mam błąd, którego nie mogę skasować.
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Jeżeli chodzi o przepustnicę to jak wcześniej pisałem, czyściłem ją tydzień temu ponieważ gasło mi auto. Ogólnie nie była aż tak brudna, ale po wyczyszczeniu auto zaczęło chodzić. Teraz gaśnie tylko po dłuższej przerwie np. z rana gdy odpalam. Po chwili wszystko jest ok i na luzie pokazuje równe obroty.
Nie wiem jak wygląda sprawa silnika krokowego odpowiedzialnego za obroty na biegu jałowym. Czyściłem tylko przepustnicę, a tego nie sprawdzałem.
Kolejna sprawa jest taka, że spadają mi obroty podczas kręcenia kierownicą na biegu jałowym. To jest normalne?
Nie wiem jak wygląda sprawa silnika krokowego odpowiedzialnego za obroty na biegu jałowym. Czyściłem tylko przepustnicę, a tego nie sprawdzałem.
Kolejna sprawa jest taka, że spadają mi obroty podczas kręcenia kierownicą na biegu jałowym. To jest normalne?
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Tak jest to normalne w tych 16v. Mają niskie obroty na biegu jałowym niestety.marVV pisze:Kolejna sprawa jest taka, że spadają mi obroty podczas kręcenia kierownicą na biegu jałowym. To jest normalne?
Adaptację robiłeś po skasowaniu wartości wyuczonych?
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Ok jeżeli normalne to jeden problem z głowy.
Tak dokładnie tak robiłem, ale startuje 'run adaptation' i po chwili error.
Korzystałem z tego przy czyszczeniu i adaptacji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
Tak dokładnie tak robiłem, ale startuje 'run adaptation' i po chwili error.
Korzystałem z tego przy czyszczeniu i adaptacji:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Skoro nie chce dokończyć adaptacji to raczej wina będzie w przepustnicy.
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Jeżeli chodzi o kupno nowej to zawsze była taka sama w golfie 4 w silniku 1.4?
Bo na allegro niektóre wyglądają lekko inaczej i mają różne numery.
Stąd pytanie jak wybrać w miarę dobrą i pasującą przepustnicę?
Bo na allegro niektóre wyglądają lekko inaczej i mają różne numery.
Stąd pytanie jak wybrać w miarę dobrą i pasującą przepustnicę?
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Były różne. Jedne miały sterowanie na linkę a inne były w pełni elektroniczne. Najlepiej jakbyś podmienił od kogoś kto ma sprawną aby mieć pewność albo użyczyć swojej komuś i zrobić próbę adaptacji.
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Dzisiaj znów pojawiły mi się problemy i auto nie dość, że gasło to również zaczęło szarpać.
Znalazłem przyczynę, ale nie mam pojęcia co to jest za element, jakby jakaś regulacja spalin/powietrza?
Element oznaczony na czerwono wypadł, gdy go wkładałem to auto chodziło dobrze, jak wypadało to się dławiło.
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to jest i za co jest odpowiedzialne?
To jest może zawór EGR czy się mylę?
Znalazłem przyczynę, ale nie mam pojęcia co to jest za element, jakby jakaś regulacja spalin/powietrza?
Element oznaczony na czerwono wypadł, gdy go wkładałem to auto chodziło dobrze, jak wypadało to się dławiło.
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to jest i za co jest odpowiedzialne?
To jest może zawór EGR czy się mylę?
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Jest egr. Jeżeli jest nieszczelny to silnik będzie szarpał lub gasł na biegu jałowym.
Gasnący silnik na wolnych obrotach
Dzisiaj zaślepiłem rurkę, która idzie od EGR do przepustnicy od strony przepustnicy.
Narazie zadziałało i auto nie gaśnie. Na biegu jałowym lekko falują obroty, ale zaraz jadę się przejechać zobaczyć jak chodzi.
Nie wiem też czy nie przesmarować mojej zaślepki jakimś silikonem wysokotemperaturowym, żeby układ uszczelnić?
Narazie zadziałało i auto nie gaśnie. Na biegu jałowym lekko falują obroty, ale zaraz jadę się przejechać zobaczyć jak chodzi.
Nie wiem też czy nie przesmarować mojej zaślepki jakimś silikonem wysokotemperaturowym, żeby układ uszczelnić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości