dokręcanie panewek wału korbowego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: kali1209 » pn cze 25, 2012 23:10

Mam zamiar wymieniać pierścienie, tylko jaką wartością dokręcić panewkę wału korbowego.
Jak ustawić pierścienie tłokowe.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: Borys » wt cze 26, 2012 14:02

kali1209 pisze:Mam zamiar wymieniać pierścienie, tylko jaką wartością dokręcić panewkę wału korbowego.
Jak ustawić pierścienie tłokowe.

przy wymianie pierścieni nie potrzbea odkrecac panewek walku korbowego, trzeba odkrecic stopkę korbowodu :) moment dokrecania korbowodu to 30Nm + 90 st, a co do ustawienia pierscienia to na opakowaniu pierścieni miasz rozpiske, która stronądo góry i jak ustawic pierscienie wg siebie



kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: kali1209 » wt cze 26, 2012 14:34

chodziło mi o dokręcanie obudowy panewek wału korbowego, muszę odkręcić żeby cały tłok z korbowodem wyjąć.
Wiesz o co m i chodzi. dodaje zdjęcie przykładowe Obrazek



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: Borys » śr cze 27, 2012 11:04

kali1209 pisze:chodziło mi o dokręcanie obudowy panewek wału korbowego, muszę odkręcić żeby cały tłok z korbowodem wyjąć.
Wiesz o co m i chodzi. dodaje zdjęcie przykładowe Obrazek

własnie to co na zdjeciu zaznaczyłes to jest korbowód a z jaką siła się to dokręca napisałem ci post wyzej.



kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: kali1209 » pn lip 02, 2012 14:57

pozakładałem tłoki i teraz moje pytanie czy powinien być jakiś luz między podstawą korbowodu a wałem, jak będę dokręcał panewki korbowodu żeby nie obcierały o wał, czy tylko po dokręcać i już



kali1209
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 16:39

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: kali1209 » pn lip 02, 2012 21:37

koledzy ważne pytanie, może wiece.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Tdi afnkolejność dokręcania podpór wału

Post autor: JABcok20 » pt lip 27, 2012 21:18

Witam. Czy kolejność taka sama jak w wałku rozrządu czyli 2 i 4 a potem 1,3,5.?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Tdi afnkolejność dokręcania podpór wału

Post autor: Michał_1977 » sob lip 28, 2012 04:14

3,2,4,1,5
Tak mnie w szkole uczyli,ale czy to ma aż takie znaczenie?...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: wesol » sob lip 28, 2012 06:34

nie ma znaczenia. Zamki pierscieni ustawiasz tak by byly po w mare przeciwnleglych stronach. Pierscien smarujacy niewazny bo ma inna konstrukcje i zadanie. Wazne by oba pierscienie uszczelniajace byly ustawione przeciwnie lub prawie przeciwnie ale najlepiej na boki. Zamki przy wejsciu sworznia tloka. Do wkladania tlokow tez musisz miec jakiś przyrząd do scisniecia pierscieni. Ja uzywalem ostatnio jakiegos cybantu do rur itp. Odpowiednia srednica dobrana i pieknie wchodza. Uwazaj by nie zarysowac gladzi cylindrów oraz nie wykryszyc pierscieni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

dokręcanie panewek wału korbowego

Post autor: Michał_1977 » sob lip 28, 2012 11:50

Dokładnie.To nie jest uszczelka p. głowicą,że trzeba zaczynać od środkowych i przesuwać się równomiernie na boki :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości