Pytanie o skale w zegarach itp

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » wt gru 22, 2015 15:22

Witam :pub:

Od razu chciałem wspomnieć że tematy:

1) viewtopic.php?t=162092" onclick="window.open(this.href);return false;
2) viewtopic.php?t=160485" onclick="window.open(this.href);return false;

Przewaliłem od deski do deski, nawet w tym drugim chciałem odświeżyć kotleta ale :ass: :P

Moje auto to MKIV 1.9 TDI ARL Exclusive Rocznik 2001
Mój moduł komfortu to 1J0959799AH 4E Zentral-SG Komf. 0001
Obecnie posiadam zegary o oznaczeniu 1J0 920 825 C A4 KOMBIINSTR. VDO V09 z czego jak wiadomo wynika że:

Tarcze nie SE tylko zwykłe
Tarcze EU
1/2 FIS
Immo 2
Diesel/260km

Posiadam manetkę do 1/2 FIS w której jest info o spalaniu średnim, tymczasowym, kilometrach z punktu A, itp.

W wyżej wymienionych tematach wyczytałem że do swoich zegarów mogę dobrać zegary z FF i Immo 3 o następujących
1J0 920 846 lub 1J5 920 846 ale moje pytanie brzmi czy zegary 1J5920946C też będą dobre?

Wszystko się zgadza tylko jak to jest z ta skalą EU na prędkościomierzu, da rade przełożyć sam wsad prędkościomierza na ten EU żeby to wszystko śmigało?
Czy najlepiej jest szukać takich zegarów od razu z EU. Sporo osób zakłada zegary UK i pytanie czy można bez problemu ogarnąć je na EU czy pozostaje się przyzwyczaić do UK.

Bardzo proszę o pomoc, myślę że podałem sporo danych w kwestii swojego auta :okej:
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2015 21:43 przez Stanley777, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: grg474 » wt gru 22, 2015 19:02

Stanley777 pisze:Wszystko się zgadza tylko jak to jest z ta skalą EU na prędkościomierzu, da rade przełożyć sam wsad prędkościomierza na ten EU żeby to wszystko śmigało?
dziwne zadajesz pytania bo licznik 1J5920946C to licznik angielski ze srebrnymi tarczami, gdzie na prędkościomierzu masz 130km/h w pionie. I teraz tak co chcesz zrobić
1. przełożyć tarcze? Jeśli tak to srebrne czy zwykłe, bo jak srebrne to na EU masz 100km/h w pionie i wtedy trzeba modzić eprom
2. przełożyć tarcze na zwykłe EU z licznika immo 3 wyskalowane do 260km/h - wtedy nic nie modzisz z epromem
3. przełożyć tarcze na zwykłe z immo 2 - tego nie można robić bo inna liczba kontrolek i ich układ
4. nie przekładać tarcz - wtedy masz prędkość i w milach i w kilometrach


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » wt gru 22, 2015 20:19

grg474, faktycznie może nie do końca ująlem dobrze to o co mi chodzilo, ale miałem na myśli aby w tych zegarach UK na predkosciomierzu byly tarczki EU Sport Edition, moje obecne zegary w pionie mają 130km/h więc myślałem że wystarczy zmienić tarczki predkosciomierza na EU wyskalowane do 260km które myślałem że nie będą się różnić ale skoro wspomniałes że Sport Edition UE w pionie mają 100km/h to chyba ta opcja odpada. :kac:
Wiekszego grzebania w eepromie nie chciałbym brać pod uwagę.
Więc pozostaje mi opcja 2 albo 4.

I jeszcze pytanie kupując takie zegary co jeszcze potrzebuje żeby je potem wsadzić do siebie jakiś kod sprzedający powinien mi podać? Czy reszta wszystko odbywa się na zasadzie programu diagnostycznego i kompa.

Jeszcze raz wielkie dzięki


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: r3nzoll » wt gru 22, 2015 21:00

Potrzebujesz PIN zegarów, aby móc dokodować kluczyki do nowego licznika. Inaczej immo nowego licznika uniemożliwi rozruch ;) Jeśli sprzedawca nie poda Ci pinu, możesz poprosić o pomoc kogoś z forum z odpowiednim okablowaniem lub sprawić sobie jakiś (co niestety generuje kolejny koszt). Ja wyciągałem vag can + k commander. Ja przechodziłem z immo 2 1j0 920 801 (gołe bez fisa) na immo 3 1j0 920 926c. Z racji tego, że skala mojego starego licznika oraz kontrolki nie pokrywają się, zostałem przy wersji angielskiej prędkościomierza (czyli mph + kmh). Idzie się przyzwyczaić :) na immo 3 przeszedłem, głównie z tego powodu, że chciałem dorzucić podświetlenie wskazówek po przekręceniu kluczyka oraz RKM (ile przejadę na baku). Operacja udana, w zegarach z immo2 tych opcji nie da się włączyć.

A tak swoją drogą zegary, które podałeś, czyli 846 są również immo3, a nie immo2 tak jak podałeś (chyba, że to pomyłka :)

Pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » wt gru 22, 2015 21:52

r3nzoll, faktycznie wkradł się błąd chodziło mi oczywiście o zmianę z Immo 2 na Immo 3 itp.

Kurcze faktycznie w przypadku zegarów Sport Edition ze skala do 260km/h to pionowo jest 100, więc skoro FIS to albo EU bez SE albo wspomniany Anglik SE w milach, ja to myślałem że na luzie da się przełożyć tarcze predkosciomierza a tu jednak haczyk. :kac:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: grg474 » wt gru 22, 2015 22:50

zawsze można wsadzić tarcze SE EU immo 3 + korekta epromu na 1J5 920 846C


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » śr gru 23, 2015 01:35

Mam kabel od Viakena VAG KKL OBDII USB i programy typu VCDS 1.0 Lite / 1.2 Lite, wiem że do korekcji epromu konieczny jest jeszcze inny program, ale czy np zamiast mieszania w epromie co i tak jestem z tego póki co zielony, można np zastosować takie coś?

http://allegro.pl/volkswagen-golf-4-zam ... 12548.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarczki od Momana, sporo użytkowników to do siebie pakuje niby zamiennik, niby ok, wszystko się zgadza, po opisie widzę że jest też opcja SE pod FF 260km/h i 130 pionowo + dobór kontrolek co i jak.

Z drugiej strony nawet jakbym chciał wsad SE EU to też musiałbym go jakoś ogarnąć :bajer:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: r3nzoll » śr gru 23, 2015 14:09

A do czego będzie Ci potrzebny europejski wsad?



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » śr gru 23, 2015 14:26

r3nzoll, żeby już całość mieć EU, wiem że na prędkościomierzu z UK też są km/h tyle że w mniejszej skali, wiec skoro byłaby taka opcja to czemu nie. :jezor:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: r3nzoll » śr gru 23, 2015 14:40

Tzn. na stronie momana masz tam chyba wszelkie możliwe opcje do wyboru, jeśli chodzi o konfigurację prędkościomierza, zarówno przy 1/2 fis jak i full. Bo całą resztę, czyli zamiana mph na kmh itd. załatwisz odpowiednim kodowaniem :P



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Stanley777 » śr gru 23, 2015 14:54

r3nzoll, wiem ale mając odpowiednią tarczkę od Momana skalowaną do 260km/h SE pod FF gdzie 130km/h jest pionowo automatycznie unikam kodowania, tylko zostałoby kodowanie kluczy itp.

Zegary które chce zakupić jak się okazuje sprzedający nie posiada kodu, więc czy programem VCDS jestem w stanie odczytać kod danych zegarów np wchodząc w 17 instrument itp, czy zaznaczone na czerwono liczby tj kod zegarów, czy konieczny jest całkiem odmienny program?

Zdjęcie na podstawie zegarów z mojego MKIV

Obrazek


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: Qto » śr gru 23, 2015 15:07

Co za problem zmienić kodowanie? Nawet najprostszym programem to zrobisz...a jak Ci się nie chce, to ciekaw jestem jak długo wytrzymasz bez zmiany kodowania... :chytry:
Kod ustala się odpowiednio do auta...zmienia się vagiem np



r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Pytanie o skale w zegarach itp

Post autor: r3nzoll » śr gru 23, 2015 15:08

Niestety jest to tylko kodowanie licznika. Jak sobie kursorem na to najedziesz, to Ci pokaze rozne opcje, czyli możesz tutaj zmienić wersję na europejską, wyłączyć/włączyć czujnik płynu spryskiwacza itd. Jeśli chodzi o pin to np. vag eeprom programmerem, vag commanderem odczytasz. Jeśli Twój kabel nie jest powiązany sprzętowo z oprogramowaniem, a z tego co mi się wydaję to kkl nie jest, to możesz spróbować :)

No i tak jak wspomniał Qto, sama zmiana kodowania to drobiazg i zrobisz to vag-comem bez problemu, właśnie w tym miejscu, które obrałeś w kółko :P chyba, że pisząc kodowanie masz na myśli edycję eepromu, bo to jednak nie to samo :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości