Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » ndz cze 18, 2017 10:45

Mam licznik 1J0 919 890A, mam FullFIS taki jak po lewej stronie obrazka a chciałbym taki jak po prawej stronie. Czy da się tak zrobić ? Jest bardziej czytelniejszy i lepiej się prezentuje.

Obrazek



Awatar użytkownika
Zero_Gravity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Zero_Gravity » ndz cze 18, 2017 15:31

Zamiana na licznik z immo3 bądź immo2, czyli 1J0(lub 1J5 - Sport Edition) 920 846(immo3) lub 845 (immo2).



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » ndz cze 18, 2017 15:42

Nie podłącze 920 bo nie mam CANu. Może zmiana softu ?



Awatar użytkownika
Zero_Gravity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Zero_Gravity » ndz cze 18, 2017 16:22

Nie, soft nie pomoże. Przynajmniej ja nic nie wiem, o tym :bajer:



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » ndz cze 18, 2017 16:36

Tak właśnie myślałem że nic nie da się zrobić. Taką grafikę miały liczniki immo3. Wstawienie immo3 jest strasznie skomplikowane i kosztowne.



Awatar użytkownika
Zero_Gravity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44

Re: Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Zero_Gravity » ndz cze 18, 2017 19:45

grzechotek pisze:Tak właśnie myślałem że nic nie da się zrobić. Taką grafikę miały liczniki immo3. Wstawienie immo3 jest strasznie skomplikowane i kosztowne.
To zależy, co kto ma w aucie. Jak ktoś już ma CAN, to wystarczy kupić licznik. Mając laptopa z vagcomem i kablem, musisz tylko zaadaptować kluczyki. Mając immo2 w aucie pierwotnie, kluczyki łatwo idzie zaadoptować. Z immo3 jest nieco trudniej, bo transpondery są jednokrotnego zapisu, więc albo zabawa ze wsadem, albo nowe transpondery kupić ;)



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » ndz cze 18, 2017 20:14

Jak ktoś ma CAN to ma łatwiej. Ja nie mam, więc musiał bym wymienić ECU (pewnie jakieś kabelki musiał bym ciągnąć), airbag, abs, moduł komfortu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Qto » ndz cze 18, 2017 20:44

ECU ogarnia CAN...pozostaje reszta klamotów - poczytaj tematy o licznikach, jest sporo info



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » ndz cze 18, 2017 23:15

Wiem, że o licznikach jest sporo tematów, ciężko przejść przez wszystkie.
Napiszesz jakby to wyglądało ?

Sprawdziłem i chyba mam "troszkę CANu: w zielonek wtyczce licznika mam kabelki w 19, 20 (te od CANu), ABS(1J0 907 379G) mam chyba po CANie bo w Component: pisze "ABS 20IE CAN 0001". Airbag: 1J0 909 609, ECU: 06A 906 019 AK. Gdy wchodzę w 19-CAN Gateway to nie łączy się, więc pewnie tylko ABS mam po CANie i licznika 1J5 nie wstawi.



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Peran » pn cze 19, 2017 19:31

Can gateway ogarna licznik jak masz 919 to sie nie połączysz.
Podjedź do kogoś kto ma 1/2 fis podepnij jego zegary jak obrotomierz się podniesie to masz can i wtedy można szukać 1j5

Wysłane z mojego Le X820 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Qto » pn cze 19, 2017 19:44

wczoraj napisałem, że Twój ECU ogarnia CAN...a w okienku obok miałem otwarty także temat o liczniku i to tam widziałem nr sterownika AGR :blush:
Twój sterownik był montowany do końca roku modelowego 99...czyli może być lipa z CAN :grrr:



Awatar użytkownika
grzechotek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 21:24
Auto: Golf MK6
Silnik: BSE

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: grzechotek » pn cze 19, 2017 20:08

Z tego co pamiętam data produkcji to grudzień 1998.



Awatar użytkownika
Zero_Gravity
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44

Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: Zero_Gravity » pn cze 19, 2017 20:15

Mój jest z września 1998, tylko ABS po CAN miałem, przewody pomarańczowe w kostce licznika też miałem. Zrobiłem test, kupiłem licznik z passata od znajomego za 4-pak piwa :los2: i zrobiłem test, czy ruszy wskazówka obrotomierza. Jak ruszy, to możesz dalej działać. Jak nie, to dalej nie da rady :P



Awatar użytkownika
PiotrekG87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr lis 26, 2014 12:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: VW Bora
Silnik: AKL

Re: Stary FullFIS na nowy FullFis - zamiana.

Post autor: PiotrekG87 » wt cze 20, 2017 15:16

grzechotek pisze:Wiem, że o licznikach jest sporo tematów, ciężko przejść przez wszystkie.
Napiszesz jakby to wyglądało ?

Sprawdziłem i chyba mam "troszkę CANu: w zielonek wtyczce licznika mam kabelki w 19, 20 (te od CANu), ABS(1J0 907 379G) mam chyba po CANie bo w Component: pisze "ABS 20IE CAN 0001". Airbag: 1J0 909 609, ECU: 06A 906 019 AK. Gdy wchodzę w 19-CAN Gateway to nie łączy się, więc pewnie tylko ABS mam po CANie i licznika 1J5 nie wstawi.
Masz CAN w ECU na 100%, możesz podpinać licznik xxx 920 xxx. Airbag masz niestety analogowy, czyli musisz szukać licznika 840, 841, 842 żeby kontrolka działała prawidłowo. W nowszych licznikach kontrolkę airbag musisz wyłączyć kodowaniem CAN gateway.

Sterowniki dla silnika AKL:
brak CAN
- 06A 906 019

częściowy CAN (działa obrotomierz, nie działa spalanie)
- 06A 906 019 BF

CAN
- 06A 906 019 AK
- 06A 906 019 BQ
- 06A 906 019 CA (tempomat)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości