Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Czyszczenie przepustnicy - instrukcja

Postprzez luk99 » So mar 25, 2006 22:11

Czyszczenie przepustnicy ( przepustnica ) instrukcja MKIV:

A) Co potrzebne do czyszczenia:
1. Wkretak Trox20 , Wkretak krzyżak
2. Inbus 5mm (jakis dobry)
3. Pedzelek
4. Benzyna ekstrakcyjna ok. 250ml
5. Szmatka i papier kuchenny.
6. Ew. jakas szczotka miękka miedziana

B) Co potrzebne do adaptacji (aby obroty nie wariowały po wyczyszczeniu):
1. np. Interfejs VAG na max232 , lub KKL , lub OPTO
2. Program np. VAG-COM 3.11.2

ad.A
Jak wykonać:
Odkrecamy osłone silnika Inbus 5mm (4 srubki)
Odkrecamy gorną pokrywe filtr powietrza chyba ok. 7 srubek krzyżak.
Wyjmujemy filtr , czyszczcimy obudowe.
Odkrecamy dolna obudowe od rury wlotowej (lewa strona jak sie patrzy na silnik, mała srubka krzyzak).
Odkrecamy dolna obudowe 2 srubki jedna przod i jedna wew. dolnej obudowy TROX20
No i widzimy przepustnice z prawej strony. Zdejmujemy linke gazu i odlaczamy wtyk od elektroniki. Odkrecamy 4 sruby inbusem 5mm. Wyjmujemy przepustnnice i czyscimy (klapke ktora sie rusza - na błysk, jej boczki tez) oraz scianki przez ktore przelatuje powietrze (mozliwe jak najlepiej, aby bylo widac stal). Pod przepustnica jest tez (aluminowa) uszczelka, wyjmujemy i czyszcimy ja (na błysk) oraz miejsce jej przylegania pod uszczelka (a pod uszczelka wlotu do silnika juz nie trzeba, raczej ciezko by bylo, wiec sobie to odpuszczamy).
Wszystko składamy i skrecamy.

Ad. )adpatacja przepustnicy.
Podlaczamy interfejs do gniazda (wylaczony silnik i zaplon musi BYC !), podlaczamy do komputera. Uruchamiamy zaplon (nie wlaczamy silnika !). Uruchamiamy VAG-COM i wykonujemy 01- Silnik 10-Adaptation , kanal 00 i save nastepenie znow 01- silnik , 04- Nastawy podstawowe, 098- Grupa , i GO. Po chwili ustawiania 5 sek - powinno byc napisane Adaptaion OK po prawej stronie. Wychodzimy z programu. Wylaczamy zaplon po 30sek. Odlaczamy intefejs i jedziemy na jazde probna :). Jezeli jeszcze troszke cos nie tak.....rozgrzewany silnik min do 80c i przeprowadzamy jeszcze raz adpatacje.
Przez pierwsze 50-100km obroty min moga byc na ok. 900 pozniej wyrownaja sie na ok 750 rowne :)

Wazna sprawa aby przy adaptacji nie bylo zadnych bledow w kompie samochodu !

Jezeli nie masz intefejsu mozesz probowac jezdzic bez apatacji calkiem moziliwe ze przepustnica sama sie zaadoptuje po kilka jazdach.
Gdzies na forum bylo jeszcze cos z + i - na akumulatorze jednak wole tego nie sprawdzac :)

Czasu trzeba troche poswieci - najdluzej idzie czyszczenie.
Co 20-30 tys trzeba niestety przepustnice czyscic, wiec lepiej zaopatrzyc sie w interfejs za 80zł i robic to samemu.
Objawy jakie u mnie byly - na biegu jałowym obroty chodza rowniutko, jednak ze przy jezdzie i zmianie biegow obroty spadaly do 300-600 pozniej znow wzrastastay do 800 (czasem tez silnik gasł). Po zabiegu obroty nie spadaja ponizej 800.

Mam nadzieje ze opis pomoze kolejnym klubowiczom :)

Jak gdzies cos sie pomyliem prosze o poprawe :)
jak masz problemy z połaczniem przez Vag sproboj obnizyc predkość portu ew. troche w ustrawieniach portu w programie

Pochwały przyznane za post: 5
Ostatnio edytowano Wt wrz 04, 2007 09:57 przez luk99, łącznie edytowano 6 razy
luk99
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N sie 07, 2005 16:03
Lokalizacja: Warszawa
Online: 2h
Pomógł: 33

Postprzez stonefree » So mar 25, 2006 23:13

:pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 48m
Pomógł: 361

Postprzez regitmc » Cz maja 25, 2006 15:55

luk99 jakbyś mial jakieś fotki to możesz wysłać do admina jako poradę...
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Online: 8m
Pomógł: 70

Postprzez Mortek » Pn mar 19, 2007 19:05

Witam
Mam taka prosbe, zamierzam zabrac sie za czyszczenie przepustnicy i problem jest taki ze chcialbym ja zaadaptowac, a jedyny program jaki mi sie laczy z kompem a dokladnie ze sterownikiem silnika to vwtool 2.0.9pl. Niemam zupelnie pojecia jak to zrobic, gdzie wpisac te wartosci ktore sa podane w pierwszym poscie?? Probowalem sie laczyc przez inne programy, ale niestety zaden VAG nie chce sie polaczyc ze sterownikiem silnika, za kazda pomoc bede wdzieczny.
Pozdrawiam
Mortek
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz lis 23, 2006 15:37
Lokalizacja: Tarnów
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez Himen88 mk4 » Pn maja 07, 2007 21:02

Może maktoś jakieś fotki do tego??a czy w silnikach SR jest inaczej??bo troche mi sie ten opis nie zgadza
Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So kwi 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Online: 7m
Pomógł: 2

Postprzez bodix » Wt wrz 04, 2007 09:26

Witam.
W SR faktycznie trochę jest inaczej. Może uzupełnię z lekka opis dla silnika 1.6 SR (krok po krokuj ja zrobilem i dziala rewelacyjnie):

Procedura czyszczenia przepustnicy w golfie 1.6 sr:

1) Odkrecamy gorna obudowe filtra powietrza (2 wkrety krzyzak)
2) Wyjmujemy wtyk od elektroniki (dołączony do sondy w rurze od filtra pow.)
3) Odkrecamy 2 obudowy silnika (zewnetrzna i wewnetrzna – 7 nakretek ‘10ka’)
4) Obsuwamy obejmy na glowną rurę doprowadzajacą powietrze, objemę od rurki bocznej (chyba odma – do wlewu oleju idzie, i taką malutki przewód pod przewodem od odmy)
5) Zdejmujemy rurę i kladziemy na bok.
6) Zdejmujemy przewod z gory idący do przepustnicy, 2 przewody od chlodzenia ( z boku – ja zdejmowalem nie na przepustnicy, ale na ‘rozejsciu’ – latwiej się zdejmuje). Uwaga – z przewodow od chlodzenia leci plyn, wystraczy czyms do gory je podpiac, lub zatkac czymkoliwek
7) Odkrecamy przepustnice – 4 wkrety trox.
8) Czyscimy na glanc przepustnice, również rurę od powietrza, dodatkowo wyczyscilem sondę, która jest w srodkowej czesci rury (2 troxy)
9) Skladamy w kolejnosci odwrotnej
10) Adatpacja zgodnie z opisem
11) Mi zadzialo po rozgrzaniu silnika i ponownej adaptacji przez kompa , chociaz do konca nie wiem, czy to vwtool pomogl, czy tez golf sam się zaprogramowal :)

Silniczek chodzi nie do poznania :) wcześniej obroty falowaly i nieraz gasł przy zrzucaniu na luz. Teraz obroty równiutkie, ani razu nie zachwialy się ani nie gasl.
bodix
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn paź 02, 2006 09:12
Lokalizacja: warszawa rondo wiatraczna
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez lukjar7 » So lut 16, 2008 17:36

no i przepustnica wyczyszczona :)
odczucia ??:P
samochodzik duzo szybciej wchodzi na wieksze obroty :D
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Online: 3h 27m
Pomógł: 36

Postprzez jakub1982 » So lut 16, 2008 18:08

Witam

Super instrukcja.
Panowie proponuje przenieś ten temat do działu FAQ - bo tu wsiąknie.


Pozdrawiam
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława
Online: 6h 7m
Pomógł: 8
Auto: Variant
Silnik: ATD

Postprzez pmangel » N lut 17, 2008 00:18

a tak pytanie z wiazane z tym interfejsem. Zamierzam kupic cos takie i przy okazji ze juz bede mial to wyczyscic przepustnice ale niewiem jaki wybrac interfesj ktory ma jakis program zebym byl jednak wpleni zadowolony. Mozecie cos polecic co macie albo wiecie cos w tym temacie. Z gory dzieki pozdrawiam
pmangel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn sie 27, 2007 14:29
Lokalizacja: Poznań
Online: 17h 42m
Auto: Golf mk IV
Silnik: AKL

Postprzez Kolec » N lut 17, 2008 11:10

pmangel napisał(a):...ale niewiem jaki wybrac interfesj ktory ma jakis program zebym byl jednak wpleni zadowolony. Mozecie cos polecic co macie albo wiecie cos w tym temacie. Z gory dzieki pozdrawiam


Jak nie wiesz to poszukaj i poczytaj troche.
Interfejs raczej nie posiada oprogramowania :)

Przykładowe interfejsy (ja mam takie i jestem w pełni zadowolony)
VIAKEN
Bdb program
VAG-COM

Moze się przyda.
Pozdrawiam
>KOLEC<

"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 0s

Postprzez BLU 404 » Pt maja 09, 2008 19:02

Właśnie jestem po czyszczeniu przepustnicy w moim SR i chciałem dopisać kilka info, może większości tutaj znanych:

1. Nie odchylać przepustnicy do maksymalnego obrotu - możliwość uszkodzenia zakresu, a nowa kosztuje
2. Nie polerować szmatkami lub papierem ściernym - zwiększona średnica zniemia parametry przepustnicy

No i tyle, moja się ładnie już świeci i jest po adaptacji, a przedtem wyglądała tak jak na foto
Co do poprawy to szczerze powiem, że mój SR akurat przerywał i teraz się nawet nie zająknie chociarz do pełnej płynności mu troche brakuje, ale to jeszcze wybadam...
Obrazek
BLU 404
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 14, 2006 20:25
Lokalizacja: Bieruń
Online: 0s

Postprzez krzyzak » So maja 10, 2008 18:56

witam wszystkich ;) i odrazu przystepuje do zadania pytania bo juz nie wyrabiam z moim golfikiem IV. Moze ktos sie spotkał z takim przypadniek i udało mu sie to dziadostwo usunac.
Falujące obroty Golf IV 1.6 '98
Mój problem polega na tym że na biegu jałowym np. w momencie jak dojeżdżam do skrzyżowania falują obroty silnika tak od około 900 obr. do 1200 obr i po jakim czasie spadną na 900 obr. Czasami jest ok ale rzadko się to zdarza.W jaki sposób sie z tym uporać?
Jak ktos to odczyta to bardzo ale bardzo prosze o porade bo u mechanikow nic sie nie dowiaduje ,tylko słysze słowa ze z tym mozna jezdzic. Moze i mozna ale to denerwuje wrrrrrrrr
Obrazek

:gora: 1 % PODATKU DLA MAŁEGO KRZYZAKA :gora:
krzyzak
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So maja 10, 2008 18:02
Lokalizacja: MALBORK
Online: 33d 23h 4m
Pomógł: 1
Auto: MK 4 1.6 SRuuuu
Silnik: AKL

Postprzez Kminik » So maja 10, 2008 19:00

krzyzak napisał(a):witam wszystkich ;) i odrazu przystepuje do zadania pytania bo juz nie wyrabiam z moim golfikiem IV. Moze ktos sie spotkał z takim przypadniek i udało mu sie to dziadostwo usunac.
Falujące obroty Golf IV 1.6 '98
Mój problem polega na tym że na biegu jałowym np. w momencie jak dojeżdżam do skrzyżowania falują obroty silnika tak od około 900 obr. do 1200 obr i po jakim czasie spadną na 900 obr. Czasami jest ok ale rzadko się to zdarza.W jaki sposób sie z tym uporać?
Jak ktos to odczyta to bardzo ale bardzo prosze o porade bo u mechanikow nic sie nie dowiaduje ,tylko słysze słowa ze z tym mozna jezdzic. Moze i mozna ale to denerwuje wrrrrrrrr


Dołaczam sie do pytania.
Kminik
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr maja 07, 2008 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 0s

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Nasi przyjaciele: Car Audio,