zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
Witam . mam mały problem mianowicie silnik 1.8 na wolnych jak i na wyższych obrotach potrafi sie raz na jakiś czas zatrąć , gdy ustawiłem zapłon to sprawdzałem lampą na którym cylindrze wypada zapłon i okazało sie że na wszystkich 4 raz co jakiś czas . I tu moje pytanie jak sprawdzić czy to czujnik halla czy cewka zapłonowa .czytałem trochę na forum o tym że cewki padają w golfach Wymienione było: cewka z 4 lata temu , kable , świece ,palec ,kopułka i czujnik temperatury .
Czy można sprawdzić jakąś lampą czy cewka jest sprawna ???
Czy można sprawdzić jakąś lampą czy cewka jest sprawna ???
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
alkodras pisze:gdy ustawiłem zapłon to sprawdzałem lampą na którym cylindrze wypada zapłon i okazało sie że na wszystkich 4 raz co jakiś czas .



http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81590" onclick="window.open(this.href);return false;alkodras pisze:jak sprawdzić czy to czujnik halla
na pozostałe pytanie również znajdziesz odpowiedź jak sprawdzić tutaj na forum, bo wiele razu była ta tematyka poruszana.
nie tylko w golfach ale we wszelkich pojazadach spalinowych o zapłonie iskrowymalkodras pisze:czytałem trochę na forum o tym że cewki padają w golfach

4 lata na układ WN to sporo, zakładając że zakupiłeś nawet markowe produkty, to i tak po takim czasie mogły ulec uszkodzeniu/zużyciu.alkodras pisze:Wymienione było: cewka z 4 lata temu , kable , świece ,palec ,kopułka i czujnik
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
Silnik to 1.8 adz 8v 90hp.
Chodzi mi to , że gdy sygnał idzie z przewody WN np 1 cylindra to gdy skieruje lampę na jeden punkt to widać błysk lampy i jest równomierny ale co jakiś czas lampa nie błyska równomiernie i silnik zatrzęsie się na chwile i widać ze wypada zapłon ale na wszystkich cylindrach
Chodzi mi to , że gdy sygnał idzie z przewody WN np 1 cylindra to gdy skieruje lampę na jeden punkt to widać błysk lampy i jest równomierny ale co jakiś czas lampa nie błyska równomiernie i silnik zatrzęsie się na chwile i widać ze wypada zapłon ale na wszystkich cylindrach
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
jak silnik się "zatrzęsie" jak piszesz to znaczy że obroty spadają, jak obroty spadają to wałek od aparatu zapłonowego się wolniej kręci, czyli wolniej rozdziela iskrę na kopułce - stąd widać błyśnięcie później... Dlatego nie brałbym tej obserwacji za miarodajną lokalizacje usterki... Masz silnik na jednopunkcie. Jest kila rzeczy które warto sprawdzić i być ich pewnym przy stopniowym wyszukiwaniu usterki. Sprawny układ WN, sprawny układ kontroli spalin, szcelny dolot, krokowiec itp... JEst czego szukać. Nie napisałeś nic o tych rzeczach co wymieniłeś 4 lata temu... czy tylko cewkę wymieniłeś, czy inne rzeczy też cztery lata temu?
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
cewka była wymieniona 4 lata temu . a te rzeczy co napisałem nie maja nawet roku jeszcze wymieniłem uszczelkę metalowo-gumową , oring podgrzewacza ,uszczelkę kolektora dolotowego. To wałek w aparacie zapłonowym sobie tak po prost raz zwalnia , a raz pracuje w normalnym cyklu ?? obroty spadają ale o jakieś 50obr/min i to maksymalnie . silnik krokowy sie czasem przywiesza na 1-2 sekund . trzymając silnik na ok 3tys obr/min słuchać dźwięk jak by wypadał zapłon
Ps. zapłon jest ustawiony na 10 stopni i rozrząd też był sprawdzany i jest na znakach tak jak powinien być . nie widać przeskoku iskry miedzy kablami .
Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić wymienić ????
Ps. zapłon jest ustawiony na 10 stopni i rozrząd też był sprawdzany i jest na znakach tak jak powinien być . nie widać przeskoku iskry miedzy kablami .
Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić wymienić ????
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
wałek jest połączony mechanicznie z kółkiem pośrednim napędzanym paskiem rozrządu. Skoro wszystko masz ok to gdzi ejest usterka? Czemu krokowiec się "przywiesza"? Zapłon powinieneś ustawić raczej na 6 stopni, tak jak jest znak na kole zamachowym.. Spróbuj przeprowadzić diagnozę vagiem czy tam wybłyskać. Jakieś lpg tam masz?alkodras pisze:To wałek w aparacie zapłonowym sobie tak po prost raz zwalnia , a raz pracuje w normalnym cyklu ??
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
nie wiem dla czego się korkowiec przywiesza po prostu raz się przywiesi raz nie . zapłon był ustawiony na 6 stopni i nie zrobiło to żadnej różnicy z wypadającym zapłonem, a jest przyspieszony na 10 stopni żeby gaz się lepiej spalał . co mam konkretnie sprawdzić vagiem ???
Tak mam lpg na parowniku sterownik to stag a parownik to levato czy coś takiego . Na benzynie tez wypada zapłon
Tak mam lpg na parowniku sterownik to stag a parownik to levato czy coś takiego . Na benzynie tez wypada zapłon
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
Tps do sprawdzenia ewentualnie do regulacji
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
chciałem sprawdzić tps'a ale mam mały problem , instrukcje wziąłem stąd http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false; , ale posiadam tylko 4 przewody do przepustnicy a nie 5 . 4 przewód był urwany to go przylutowałem ale nic sie nie zmieniło . Podłączając miernik pod pin 1 i 2 ale napięcie było 0v nawet gdy ruszałem przepustnica , na odłączonej kostce i na zapłonie , na pinie 1 i 4 było ok 5 v a na podłączonej 2.6v . Próbowałem zrobić adaptacje przepustnicy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114" onclick="window.open(this.href);return false; ale w bloku 098 wyskoczył mi error
i tu moje pytanie
jak sprawdzić napięcie przepustnicy , gdy silnik krokowy jest cofnięty w silniku adz i jak sprawdzić czy jest sprawna ??
Jak cofnąć silnik krokowy ? gdy podaje na górne piny 5v to nic sie nie dzieje
czego może być przyczyna że nie mogę adaptacji przepustnicy przeprowadzić ???
i tu moje pytanie
jak sprawdzić napięcie przepustnicy , gdy silnik krokowy jest cofnięty w silniku adz i jak sprawdzić czy jest sprawna ??
Jak cofnąć silnik krokowy ? gdy podaje na górne piny 5v to nic sie nie dzieje
czego może być przyczyna że nie mogę adaptacji przepustnicy przeprowadzić ???
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
na dwa górne podajesz napięcie nieżależnie czy chcesz cofnąć czy wysunąć jak nic śię nie dzieje coś jest nie tak z nim kostka ma być podłączona do tps stacyjka włączona na 1 i 2 pinie sprawdzasz napięcie (oczywiście kostka z krokowego zdjęta)w instrukcji jest podane od 0.20-0.25 jak nie ma coś nie tak z tps adaptacje przepustnicy w żależności od sterownika robiśz albo 098 lub 001
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
niestety na bloku 001 też nie działa . Nie ma napięcia na pinie 1 i 2 na tps wiec co jest nie tak co sprawdzać ??
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
tps do 

Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
zapłon nierówna praca silnika , czujnik hala czy cewka
udało mi sie sprawdzić tps'a wygląda na to że jest ok. miał napięcie na 1 i 2 pin ok 0.17v ponioslem na 0.22v . zasilanie jest 5v , między 1 a 4 pinem jest 0v tak do 1/5 a przy maksymalnym otwarciu jest 4.45v i zrobiłem reset ecu odłączyłem aku na jakieś 10 min ale dalej wypada zapłon . Zauważyłem też ze samochód lepiej przyśpiesza do 4 tyś obrotów niż od 4 do 6 tyś obrotów a szczególnie na 4 i 5 biegu to czuć
więc co jeszcze sprawdzić ???
Dlaczego może sie krokowiec zawieszać ??
więc co jeszcze sprawdzić ???
Dlaczego może sie krokowiec zawieszać ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości