Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Witam,
Pytanie jak w temacie, czy wymienialiście licznik jednego producenta na drugiego i nie było z tym problemów, ani dodatkowej roboty. Mam założony TRW, ale nie wyświetla wszystkich segmentów cyfr przebiegu co mnie irytuje. Postanowiłem go wymienić i znalazłem taki: http://allegro.pl/licznik-vw-golf-iii-v ... 31303.html. Nie chce dodatkowo kombinować itd.
Pytanie jak w temacie, czy wymienialiście licznik jednego producenta na drugiego i nie było z tym problemów, ani dodatkowej roboty. Mam założony TRW, ale nie wyświetla wszystkich segmentów cyfr przebiegu co mnie irytuje. Postanowiłem go wymienić i znalazłem taki: http://allegro.pl/licznik-vw-golf-iii-v ... 31303.html. Nie chce dodatkowo kombinować itd.
Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Nie ma ma żadnych problemów,pod warunkiem że licznik pochodzi od tej samej wersji silnika ,czyli jeśli diesel to od diesla,jesli benzyna to od benzyny ,jesli tdi to od tdi.Załozenie z innej wersji to problem obrotomierza oraz kontrolka cisnienia oleju.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Nie do końca. Wystarczy że mając silnik X z DPN 4400 założy się licznik z DPN 3770, mimo że oba są od benzyny, to wówczas z powodu DPN mamy różnicę około 12 km na 100 km.
Niedawno było kilka tematów, wystarczyło poszukać.
Niedawno było kilka tematów, wystarczyło poszukać.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Dokładnie tak jak pisze skaktus, musisz dobrać licznik z takim samym DPN jak Twój stary licznik (DPN - Distance Pulse Number). Poniżej masz jakie liczniki były montowane do jakich silników.
do rocznika modelowego 94 (licznik z podziałką od 20 Km/h)
Oznaczenie silnika | DPN
---------------------
1Y | 3838 (Manualna)
1Z | 3795 (Manualna i Autom.)
2E | 3838 (Manualna)
2E | 3795 (Autom.)
AAA | 3764 (Manualna i Autom.)
AAM | 3838 (Manualna)
AAM | 3795 (Autom.)
AAZ | 3838 (Manualna)
ABD | 3770 (Manualna)
ABF | 3800 (Manualna)
ABS | 3838 (Manualna)
ABS | 3795 (Autom.)
ABU | 3770 (Manualna)
od rocznika modelowego 95 (licznik z podziałką od 0 Km/h)
Oznaczenie silnika | DPN
---------------------
1Y | 3838 (Manualna i Ecomatic)
1Z | 3819 (Manualna i Autom.)
2E | 3862 (Manualna)
2E | 3819 (Autom.)
AAA | 3790 (Manualna i Autom.)
AAM | 3862 (Manualna)
AAM | 3819 (Autom.)
AAZ | 3838 (Manualna)
ABD | 3761 (Manualna)
ABF | 3790 (Manualna i Autom.)
ABS | 3862 (Manualna)
ABS | 3819 (Autom.)
ABU | 3761 (Manualna)
ABV | 3790 (Manualna i Autom.)
ADY | 3862 (Manualna)
ADY | 3819 (Autom.)
ADZ | 3862 (Manualna)
ADZ | 3819 (Autom.)
AEA | 4151 (Manualna)
AEE | 4151 (Manualna)
AEK | 3819 (Autom.)
AEK | 4151 (Manualna)
AEX | 4475 (Manualna / 4-Gang)
AEX | 4151 (Manualna / 5-Gang)
AEY | 3862 (Manualna)
AFN | 3819 (Manualna i Autom.)
AFT | 3819 (Autom.)
AFT | 4151 (Manualna)
AGG | 3862 (Manualna)
AGG | 3819 (Autom.)
AHU | 3819 (Manualna i Autom.)
AKR | 3862 (Manualna)
AKR | 3819 (Autom.)
AKS | 3819 (Autom.)
AKS | 4151 (Manualna)
ALE | 3819 (Manualna i Autom.)
ANN | 3862 (Manualna)
ANN | 3819 (Autom.)
ANP | 3862 (Manualna)
ANP | 3819 (Autom.)
ATU | 3862 (Manualna)
ATU | 3819 (Autom.)
p.s Co do tego, że musi być koniecznie licznik z diesla do diesla to nie jest tak do końca. Ja ostatnio z ciekawości podłączyłem licznik z diesla (silnik AHU) do benzyny (silnik AEX) i obrotomierz wskazywał poprawnie. ALE TO NIE JEST REGUŁA
do rocznika modelowego 94 (licznik z podziałką od 20 Km/h)
Oznaczenie silnika | DPN
---------------------
1Y | 3838 (Manualna)
1Z | 3795 (Manualna i Autom.)
2E | 3838 (Manualna)
2E | 3795 (Autom.)
AAA | 3764 (Manualna i Autom.)
AAM | 3838 (Manualna)
AAM | 3795 (Autom.)
AAZ | 3838 (Manualna)
ABD | 3770 (Manualna)
ABF | 3800 (Manualna)
ABS | 3838 (Manualna)
ABS | 3795 (Autom.)
ABU | 3770 (Manualna)
od rocznika modelowego 95 (licznik z podziałką od 0 Km/h)
Oznaczenie silnika | DPN
---------------------
1Y | 3838 (Manualna i Ecomatic)
1Z | 3819 (Manualna i Autom.)
2E | 3862 (Manualna)
2E | 3819 (Autom.)
AAA | 3790 (Manualna i Autom.)
AAM | 3862 (Manualna)
AAM | 3819 (Autom.)
AAZ | 3838 (Manualna)
ABD | 3761 (Manualna)
ABF | 3790 (Manualna i Autom.)
ABS | 3862 (Manualna)
ABS | 3819 (Autom.)
ABU | 3761 (Manualna)
ABV | 3790 (Manualna i Autom.)
ADY | 3862 (Manualna)
ADY | 3819 (Autom.)
ADZ | 3862 (Manualna)
ADZ | 3819 (Autom.)
AEA | 4151 (Manualna)
AEE | 4151 (Manualna)
AEK | 3819 (Autom.)
AEK | 4151 (Manualna)
AEX | 4475 (Manualna / 4-Gang)
AEX | 4151 (Manualna / 5-Gang)
AEY | 3862 (Manualna)
AFN | 3819 (Manualna i Autom.)
AFT | 3819 (Autom.)
AFT | 4151 (Manualna)
AGG | 3862 (Manualna)
AGG | 3819 (Autom.)
AHU | 3819 (Manualna i Autom.)
AKR | 3862 (Manualna)
AKR | 3819 (Autom.)
AKS | 3819 (Autom.)
AKS | 4151 (Manualna)
ALE | 3819 (Manualna i Autom.)
ANN | 3862 (Manualna)
ANN | 3819 (Autom.)
ANP | 3862 (Manualna)
ANP | 3819 (Autom.)
ATU | 3862 (Manualna)
ATU | 3819 (Autom.)
p.s Co do tego, że musi być koniecznie licznik z diesla do diesla to nie jest tak do końca. Ja ostatnio z ciekawości podłączyłem licznik z diesla (silnik AHU) do benzyny (silnik AEX) i obrotomierz wskazywał poprawnie. ALE TO NIE JEST REGUŁA
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
kolego AHU to nie jest diesel ,lecz TDI ,a to mała różnica w tdi są impulsy takie same jak w benzynie ,bo idą ze sterownika silnika i obroty poprawnie wskazuje tylko,jak założysz z tdi do benzyny to podziałki zbraknie,bo wyskalowanie benz.7tyś,a tdi 5 tyś.Bednarus pisze:Co do tego, że musi być koniecznie licznik z diesla do diesla to nie jest tak do końca. Ja ostatnio z ciekawości podłączyłem licznik z diesla (silnik AHU) do benzyny (silnik AEX) i obrotomierz wskazywał poprawnie. ALE TO NIE JEST REGUŁA
Co do DPN ,to widzę,że kolega potrzebujący ma tdi,więc nie będzie różnicy ,resztę podałem jako przykład.Ale oczywiście macie rację.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
W gwoli ścisłości TDi to też diesel tylko turbodoładowany i z wtryskiemedzio pisze:kolego AHU to nie jest diesel ,lecz TDI
Dokładnie tak. Mi chodziło, że z benzyny można wkładać do TDi. Ja tak napisałem, że wsadziłem licznik z TDi do benzyny, na zasadzie skoro działa w jedną stronę to i w drugą też będzie działać.edzio pisze:jak założysz z tdi do benzyny to podziałki zbraknie
Re: Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Gwoli ścisłości, nie ma diesla nie na wtrysku.Bednarus pisze:W gwoli ścisłości TDi to też diesel tylko turbodoładowany i z wtryskiem
MK3 ADZ->AGU
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Dobra koledzy temat odchodzi trochę od sedna. Rozumiem, że muszę sprawdzić tylko numer DPN. W takim razie jeszcze jedno pytanko, czy jest on na naklejkach z tyłu licznika?
Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Masz TDI ,kupisz od TDI i jest OK.
Resztę uznaj za nie na ten temat.
Resztę uznaj za nie na ten temat.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
uznaj to za spam co kolega napisał bo nei dotyczy twojego pytaniaedzio pisze:Masz TDI ,kupisz od TDI i jest OK.
Resztę uznaj za nie na ten temat.
zakładając że ..teczak pisze: Mam założony TRW, ale nie wyświetla wszystkich segmentów cyfr przebiegu co mnie irytuje. Postanowiłem go wymienić i znalazłem taki: http://allegro.pl/licznik-vw-golf-iii-v ... 31303.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Nie chce dodatkowo kombinować itd.
bo od takiego pochodzi ten licznikBednarus pisze:AEY | 3862 (Manualna)
a twój ma
to minimalnie będzie ci oszukiwał. Jeśli dodatkowo nie przeszkadza ci że wyskalowany do 200km/h to możesz założyćBednarus pisze:1Z | 3819 (Manualna i Autom.)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Kolego grg474 możesz mi napisać po czym poznajesz, że ten licznik z aukcji jest od AEY? Ewentualnie gdzie mogę znaleźć ten numer DPN na liczniku? Nie przeszkadza mi że będę miał wyskalowany do 200km/h bo taki mam, czy w 1Z były inne montowane? Może już niemcy wymieniali.
Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
grg474, jeśli robimy już aptekę to wypadało by jeszcze zapytać ,czy kolega ma w swoim aucie orginalne rozmiary kół,i opon jak fabryka dała.?
I też jestem ciekaw,jak rozpoznajesz po zdjęciu licznik,że jest od SDi?
I też jestem ciekaw,jak rozpoznajesz po zdjęciu licznik,że jest od SDi?
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
hipotetyczne założenie - przebieg 260tys na dieslu to auto po 1996 a po 1996 200km/h i obrotomierz miał tylko sdi , a w latach 1996-98 jedyny sdi to AEY - w takim przypadku numer licznika to 1H0 919 861E lub EX. w tym czasie był też tak wyskalowany licznik do diesla 1Y nr licznika 1H0 919 864K lub KX a do AAZ 1H0 919 860F lub FX. Z wiadomych względów (obrotomierz) liczniki te by nie pasowały. Gdyby to był jednak licznik z tdi to musiałby być numer 1H0 919 860H lub HX i byłby zamontowany przed 31.03.1996r. Były też tak wyskalowane od automatów 1Z, ale nic gość o takiej możliwości nie napisał. Tyle na temat co i jak ustalałem. Aha na aukcji gość podał że to licznik od tdi/sdi co mogłoby sugerować że to nie jest licznik od 1Y lub AAZedzio pisze:I też jestem ciekaw,jak rozpoznajesz po zdjęciu licznik,że jest od SDi?
Dobra teczak, na aukcji jest numer telefonu - zadzwoń do gościa - będziesz miał numer licznika - będzie numer to będziemy o nim wiedzieli więcej
a co to zmieni? Że mu będzie zaniżał/zawyżał prędkość i dystans ?edzio pisze:jeśli robimy już aptekę to wypadało by jeszcze zapytać ,czy kolega ma w swoim aucie orginalne rozmiary kół,i opon jak fabryka dała.?
natomiast mnie ciekawi czemu przerzucono się z 200km/h na 220km/h w 1996 roku w licznikach dla tdi
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Zamiana licznika TRW na licznik innego producenta.
Tyle zmieni jak twoje hipoteczne wywody o liczniku z aukcji,że będzie oszukiwał.Jak ma inny rozmiar opon to też na orginalnym będzie oszukiwał.grg474 pisze: co to zmieni?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości