problem z hamulcami...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z hamulcami...
Witam. Jak poł roku od zakupu auta był spokój i nic nie tykałem - tak sie zaczęło... Mam problem i nie wiem o co chodzi juz wcale. Opisze.. Losowo włącza mi sie kontrolka ABS, czasem jadąc wolno [ruszajac] słysze z prawego przedniego koła metaliczne odgłosy jakby tarcie, czasem jadąc wolno tak samo słysze tarcie i przy tym pulsuje pedał hamulca tak jakby działał ABS. Zdjąłem dziś koło i zacząłem kręcić jak kręce mocno to CISZA nic nie słychać, a jak robie delikatne ruchy [prawo - lewo] to słysze jakby coś sie blokowało [nie ma luzów na łozysku i wahaczach czy sworzniu!!] i tarło [nie umiem zlokalizować miejsca], klocki takie se bez szału aczkolwiek kontrolka sie nie pali jeszcze od starcia i generalnie nie wygladaja jeszcze tragicznie... co jest problemem wystepowania tych tarć i palenia sie ABS bo raczej nie zepsuty czujnik czy pompa powoduje dźwiek tarcia wiec prosze o konstruktywne wypowiedzi tylko!! takie "podłacz pod VAG" darujmy sobie bo to nie problem elektroniczny tylko typowo mechaniczny z czego widać
Re: problem z hamulcami...
Tu się mylisz, bo gdyby padał Ci czujnik ABS (który jest przy każdym kole) to VAG pokaże Ci dokładnie które koło niedomaga, u mnie było to przednie lewe.Vii pisze:takie "podłacz pod VAG" darujmy sobie bo to nie problem elektroniczny tylko typowo mechaniczny z czego widać
Co do kontrolki starcia się klocków to jest taka rzeczywiście, ale czujniki zużycia są tylko w przednich kołach (czy obu czy w lewym przednim to nie pamiętam).
Stawiając, że masz proste tarcze to sprawdź jeszcze, czy nie blokuje Ci się gdzieś blokada ręcznego hamulca przy którymś z tylnych zacisków. Jest to już w pełni mechaniczna część, cięgno dokładnie.
problem z hamulcami...
Mój bład bo zapomniałem dopisać, ze to chodzi tylko i wyłacznie o jedno koło o przednie prawe i ze ABS jest sprawny tylko, ze przez to TARCIE czasem sie zapala kontrolka ale cały czas działa i jest sprawny!!JacekB pisze:Stawiając, że masz proste tarcze to sprawdź jeszcze, czy nie blokuje Ci się gdzieś blokada ręcznego hamulca przy którymś z tylnych zacisków. Jest to już w pełni mechaniczna część, cięgno dokładnie.
W obu przednich są czujki starcia. Ja nie ufam VAGowi bo kiedyś w A4 miałem problem z palaca sie kontrolka ABS i VAG shit pokazywał brak oporności czujnika prawego koła elektryk chciał wymieniać czujnik a ten brak oporności nazywał sie "brudny czujnik" pf.JacekB pisze:Tu się mylisz, bo gdyby padał Ci czujnik ABS (który jest przy każdym kole) to VAG pokaże Ci dokładnie które koło niedomaga, u mnie było to przednie lewe.
Co do kontrolki starcia się klocków to jest taka rzeczywiście, ale czujniki zużycia są tylko w przednich kołach (czy obu czy w lewym przednim to nie pamiętam).
Jeszcze raz powtórze tutaj nie chodzi o zaden czujnik ABSu czy pompe czy o bog wie co z tym zwiazane tylko chodzi o tarcie które wystepuje w przednim prawym kole i przy tym tarciu - charczeniu zapala sie losowo kontrolka ABS, tarcie i charczenie wystepuje głownie przy wolnej jezdzie, ruszaniu..
ps. bylem dzisiaj na stacji diagnostycznej i koleś powiedział, ze coś mi blokuje dość mocno własnie to przednie prawe koło aczkolwiek ani ja, ani on nie wiedzieliśmy co jest nie tak... pomoze ktoś?
problem z hamulcami...
Może ta tarczka z oczkami co jest na piascie jest zagieta lub znieksztalcona i gdzies cos blokuje lub nie styka z czujnikiem i wtedy czujnik widzi to jakby koło stało.
Re: problem z hamulcami...
To jest pomysł, sprawdze! Czujnik musi dotykać tej tarczki czy ma być jakiś minimalny odstęp pomiedzy tarczka a czujnikiem? Przez jakiś problem z ta tarczka mogą dziać sie takie cuda w stlu charczenie, rupotanie itd?marcin7x5 pisze:Może ta tarczka z oczkami co jest na piascie jest zagieta lub znieksztalcona i gdzies cos blokuje lub nie styka z czujnikiem i wtedy czujnik widzi to jakby koło stało.
Re: problem z hamulcami...
Czujnik od tych rowków ma mieć trochę luzu, przecież to jest zwykły elektromagnesVii pisze: To jest pomysł, sprawdze! Czujnik musi dotykać tej tarczki czy ma być jakiś minimalny odstęp pomiedzy tarczka a czujnikiem? Przez jakiś problem z ta tarczka mogą dziać sie takie cuda w stlu charczenie, rupotanie itd?
problem z hamulcami...
No i juz wiem dla pewności sprawdzałem dzisiaj oporność kazdego czujnika itd i kazdy czujnik jest sprawny, jak dojde do tego co jest grane to dam znać bo coś czuje, ze to skrajny przypadekJacekB pisze:Czujnik od tych rowków ma mieć trochę luzu, przecież to jest zwykły elektromagnes
problem z hamulcami...
Tylko nie kupuj oryginału ATE bo przepłacisz jakieś 10 razy. Zamiennik Siemens, papier ścierny i wszystko będzie OK. Piszę posiłkując się własnym doświadczeniem.
problem z hamulcami...
Mówisz o czujniku ? Ale w kazdym kole czujnik mam sprawny, napisane wyżejJacekB pisze:Tylko nie kupuj oryginału ATE bo przepłacisz jakieś 10 razy. Zamiennik Siemens, papier ścierny i wszystko będzie OK. Piszę posiłkując się własnym doświadczeniem.
Re: problem z hamulcami...
Witam,
skoro załącza się kontrolka abs to proponuję sprawdzić wieniec/pierścień abs na piaście, stan czujnika przy wieńcu, stan przewodu czujnika. Stan klocków nie ma nic do abs w tym przypadku-pierścień jest na elemencie stałym-piaście, tak jak czujnik, coś jest nie tak z tymi elementami. Być może jest coś pomiędzy tymi elementami co powoduje błąd, albo zwyczajnie pada czujnik.
skoro załącza się kontrolka abs to proponuję sprawdzić wieniec/pierścień abs na piaście, stan czujnika przy wieńcu, stan przewodu czujnika. Stan klocków nie ma nic do abs w tym przypadku-pierścień jest na elemencie stałym-piaście, tak jak czujnik, coś jest nie tak z tymi elementami. Być może jest coś pomiędzy tymi elementami co powoduje błąd, albo zwyczajnie pada czujnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości