Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » śr lis 26, 2014 21:00

Witam zakupiłem golfa IV 1,6 SR + lpg stag 4 99r.
w aucie mam problem zimny slnik pracuje bardzo nierówno obroty pulsują od 800 do 1100 obr. tak dzieje się tylko na zimnym silniku jak auto pojeździ chwilę i osiągnie temp ok 85 stopni silnik zaczyna pracować lepiej ale rozgrzany dobrze też nie pracuje idealni równo co może być przyczyną od czego zacząć poszukiwania niestety z autem z silnikiem benzynowym mam po raz pierwszy do czynienia a diesel nie nadaje się na krótkie dystanse dojazdu do pracy

wyczytałem że to może wina być niedomykających się zaworów ale obstawiał bym bardziej na układ zapłonowy

i czy to prawda że to najgorsze silniki w tych autach??

Pozdrawiam Bartek



Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: devill4 » śr lis 26, 2014 21:49

Podałeś, że masz w nim LPG ale czy pracuje nierówno na gazie czy na benzynie tego już nie napisałeś.
Chyba za wiele też nie szukałeś na forum bo tematów nie brak, a przyczyn może być sporo choćby i brudna przepustnica.
Co do silnika kwestia tego kto tym jeździł i jak tym jeździł oraz ile już ma najechane.
Tak przy okazji SR to nie oznaczenie silnika. Kod silnika powinien znajdować się na osłonie rozrządu.



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Re: Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » ndz lis 30, 2014 22:34

podałem że mam lpg stag 4 i niestety nie mogę uruchomić auta od razu na gazie bo w kompie ustawione jest załączanie się przy temp silnika coś ok 40 stopni co najwyżej mogę wyłączyć ni ma różnicy na rozgrzanym silniku czy jadę na lpg czy na benzynie

devill4 pisze:Podałeś, że masz w nim LPG ale czy pracuje nierówno na gazie czy na benzynie tego już nie napisałeś.
Chyba za wiele też nie szukałeś na forum bo tematów nie brak, a przyczyn może być sporo choćby i brudna przepustnica.
masz rację nie przeszukałem całego internetu ale mam swoje powody pracuje po 10-15 h dziennie i nie mam zbyt dużo czasu na siedzenie przed komputerem tak jak co niektórzy...

jak poprzedni właściciel jeździł autem tego nie wiem podobno delikatnie co mówi ok 80% osób sprzedając auto najechane ma i tu mi nikt nie uwierzy
i może racja bo sam w to nie wieże po tym jak zdjąłem pokrowiec z kierownicy auto z tego roku powinno mieć ok 300 - 400 tys mój na zegarze ma 208 ale muszę to jakoś skorygować

dzisiaj w pracy (tak wiem że niedziela) wymieniłem sobie świece na ngk do gazu dojście do świec masakra ;/ i przy okazji po zdjęciu plastików z silnika odkryłem że nazwa silnika to AKL i że fajka świecy pierwsza od strony akumulatora nie była złożona poprawnie i leżała na świecy po jej założeniu silnik wyrównał pracę nie ma już skoków obrotów

ale wydaje mi sie że ma za małe obroty silnika bo silnik cały skacze dodatkowo po puknięciu w pedał gazu na zimnym silniku obroty wchodzą na ponad 2000 i bardzo wolniutko spadają do ok 800 zastanawiam się nad czyszczeniem przepustnicy tak jak wspomniał o tym kolega devill4 ale obawiam się adaptacji ponieważ posiadam polskiego vag 4,9 zakupionego na allegro wraz z kablem na usb jest jakaś możliwość zrobienia adaptacji przez en program

czytałem ten temat viewtopic.php?t=42114 ale niestety nie mam vag com

może teraz jakieś podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: devill4 » pn gru 01, 2014 10:21

Skoro masz kabelek to od razu przydałoby się sprawdzić czy są jakieś błędy na silniku.
Obroty jałowe dla AKL to 750-800.
Adaptację spokojnie zrobisz Polskim Vagiem ja robiłem wersją 2.5, a one są całkiem podobne. Procedura wygląda podobnie jak dla vag com.



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » pn gru 01, 2014 19:28

właśnie zamówiłem na allegro nowy kabelek coś takiegohttp://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl ... 19142.html
jak tylko dojdzie to przeskanuje cały silnik
dzisiaj odpiłem przepławkę i zero jakiś zmian w Passacie TDI 1,9 po odpięciu silnik zaczął wariować a w golfie nic tak wiec postanowiłem ją przeczyścić o rezultatach poinformuje i o błędach na silniku w następnym wpisie
Pozdrawiam



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » śr gru 03, 2014 19:25

dotarł mi kabel ale nie wiem o co chodzi nie mogę uruchomić VCDS

zrobiłem skan na polskim vagu i wyskoczyły następujące błędy silnika
557 - nieznany kod błędu zwarcie do masy
533- regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość dolna -błąd sporadyczny
537 - Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny

po skasowaniu nie pojawiły się błędy ponownie poza błędu 537 który pokazał się po jakimś czasie

dodatkowo błędy jakie posiadam to Poduszki powietrzne
1221 - czujnik uderzeń bocznych strona kierowcy G179 - zwarcie do plusa -błąd sporadyczny
532 - napięcie zasilania sygnał za mały - błąd sporadyczny

po skasowaniu pokazuje się tylko błąd 1221

moduł komfortu
953 - przekroczenie czasu włączenia oświetlenia wnętrza
nieznane ustawienie przełączników - błąd sporadyczny
943 - Podgrzewanie lusterka lewego -Z4 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem
912 - przełącznik szyby lewej przedniej nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny
944 - podgrzewanie lusterka prawego - Z5 brak osprzętu / niezwiązany ze sprzętem


a nawiązując do moich obrotów silniczek krokowy na przepustnicy faluje wraz z obrotami silnika a koło na którym zamocowana jest linka gazu stoi w miejscu czy to normalne??



Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: devill4 » czw gru 04, 2014 01:40

VCDS oczywiście masz w wersji 1.2 Lite ?

557- czujnik ciśnienia pompy wspomagania - będzie miał wpływ na falowanie obrotów ale pisałeś wyżej że po poprawieniu jednego z przewodów WN się poprawiło.
1221- do sprawdzenie kostka przy czujniku oczywiście na odpiętym aku, jeśli nie pomoże to prawdopodobnie uszkodzony

537- wartość górna czyli mieszanka uboga - możliwe że zasysa gdzieś powietrze uszczelkami na kolektorze ssącym albą rura idącą od filtra do przepustnicy ( sprawdź szczególnie ten krótki kawałek odchodzący pod okolice wlewu oleju)

Co do przepływki to jak czyściłem przepustnicę zapomniałem wpiąć kostkę i na jałowych nie zauważyłem różnicy ale w czasie jazdy auto praktycznie nie jechało.



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » czw gru 04, 2014 21:11

VCDS już mam 1.2 lite nie doczytałem którą wersja potrzebna

po poprawieniu przewodu WN się troszkę poprawiło ale nadal nie jest jak powinno po odpaleniu auro się przez chwilę dusi spadają obroty nawet do 300 i po chwili się bujnie do 900 i tak trzyma ale po lekkim puknięciu w pedał gazu obroty wchodzą na ponad 2000 i powoli spadają do 1000 i bujają się na 1000-1200
światła przygasają i rozjaśniają się w rytm pracy silnika i jak próbuje ruszyć to znów zaczyna się dusić a jak dodam troszkę gazu to obroty wskakują na ponad 2000 po przejechaniu ok 2 km auto przeskakuje na gaz i zaczyna dużo lepiej pracować postaram się umieścić filmik jak to wygląda koło

kod 1221 najmniej mnie martwi :D mam to samo w passacie :D

moje auto jak już się rozgrzeje to jest bardzo dynamiczne dobrze się wkręca na wysokie obroty

a jeśli chodzi o silniczek krokowy na przepustnicy to jak powinien chodzić bo czasem przy ruszaniu na zimnym silniku czuje jak pedał gazu sam wpada w podłogę to normalne?



Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: devill4 » pt gru 05, 2014 01:36

No to przed Tobą jeszcze czyszczenie przepustnicy. Tylko przed adaptacją skasuj błędy na silniku.
Z krokowym to normalne. Zapobiega w ten sposób zduszeniu silnika.



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » pt gru 05, 2014 21:57

ok oto filmik sorki za jakość

" onclick="window.open(this.href);return false;

do 41 sec. auto odpalone i pracuje na biegu jałowym (luz)
po 41 sec. lekko puknąłem w pedał gazu i widać jak obroty wariują skok do ponad 2000
1:28 sek zaczynam ruszać autem i obroty spadają do poniżej 1000

może w weekend uda mi się przeczyścić przepustnicę
co będzie mi potrzebne do tej zabawy ?? prócz
1. Wkretak Trox20 , Wkretak krzyżak
2. Inbus 5mm (jakis dobry)
3. Pedzelek
4. Benzyna ekstrakcyjna ok. 250ml
5. Szmatka i papier kuchenny.
6. Ew. jakas szczotka miękka miedziana



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » pt sty 02, 2015 16:04

Witam dzisiaj korzystając z chwili wolnego odkręciłem przewody dolotowe z filtra do przepustnicy
są całe były brudne od parafiny z gazu ale całe
za to odkryłem że pod przepustnicą jest odpięty przewód i zaślepiony śrubą podpowie mi ktoś w jakim celu taka zaślepka ?

Obrazek

Obrazek
Obrazek



parholot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 31, 2011 20:36

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: parholot » pt sty 02, 2015 23:10

Masz zaślepiony wężyk od podgrzewania przepustnicy, zastosowanie ma to chyba podczas dużych mrozów by nie zamarzła przepustnica.



bartek1080
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 05, 2014 21:08

Golf 4 1,6 SR zimny wariuje na obrotach

Post autor: bartek1080 » ndz lut 15, 2015 20:18

ok długo to trwało ale kuż wiadomo że powodem był przynajmniej z tego co powiedział mi mechanik:
-nieszczelny układ wydechowy
-adaptacja przepustnicy

co prawda silnik nie pracuje idealnie równo jak szwajcarski zegarek ale jest dużo lepiej
a auto mnie zmusiło do odstawienia do mechanika poprzez wpadnięcie pedału sprzęgła w podłogę (wymiana łożyska w skrzyni biegów)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości