Wymiana osłony tłoczka hamulcowego z przodu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Wymiana osłony tłoczka hamulcowego z przodu

Post autor: Radion » pn sie 01, 2011 11:32

Witam,

Czy da radę wymienić tą osłonę bez wyciągania tłoczka z zacisku ?

Pozdrawiam,
Radek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9268
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana osłony tłoczka hamulcowego z przodu

Post autor: wesol » pn sie 01, 2011 14:46

raczej nie. Zreszat nie ma sie co bac wyciagnac ten tloczek a zreszta jak miales uszkodzona tą osłone gumowa to nawet wskazan jest jego wyciagniecie i potraktowanie go papierkiem wodnym. Zakladanie jest troszke nieciekawe ze tak powiem i dobrze jest miec osobe do pomocy ale dasz rade. Tloczek jak i gumke przy skladaniu dobrze jest przesmarowac np kremem niwea lub np smarem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Re: Wymiana osłony tłoczka hamulcowego z przodu

Post autor: Radion » czw sie 04, 2011 20:41

wesol pisze:nie ma sie co bac wyciagnac ten tloczek
Ok, w takim razie jak to zrobić żeby stracić jak najmniej płynu i nie zapowietrzyć całego układu? Czy można np. zacisnąć przewód hamulcowy ściskiem? Czy nie jest on zbrojony i już się potem nie wróci do poprzedniego kształtu? Co do montażu tłoczka z powrotem, to kupiłem specjalny smar ATE do elementów które mogą mieć kontakt z płynem hamulcowym,także tu nie powinno być problemu.



mxsebek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:09
Lokalizacja: Koszalin

Wymiana osłony tłoczka hamulcowego z przodu

Post autor: mxsebek » czw sie 04, 2011 21:48

Szczypce zaciskowe na przewód elastyczny i do roboty, póżniej po złożeniu odkręć odpowietrznik zdejmij szczypce, poczekaj aż się napełni zacisk płynem, odpowietrz i po bólu :grin:


mxsebek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości